Władze Elbląga zamówiły nowy film promujący miasto, który jako pierwsi mogli zobaczyć uczestnicy sobotniego koncertu na Wyspie Spichrzów, gdy wystąpiła Kayah. Od niedzieli jest już dostępny w sieci. Jak Wam się podoba? To hit czy kit?
- Od pomysłu do realizacji minęły prawie dwa lata. Ale efekt jest... no właśnie sami oceńcie! - napisał w mediach społecznościowych wiceprezydent Piotr Kowal, który wcześniej był dyrektorem departamentu promocji i turystyki.
Nowy film promocyjny trwa niecałe trzy minuty, charakteryzuje się szybkim montażem, tzw. time lapsami, wieloma ujęciami z drona i historią o odkrywaniu skarbów Elbląga. "Bo w sercu każdego z nas można znaleźć odwagę. Echa legend rozbrzmiewają na ulicach Elbląga. Może i Ty ruszysz ich śladem" - to przesłanie filmu.
Autorem zdjęć, montażu i reżyserem jest Tomasz Walczak, właściciel firmy producenckiej, specjalizującej się, jak pisze na swojej stronie, w wyjątkowych sposobach opowiadania historii.
- Wielokrotnie nagradzany na festiwalach filmowych, w tym w 2023 r. za najlepszy na świecie film turystyczny w kategorii miasto, podczas The World Tourism Film Awards w Walencji. Od dekady eksperymentuje z unikalnymi technikami filmowymi, tworząc materiały z najpiękniejszych miejsc na całym świecie. Autora produkcji wybrano na podstawie jego dorobku i gwarancji wysokiej jakości artystycznej realizowanego projektu - informuje w odpowiedzi na nasze pytania Jacek Żukowski z Biura Prezydenta Elbląga. - Autor od dawna chciał stworzyć projekt bazujący na filmach o poszukiwaniu skarbów. Elbląg stał się dla niego miejscem inspiracji, a legenda o Piekarczyku punktem wyjścia do stworzenia niepowtarzalnej opowieści. Wspólna koncepcja umożliwiła stworzenie wysokiej jakości dzieła artystycznego o charakterze promocyjnym. Departament Promocji i Turystyki koordynował cały proces – od ustaleń dotyczących scenariusza, poprzez harmonogram zdjęć, aż po współpracę z lokalnymi instytucjami. Natomiast scenariusz i realizacja to autorska koncepcja Tomasza Walczaka. Co ważne, pracownicy Urzędu Miejskiego współpracowali z autorem w zakresie wyboru lokalizacji planów, które stały się tłem filmowej opowieści (m.in. Muzeum Archeologiczno-Historyczne, Galeria El, Stare Miasto, Bażantarnia, jezioro Druzno). Zarówno w rolach głównych, jak i statystów zaangażowani zostali elblążanie lub osoby związane z Elblągiem.
Bohaterką filmu jest dziewczyna/kobieta (w tych rolach Natalia Lach, Tatiana Caban i Patrycja Bukowczan), która odkrywa część tajemnic miasta. Występują w nim również m.in.: Dariusz Siastacz oraz pracownicy urzędu.
Film w sieci został wyemitowany na zakończenie Elbląskiego Święta Chleba (w niedzielę) we wszystkich miejskich kanałach (Facebook, Instagram, YouTube, Tik-tok, LinkedIn).
- Będzie prezentowany w mediach społecznościowych, internecie oraz podczas wydarzeń miejskich i kulturalnych, na targach turystycznych i w targetowanych reklamach. W planach jest także emisja filmu w kinach i telewizjach regionalnych w wybranych częściach Polski. Produkcja zostanie również zgłoszona przez autora do udziału w krajowych i międzynarodowych festiwalach filmowych. Motyw legend i poszukiwania skarbów stanie się również osią szerszej kampanii promującej Elbląg. Tematyka odkrywania miasta została wykorzystana m.in. podczas gry miejskiej, która odbyła się w ramach tegorocznego Święta Chleba - dodaje Jacek Żukowski.
Produkcja filmu kosztowała 28 tysięcy złotych.
Jakie macie wrażenia po jego obejrzeniu? Czy jest to hit czy kit? Nam film się podoba :)