UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wszystko ładnie pieknie, ale niestety nie z Wróblem i spółką. Wladze Elbląga, jako jedyne sprzeciwiły się rewitalizacji kolei nad Zalewem, a potem histerycznie sprzedały budynek Dworca Zdrój za bezcen, byle tylko zablokować kolej. Dopóki Elblągiem rządzą tacy ludzie, namaszczeni przez Olszczyn, którzy mają za zadanie uwalić wszystkie perspektywy rozwojowe i turystyczne miasta, to nic z tego. Najpierw trzeba pozbyć się tego calego betonu i bezpłciowości z wladz miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    3
    Do_pomorskiego(2021-04-20)
  • Ludzie z natury są leniwi i niecierpliwi, więc zamiast czekać na kolejny kurs tramwaju pojadą samochodem. Dlatego tak samo jak kolej tak i tramwaj pewnie się nie sprawdzi. Ale gdyby to zamienić na trasę rowerową, równa twarda bez wzniesień, i o bardzo ładnym szlaku. Napewno była by to atrakcja na skalę województwa i to nie tylko dla miejscowych.
  • RobertKoliński Sama idea uruchomienia i restauracji trasy Kolei Nadzalewowej i udostępnienia jej dla ruchu pasażerskiego - bardzo dobra, choć jak wiadomo, nieoryginalna:)Jest jednak kilka podstawowych minusów tego rozwiązania z puszczeniem tą trasą tramwaju: 1.Zrywanie trakcji kolejowej i budowa tam szynowiska, to kolosalny wydatek, na co nie ma pieniędzy (PO/PSL jak wiadomo jest szkodniczo przeciwne temu pomysłowi, za którym od lat lobbujemy zarówno w województwie i mieście, jak również wśród czynników rządowych - PiS chciał remontu Nadzalewówki, to im neoliberalna reakcja go uwaliła). 2.Tramwaj nigdy nie będzie tak użyteczny społecznie, jak jest to w przypadku tradycyjnej kolei. 3.Na wyremontowanych torach kolejowych można przecież spokojniusio puścić lżejszy skład kolejowy, czyli np. coś w rodzaju szynobusa kursującego całorocznie do Helu. Nie trzeba wymyślać koła od nowa. 4.Kolejowi operatorzy już są i do tego są zainteresowani tą linią i świadczeniem na niej usług. W przypadku operatora "tramwajowego"trzeba by wszystko tworzyć od początku. A kto da na to kasę? 5.Cieszy, że Autor jest przeciwnikiem budowy w miejscu Nadzalewówki ścieżki rowerowej, bo to świadczy o rozumie i odpowiedzialności, w tym historycznej, czego już nie można powiedzieć o np. zwolennikach tej niszczycielskiej koncepcji w rodzaju np. @Głębokiej Myśli:) Hashtagi: #KolejNadzalewowa, #przekop, #transport, #basen, #port
  • GM pokonała trasę do Kadyn z pomocą Green Velo, korzystała z jej odcinków daleko poza Braniewo. TO NIE JEST TRASA DLA NIEDZIELNYCH ROWERZYSTÓW. GM bardzo przykro, ale Green Velo to trasa dla nieco zaawansowanych użytkowników rowerów. Pewne pojęcie, czym mogłaby się stać trasa nadzalewowa daje odcinek green Velo od Fromborka do Różańca i około 2 - 4 kilometrów koło Kadyn. Przenikanie się takich dwóch pomysłów nikomu nie zaszkodzi. Może tylko obniżyć koszty.
  • @RobertKoliński - Szanowny panie Robercie, nie ma już torowiska kolei nadzalewowej. Są dwa tory na przegniłych podkładach miejscami porośnięte lasem. .. Aby pański pomysł miał szansę istnienia należy rozebrać starą linię i zbudować na jej miejscu nową. Proszę zrobić sobie spacerek dawnym torowiskiem od Suchacza do Tolkmicka i wtedy się wypowiadać w tej delikatnej materii. "czego już nie można powiedzieć o np. zwolennikach tej niszczycielskiej koncepcji w rodzaju np. @Głębokiej Myśli:)"A ja tak pięknie zacytowałam panu Naczelnika. .. a tu takie cóś !?!!!!
  • RobertKoliński @GłębokaMyśl - Nom, bo co do Piłsudskiego to się zgadzamy, natomiast co do zniszczenia Nadzalewówki, to już nie bardzo - nothing personal:)No i właśnie chodzi o to, żeby to torowisko wyremontować, tym bardziej, że są na ten cel ogromne pieniądze z UE, które szkodniczo wstrzymują i blokują wstecznicy z PO/PSL w województwie. A ścieżkę rowerową - przypominam - zawsze można wybudować przy okazji remontu torowiska, czego jestem przecież gorącym zwolennikiem:)Pozdrawiam:) Hashtagi: #KolejNadzalewowa, #przekop, #transport, #basen, #port
  • @RobertKoliński - Panie Robercie, co jest złego w elektrycznym autobusie, pomijając fakt, że to koncepcja GM ? GM po prostu uważa, że my MUSIMY się liczyć z publicznym groszem. W przeciwnym wypadku nasze dzieci i wnuki będą nas słusznie przeklinały.
  • Pomysł dobry i jesteśmy za mowa o znajomych i rodzinie. A na pewno jest ich więcej. Tylko jak pojedzie tramwaj konstal pojedynczy to tragedia.
  • Nie z tymi politykami marszalek i wojewoda i rządzącym w Elblągu. NIE DLA P O i PSL i SLD to tyle.
  • Ale "ratuszowy"woli spełnić zachcianki byłej radnej i postawić pomnik panu Józefowi? Co tam rozwój turystyki? Ratuszowym to nie na rękę widać jest?
  • @Gość 45 - I stawianie pomników. ..
  • RobertKoliński @GłębokaMyśl - Co do zasady, to w elektrycznych pojazdach nie ma specjalnie nic złego. Należy jednak pamiętać, że przy dzisiejszym stanie techniki produkcja i eksploatacja takiego pojazdu jest dużo kosztowniejsza - przyrodniczo i surowcowo - niż ew. zyski z jego "ekologii". Na razie to wciąż jednak pieśń przyszłości jest. Do tego dochodzi kwestia ograniczonych środków - wszystkiego po prostu nie zbudujemy, bo nie ma za co, a te autobusy jednak drogie są. Z tej przyczyny uważam, że dużo rozsądniejszym jest wyremontowanie Nadzalewówki i przywrócenie tam ruchu kolejowego - najtańszego i najbardziej ekologicznego transportu masowego, poza żeglugą - co stanowiłoby pożytek dla wszystkich; od Elbląga aż po Braniewo i na abarot; ) Hashtagi: #KolejNadzalewowa, #przekop, #transport, #basen, #port
Reklama