W jednym z hipermarketów zakupiłem przed świętami komputer. Prezent nie spodobał się. Czy mogę w ciągu pięciu dni zwrócić towar i żądać rozwiązania umowy? - pyta Czytelnik.
Aktualnie kwestia zwrotu towaru zgodnego z umową, zakupionego bezpośrednio w sklepie nie jest uregulowana w przepisach prawnych. Jednak, jak każda umowa, tak również umowa sprzedaży może być rozwiązana za zgodą stron umowy i zależy to przede wszystkim od dobrej woli sprzedawcy.
W celach marketingowych przedsiębiorca może zobowiązać się do przyjmowania zwrotów towarów zgodnych z umową w określonym przez siebie czasie. Wówczas takie zobowiązanie podane do wiadomości konsumentów jest wiążące.
Kilka lat temu podstawą do zwrotu zakupionego towaru bez wad i to wyłącznie w jednostkach handlu uspołecznionego była uchwała nr 71 Rady Ministrów z 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancji dotyczących towarów trwałego użytku sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (M.P. nr 21, poz. 118). Dotyczyła więc ona sklepów państwowych. Przepisy te już nie obowiązują.
W celach marketingowych przedsiębiorca może zobowiązać się do przyjmowania zwrotów towarów zgodnych z umową w określonym przez siebie czasie. Wówczas takie zobowiązanie podane do wiadomości konsumentów jest wiążące.
Kilka lat temu podstawą do zwrotu zakupionego towaru bez wad i to wyłącznie w jednostkach handlu uspołecznionego była uchwała nr 71 Rady Ministrów z 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancji dotyczących towarów trwałego użytku sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (M.P. nr 21, poz. 118). Dotyczyła więc ona sklepów państwowych. Przepisy te już nie obowiązują.
Radosław Rzepecki - IH Elbląg