UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Lecimy krugom po zegarze. Sztutowo - miejscami 1 m, czasem na całej szerokości wodorosty. Kąty - nie udaje się zapewnić 1 metra na podejściu. Krynica - nieosłonięta z południa, warunki sanitarne uniemożliwiające wizyty gości. Piaski - nie udaje się utrzymać głębokości 1 metr, brak zaplecza sanitarnego. Nowa Pasłeka - nie ma jak wpłynąć, warunki sanitarne poniżej krytyki. Frombork - mało miejsca i bez zaplecza. Tolkmicko - bagno blokujące wejście, modernizacja bardziej otwarła port na sztormowe falowanie, y-bomy opanowały ustrojstwa i nie ma gdzie stanąć, na szczęście warunki sanitarne i ich organizacja zadowalające. Suchacz- nie ma jak wpłynąć, bagno na wejściu, a to jedyny port zapewniający ochronę od fali i opiekę. Nogat - droga do Malborka zablokowana nowym mostem. Szkarpawa - nie wiadomo dla kogo wybudowana przystań z zamkniętymi sanitariatami w Rybinie i oczywiście skośny most w Drewnicy, Przystań w Osłonce tylko dla kajaków, bo zasypano podejście - chociaż zaplecze piękne i zadbane i do użytku. A przekop rodzi pytanie - Co uda się spieprzyć???? I jeżeli nie jesteśmy w stanie kilkaset metrów podejść do istniejących portów utrzymać z głębokością 2 metry, to jakim cudem i kosztem uda się utrzymać kilkadziesiąt kilometrów przekopu na 5 czy 7 metrów????? Bo przekop Mierzei to bajka. Jeszcze trzeba kanał przez cały Zalew i rzekę Elbląg wykopać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    sceptyk(2014-06-12)
  • 1.W perspektywie unijnej 2014-2023 (do 23 roku czas realizacji inwestycji z tej perspektywy) w planie są inwestycje w Zalew oraz port w Elblągu. Niektóre na dość wysokich pozycjach w rankingu. I tak : pogłębienie podejścia do portu w Elblągu jak i pogłębienie podejść do wszystkich przystani na Zalewie ma być dofinansowane ze środków UE. Raczej inwestycja się utrzyma ponieważ jest dość wysoko w rankingu. W perspektywie tej są też inwestycje w sam port oraz budowa mostu w Nowakowie. Co do samego przekopu to te ponad 600 milionów złotych obejmuje nie tylko sam przekop oraz falochrony i miejsca postojowe w awanportach ale też pogłębienie całego toru wodnego przez Zalew i Zatokę.
  • @Sceptyk Lecimy krugom: Po 2020 roku: Sztutowo - 3m, brak wodorostów na podejściu, Kąty - 3m, Krynica - 3m, Piaski - 3m, Frombork - 3m, Tolkimicko - 3m, Suchacz - 3m, Nowa Pasłęka - nie wiem czy w planach - z pamięci nie podam. Przekop to tylko część inwestycji - ma być pogłębienie całego toru wodnego. Utrzymanie głębokości torów wodnych zapewnione zostanie tak jak dotychczas. Urząd morski w Gdyni co jakiś czas pogłębia tor wodny z Elbląga przez cały zalew a to o wiele dłuższy tor niż z Elbląga do Nowego Świata.
Reklama