Wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski podpisze w poniedziałek (1 lutego) z Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Droga ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN –T, stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Inwestycja ma być finansowana z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach. Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjny, bowiem w tym czasie rozpoczną się wszystkie planowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.
Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Inwestycja obejmuje: 37 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2, drogi gospodarcze i serwisowe, trzy węzły (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiekty umożliwiające przejazd pod drogą S-7 i przygotowanie terenu pod dwie pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Czas realizacji – 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) od daty rozpoczęcia budowy. Wykonawcą jest konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Cena to 1 mld 64 mln zł.
Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach. Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjny, bowiem w tym czasie rozpoczną się wszystkie planowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.
Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Inwestycja obejmuje: 37 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2, drogi gospodarcze i serwisowe, trzy węzły (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiekty umożliwiające przejazd pod drogą S-7 i przygotowanie terenu pod dwie pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Czas realizacji – 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) od daty rozpoczęcia budowy. Wykonawcą jest konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Cena to 1 mld 64 mln zł.
Edyta Wrotek, W-MUW