Firma PORR Polska będzie wykonawcą 1. etapu rozbudowy Centrum Handlowego „Ogrody”, którego inwestorem jest CBRE Global Investors. Prace rozpoczną się już 1 lutego i będą trwały do końca kwietnia br. Centrum pozostaje otwarte dla Klientów. „Ogrody” po zakończeniu rozbudowy powiększą się ponad dwukrotnie – do ok. 40 000 mkw.
Pierwszy etap projektu będzie polegał na modernizacji części dotychczasowej bryły centrum. Będzie to w dużej mierze przygotowanie nowego, większego lokalu dla sklepu RTV Euro AGD, który pozostaje czynny w dotychczasowej lokalizacji. Do czasu rozpoczęcia kolejnego etapu rozbudowy inwestor nie przewiduje znaczących utrudnień dla Klientów „Ogrodów”, w tym zmian w liczbie i dostępności miejsc parkingowych oraz komunikacji wewnątrz centrum.
„Ogrody” to jeden z pierwszych w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty. Taka tendencja od dłuższego czasu jest widoczna na światowych rynkach. Działania remodellingowe wiążą się m.in. z umożliwieniem debiutu znanym markom sieciowym na elbląskim rynku, czego, jak pokazują badania rynkowe przeprowadzone na zlecenie inwestora, mieszkańcy tego miasta oczekują. Rozbudowa i modernizacja „Ogrodów” do standardu nowoczesnego obiektu wielofunkcyjnego to również przekształcenie go w centrum pobytowe, co wiąże się m.in. z wzbogaceniem oferty rozrywkowej, np. poprzez otwarcie wielosalowego kina.
Obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem najemców i jest już w ponad połowie wynajęty. Prowadzone są rozmowy ze wszystkimi wiodącymi na rynku markami. W nowych „Ogrodach” znajdą się między innymi Carrefour, salony marek należących do grupy LPP, New Yorker, RTV Euro AGD, Deichmann, Rossmann czy Orsay, a także multipleks oraz liczne restauracje i kawiarnie.
Powierzchnia najmu zmodernizowanych i powiększonych „Ogrodów” wyniesie ok. 40 000 mkw. Na dwóch poziomach zostanie zlokalizowanych ponad 130 sklepów i punktów usługowych, czyli o 75 więcej niż dzisiaj. Obecny otwarty parking naziemny zostanie zabudowany i zastąpiony parkingiem 3-poziomowym na ok. 1000 miejsc.
Inwestorem projektu jest spółka CBRE Global Investors, a za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe. Komercjalizację wspiera także CBRE. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia ESA.
„Ogrody” w liczbach
Przed rozbudową:
17 500 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
jednopoziomowe centrum handlowe
55 lokali handlowych i usługowych
901 miejsc parkingowych
otwarcie: 2002 r.
Po rozbudowie:
ok. 40 000 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
dwupoziomowe centrum handlowe, parking podziemny i naziemny
130 lokali handlowych i usługowych
kino wielosalowe
ok. 1000 miejsc parkingowych na 3 poziomach
Otwarcie zaplanowano na 2014 r.
„Ogrody” to jeden z pierwszych w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty. Taka tendencja od dłuższego czasu jest widoczna na światowych rynkach. Działania remodellingowe wiążą się m.in. z umożliwieniem debiutu znanym markom sieciowym na elbląskim rynku, czego, jak pokazują badania rynkowe przeprowadzone na zlecenie inwestora, mieszkańcy tego miasta oczekują. Rozbudowa i modernizacja „Ogrodów” do standardu nowoczesnego obiektu wielofunkcyjnego to również przekształcenie go w centrum pobytowe, co wiąże się m.in. z wzbogaceniem oferty rozrywkowej, np. poprzez otwarcie wielosalowego kina.
Obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem najemców i jest już w ponad połowie wynajęty. Prowadzone są rozmowy ze wszystkimi wiodącymi na rynku markami. W nowych „Ogrodach” znajdą się między innymi Carrefour, salony marek należących do grupy LPP, New Yorker, RTV Euro AGD, Deichmann, Rossmann czy Orsay, a także multipleks oraz liczne restauracje i kawiarnie.
Powierzchnia najmu zmodernizowanych i powiększonych „Ogrodów” wyniesie ok. 40 000 mkw. Na dwóch poziomach zostanie zlokalizowanych ponad 130 sklepów i punktów usługowych, czyli o 75 więcej niż dzisiaj. Obecny otwarty parking naziemny zostanie zabudowany i zastąpiony parkingiem 3-poziomowym na ok. 1000 miejsc.
Inwestorem projektu jest spółka CBRE Global Investors, a za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe. Komercjalizację wspiera także CBRE. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia ESA.
„Ogrody” w liczbach
Przed rozbudową:
17 500 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
jednopoziomowe centrum handlowe
55 lokali handlowych i usługowych
901 miejsc parkingowych
otwarcie: 2002 r.
Po rozbudowie:
ok. 40 000 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
dwupoziomowe centrum handlowe, parking podziemny i naziemny
130 lokali handlowych i usługowych
kino wielosalowe
ok. 1000 miejsc parkingowych na 3 poziomach
Otwarcie zaplanowano na 2014 r.
informacja prasowa nadesłana