UWAGA!

Port przygotowuje się na przekop

 
Elbląg, Port przygotowuje się na przekop
(fot. Michał Skroboszewski, archiwum portEl.pl)

Elbląski port bierze udział w międzynarodowym projekcie, który ma rozwijać współpracę między portami południowego Bałtyku. W ten sposób przygotowuje się na planowane w 2022 roku otwarcie kanału przez Mierzeję Wiślaną.

W projekcie Pętla Południowego Bałtyku oprócz Elbląga biorą udział porty w Niemczech (Mukran), Szwecji (Karlshamn) i Danii (Roenne, Bornholm), a także takie instytucje jak Instytut Morski w Gdańsku, Uniwersytet w Rostocku oraz Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie. Dzisiaj ich przedstawiciele przyjechali do Elbląga, by rozmawiać na temat przyszłej współpracy między małymi i średnimi portami południowego Bałtyku.
       - Chodzi o stworzenie sieci powiązań między portami, zbadanie ich logistycznego, towarowego i turystycznego potencjału, jak i analizę wzajemnych powiązań – mówi Arkadiusz Zgliński, dyrektor Zarządu Portu Morskiego w Elblągu. - Przystąpiliśmy do tego projektu w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Przekazujemy innym portom bałtyckim nasze oczekiwania dotyczące żeglugi turystycznej i towarowej po zbudowaniu kanału. Chcemy budować siatkę powiązań, by rozwijać wymianę handlową.
       Projekt będzie realizowany do 2021 roku i jest wart ponad 1,3 mln euro. Elbląski port pozyskał na ten cel 160 tysięcy euro. - Pieniądze będą przeznaczone na aktualizację strategii elbląskiego portu, na opracowanie nowych rozwiązań logistycznych, część na działania marketingowe oraz koncepcję budowy obrotnicy w porcie – wyjaśnia Arkadiusz Zgliński.

  Elbląg, Do Elbląga przyjechali przedstawiciele uczestników projektu, by dyskutować o współpracy portów
Do Elbląga przyjechali przedstawiciele uczestników projektu, by dyskutować o współpracy portów (fot. Michał Skroboszewski)


       - Port w Elblągu jest ważny, szczególnie w kontekście stworzenia nowej niezależnej drogi na otwarte morze. To uzasadniona inwestycja, która pomoże rozwijać małe porty waszego regionu, szczególnie Elbląg. Podczas pobytu w waszym mieście dowiedzieliśmy się o tym, jak silne jest pragnienie mieszkańców, by ta droga powstała – przyznaje dr Olaf Zeike, przewodniczący zespołu roboczego projektu, który dzisiaj gości w naszym mieście. - Nasz projekt zostanie zakończony wkrótce przed planowaną datą otwarcia kanału. Jestem pewien, że wypracowane rozwiązania przyczynią się do rozwoju biznesowej współpracy między portami w przyszłości. Naszym celem jest wymiana idei, wiedzy, bezpośrednich kontaktów, by to wszystko procentowało w przyszłości. Wierzę w to, że porty z Niemiec, Danii czy Szwecji będą zainteresowane współpracą z elbląskim portem po wybudowaniu kanału.
      

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • To i kolej nadzalewowa by się przydała
  • I bardzo dobrze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38
    3
    Kibic siatkówki (2019-03-20)
  • wreszcie coś się zaczęło ruszać w tym regionie trzymam kciuki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    45
    8
    sosbotowy(2019-03-20)
  • zaraz się odezwą eksperci od przekopu. .. że nie potrzebny, że za dużo pieniędzy itd. .. . to ja już wam mówię zamknąć mordki kusze. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    27
    12
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaa(2019-03-20)
  • czas przewietrzyć kanciapę dyrektorze. Niech szyby wewnątrz odparują. ..
  • Tragedia! Zamiast to robić od 18 lat wówczas może udowodniono by potrzebę realizacji Idei FIX rodem z wesołego PRL, a tak przez 10 lat Kołtobński nie robił nic poza wymysłami o "Bałtyckiej Ukrainie" ten natomiast hotelarz obecnie na stanowisku dyrektora żyje marzeniami na nasz koszt? Port w Elblągu nie Spółka "Zarząd Portu Morskiego" ma sens istnienia i handlu tylko i wyłącznie z obwodem 39 pod warunkiem jeśli polityka państwowa na to pozwoli i sens ekonomiczny prawda?! Udowodniła to Firma "HALEX"!
  • Co moje oczy widzą! Czyżby Zgliński w końcu zabrał się do pracy, a nie tylko do mówienia???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    2
    Dżinks(2019-03-20)
  • w zwiazku z dynamicznym rozwojem miasta zatrudnimy nowego el prezidenta Janusza Betoniarza Czwartego
  • No i świetnie. Nawiązywać nowe znajomości, kontakty biznesowe i wymieniać się informacjami i doświadczeniami, to zaprocentuje w przyszłości.
  • Szanowna Redakcjo tu cytuję "...Wierzę w to, że porty z Niemiec, Danii czy Szwecji będą zainteresowane współpracą z elbląskim portem po wybudowaniu kanału. ..." proszę wiec zapytać się dyrektora dlaczego po Referendum 2013 roku za prezydentury Jerzego Wilka "Zarząd Portu Morskiego" zrezygnował z uczestnictwa w Organizacji Portów Bałtyckich, która zrzesza porty z 9 państw nadbałtyckich (ponad 40 najważniejszych portów regionu). www.portel.pl
  • Tak trzymać, brawo! Tylko i wyłącznie dzięki pełnej współpracy z partnerami, zarowno zagranicznymi jak i rodzimymi możemy osiągnąć sukces i w pełni wykorzystać potencjał jaki dla naszego regionu stworzy inwestycja w przekop. Szanowni, przed Wami zadanie trudne ale proszę Was - wykonanie je najlepiej jak potraficie ponieważ jest to bardzo ważna inwestycja dla rozwoju nie tylko miasta ale również całego regionu jakim jest obszar byłego województwa Elbląskiego. Mam nadzieję, że za Waszym przykładem pójdą przedstawiciele samorządów lokalnych (stworzenie wspólnej strategii rozwoju w oparciu np. o rozwój turystyki) Życzę powodzenia w dalszych pracach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    1
    Przypatrujący się (2019-03-20)
  • Żenujący jest ten sprzęt do przeładunku rodem z PRL u. W portach a tym bardziej morskim jaki będzie Elbląg wypadało by już pomyśleć o zainstalowaniu pomp do przeładunku sypkich towarów i dźwigów z prawdziwego zdarzenia. Ta koparka to nadaje się i pasują jak wół do karty. Czy tego dyrekcja nie widzi czy mozgi za ciasne.
Reklama