
Wiele pytań i wątpliwości wzbudził rządowy program „Polski Ład”. W Urzędzie Skarbowym oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych czekają eksperci gotowi wyjaśniać poszczególne problemy.
Rządowy program „Polski Ład”, który wszedł w życie od 1 stycznia wywołał wiele pytań i wątpliwości. Urząd Skarbowy oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomiły rożne kanały komunikacji, aby wyjaśniać podatnikom i plątnikom niezrozumiałe kwestie.
- Porady są udzielane zarówno w formie wizyt w urzędzie, jak i telefonicznie. W urzędach można zasięgać informacji od godziny 8 do 19. w związku z pandemią będziemy chcieli zamienić wizyty osobiste na dyżury telefoniczne. Są uruchomione portale internetowe, prowadzimy webinaria oraz livechaty – mówił Mariusz Pawłowski, dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie.
- Najważniejsze zmiany to zmiana obliczania podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne. Kolejna dotyczy zmiany formularzy oraz terminów złożenia dokumentów oraz opłacania składek – dodała Karina Podlaszewska, dyrektor Oddziału ZUS w Elblągu.
O co jeszcze pytają elblążanie?
- Niektórzy ze świadczeniobiorców dostali niższe świadczenia. W związku z tym, że 8 stycznia weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów, osoby te dostaną w lutym wyrównanie. I ta kwestia była stosunkowo często podnoszona przez naszych klientów – tłumaczyła Karina Podlaszewska.
- W naszym przypadku dużo pytań było o PIT – 2. I tu prosiłbym o zaakcentowanie, że to oświadczenie składamy wyłącznie u jednego pracodawcy. PIT – 2 zł złożony na początku pracy utrzymuje swoją moc. Ale dziś jest większa odpowiedzialność za PIT – 2. Dotychczas niska kwota wolna od podatku rodziła wynik finansowy na koniec roku lekko ponad 500 zł. Dziś rodzi wynik ponad 5 tys. zł – wyjaśniał Mariusz Pawłowski.