UWAGA!

Teraz odcinek Pasłęk – Miłomłyn

 Elbląg, Wojewoda warm.-mazurski Marian Podziewski
Wojewoda warm.-mazurski Marian Podziewski fot.http://www.uw.olsztyn.pl/

Wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski podpisze w poniedziałek (1 lutego) z Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.

Droga ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN –T, stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Inwestycja ma być finansowana z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
       Budowa drogi ekspresowej S-7 to najważniejsza obecnie inwestycja na Warmii i Mazurach. Rok 2010 dla tego zadania jest momentem kulminacyjny, bowiem w tym czasie rozpoczną się wszystkie planowane na drodze S-7 prace. Podpisanie umowy na budowę odcinka Pasłęk – Miłomłyn rozpoczyna ten proces.
       Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z 28 września 2008 r. Projektowana trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
       Inwestycja obejmuje: 37 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2, drogi gospodarcze i serwisowe, trzy węzły (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiekty umożliwiające przejazd pod drogą S-7 i przygotowanie terenu pod dwie pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
       Czas realizacji – 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) od daty rozpoczęcia budowy. Wykonawcą jest konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Cena to 1 mld 64 mln zł.
      
      
      
Edyta Wrotek, W-MUW

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • w artykule jest ewidentny błąd logiczny. Umowa nie jest podpisywana między wojewodą i dyrekcją GDDKiA lecz prawdopodobnie w siedzibie dyrekcji z firmą Heman Kirchner - wykonawcą wyłonionym na podstawie przetargu. To tyle. Życzyny firmie sprawnego budowania. Jest szansa, że w roku 2012 dwupasmówka ekspresowa będzie od obwodnicy Elbląga go początku obowdnicy Miłomłyna. W sumei jakieś 59 kilometrów To już jest niezły kawałek. Człowiek odpocznie od stresów związanych z ciągłym niebezpiecznym wyprzedzaniem przez Warszawkę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dorgowiec amator(2010-01-29)
  • Nawet drogowiec amator o tym wie. No cóż, wojewoda stojąc na wieży Radziejowskiego we Fromborku ogarnia gospodarskim okiem całe woj. szuwarowo-bagienne. I Frombork ma się doczekać remontu drogi wojewódzkiej przebiegającej przez to miasteczko. Widać to już teraz, wycinka przydrożnych drzew, przygotowania pod nowe chodniki itp. Szkoda, że portel nie interesuje się tą sprawą. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504 we Fromborku, od km 30+125 do km 32+425.Zakres robót obejmuje wykonanie wzmocnienia nawierzchni, przebudowę chodników na całej długości odcinka drogi, budowę zatok autobusowych, budowę zjazdów, budowę przepustu o śr. 600 oraz przebudowę sieci wodociagowej, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę kolizji telekomunikacyjnych, modernizację oswietlenia (wymiana istniejących opraw oświetleniowych i usuniecie kolizji). .. mam nadzieję, że znikną przewody napowietrzne od latarni do latarni, bo nawet na tej samej drodze od Dąbrowy Elbląskiej do Piastowa poradzono sobie z tym problemem. Remont tej drogi powinien się zacząć przed Pogrodziem, a skonczyć w Braniewie, bo to szlak turystyczny i droga ku granicy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kibic drogowy(2010-01-30)
  • On nie stoi na wieży Radziejowskiego tylko wieży Wodnej
Reklama