W dniach 4-5 maja odbędzie się konferencja poświęcona promocji turystycznej Kanału Elbląskiego. Miejscem spotkania będzie Hotel „Gromada” przy Placu Słowiańskim 2.
- Cel tej konferencji to przekazanie wiedzy na temat możliwości wykorzystania potencjału turystycznego tkwiącego w obszarze Kanału Elbląskiego – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – To również okazja do
zaprezentowania założeń projektu promocji Kanału. Wykłady będą poświęcone rozwojowi małych miasteczek i wsi w oparciu o turystykę przyrodniczą i kulturową. Bardzo ważnym elementem konferencji jest określenie charakteru obszaru, tego, jak sami
siebie postrzegamy. To ważna wiedza składająca się na określenie sposobu tworzenia i utrwalenia marki Kanału Elbląskiego.
Program konferencji:
Dzień I (4 maja)
9.45 – 10.00 - Rejestracja uczestników.
10.00 – 10.15 - Otwarcie konferencji i powitanie gości (Jacek Protas – Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego i Sławomir Jezierski – Starosta Elbląski).
10.15 – 10.30 - Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w obszarze Kanału Elbląskiego (Stanisław Harajda – dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie).
10.30 – 10.45 - Założenia realizacji projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego” (Anna Jaroszuk – główny specjalista w Departamencie Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie).
10.45 – 11.15 - Wykład I: „Promocja Polski w planach POT” (Elżbieta Wąsowicz – Zaborek – wiceprezes POT).
11.15 – 11.45 - Przerwa kawowa.
11.45 – 13.00 - Wykład II: „Czy turystyka zrównoważona może być zrównoważona?” (dr Sylwia Kulczyk – Uniwersytet Warszawski).
13.00 – 14.00 - Przerwa obiadowa.
14.00 – 15.15 - Wykład III: „ Historyczny krajobraz kulturowy jako podstawa kształtowania przestrzeni rekreacyjnej małych miast i wsi”
(dr Agnieszka Jaszczak - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie).
15.15 – 16.30 - Wykład IV: „Budowa i utrwalanie marki obszaru Kanału Elbląskiego” (Hubert Gonera – Landbrand s.c.).
16.30 – 17.15 - Debata o rozwoju turystyki obszaru Kanału Elbląskiego (moderator: Andrzej Dowgiałło – Przewodniczący Forum Rozwoju Turystyki).
17.15 – 17.30 - Podsumowanie I dnia konferencji.
17.30 - Kolacja.
Dzień II (5 maja)
9.00 – 13.30 - Budowa i utrwalanie marki obszaru Kanału Elbląskiego – warsztaty (Hubert Gonera – Landbrand s.c.).
13.30 – 14.00 - Podsumowanie II dnia konferencji.
14.00 – Obiad.
zaprezentowania założeń projektu promocji Kanału. Wykłady będą poświęcone rozwojowi małych miasteczek i wsi w oparciu o turystykę przyrodniczą i kulturową. Bardzo ważnym elementem konferencji jest określenie charakteru obszaru, tego, jak sami
siebie postrzegamy. To ważna wiedza składająca się na określenie sposobu tworzenia i utrwalenia marki Kanału Elbląskiego.
Program konferencji:
Dzień I (4 maja)
9.45 – 10.00 - Rejestracja uczestników.
10.00 – 10.15 - Otwarcie konferencji i powitanie gości (Jacek Protas – Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego i Sławomir Jezierski – Starosta Elbląski).
10.15 – 10.30 - Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w obszarze Kanału Elbląskiego (Stanisław Harajda – dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie).
10.30 – 10.45 - Założenia realizacji projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego” (Anna Jaroszuk – główny specjalista w Departamencie Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie).
10.45 – 11.15 - Wykład I: „Promocja Polski w planach POT” (Elżbieta Wąsowicz – Zaborek – wiceprezes POT).
11.15 – 11.45 - Przerwa kawowa.
11.45 – 13.00 - Wykład II: „Czy turystyka zrównoważona może być zrównoważona?” (dr Sylwia Kulczyk – Uniwersytet Warszawski).
13.00 – 14.00 - Przerwa obiadowa.
14.00 – 15.15 - Wykład III: „ Historyczny krajobraz kulturowy jako podstawa kształtowania przestrzeni rekreacyjnej małych miast i wsi”
(dr Agnieszka Jaszczak - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie).
15.15 – 16.30 - Wykład IV: „Budowa i utrwalanie marki obszaru Kanału Elbląskiego” (Hubert Gonera – Landbrand s.c.).
16.30 – 17.15 - Debata o rozwoju turystyki obszaru Kanału Elbląskiego (moderator: Andrzej Dowgiałło – Przewodniczący Forum Rozwoju Turystyki).
17.15 – 17.30 - Podsumowanie I dnia konferencji.
17.30 - Kolacja.
Dzień II (5 maja)
9.00 – 13.30 - Budowa i utrwalanie marki obszaru Kanału Elbląskiego – warsztaty (Hubert Gonera – Landbrand s.c.).
13.30 – 14.00 - Podsumowanie II dnia konferencji.
14.00 – Obiad.
Oprac. Anieze