UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Mamy już jedną atrakcję turystyczną : Kanał Elbląski. .. efekt braku wyobraźni inż Stenke który nie przewidział rozwoju transportu samochodowego oraz budowy szos i wybudował ten gospodarczo nieprzydatny kanał. Tak samo bedzie z Wielkim Przekopem im. Jarosława Wielkiego. Decydenci ruszcie tyłki i zobaczcie jak wyglądają porty polskie na Bałtyku. Popatrzcie choćby na Ustkę, której Elbląg nigdy nie dorówna. Chyba że b. minister obrony rozpocznie budowę okrętów podwodnych, zgodnie z elbingerowska tradycją i powstanie tu port wojenny o czym informował. ..
  • Tak się składa, że do 1945 roku Kanałem Elbląskim wozili wegiel, piach, cegły, spławiali drewno do szkutnictwa byli nawet burłacy tam, były karczmy i zajazdy, wozili też cukier i buraki z cukrowni w Jelonkach nad Kanałem, zboże i płody rolne i ryby z jezior mazurskich, a nawet cięty lód i były rejsy wycieczkowe Kanał znacząco wpłynął na rozwój Iławy i Ostródy, transportowano tamtędy też drobne wyroby przemysłowe z Mazur do Elbląga i Gdańska. Dzisiaj to nieopłacalne, ale w czasach budowy i przez kilkadziesiąt lat się opłacało, bo kolej dopiero powstawała i nie było samochodów i dróg utwardzonych dużo. Są zdjęcia książki i opracowania na ten temat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    Gienek(2019-03-20)
  • Jesteś biedouczonym gamoniem. Transport kanałem wyparła kolej. O samochodach jeszcze nikt nie myślał. Nawet nie chce mi się więcej komentować Twojego posta...
Reklama