UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Czas leci, odwołanie nierozpatrzone

 
Elbląg, wizualizacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
wizualizacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska po raz kolejny odłożyła rozstrzygnięcie w sprawie odwołania od decyzji środowiskowej dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

28 grudnia 2018 samorządowcy z województwa pomorskiego złożyli odwołanie od decyzji środowiskowej dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie. 31 grudnia 2019r. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska poinformowała, że decyzję w sprawie odwołania podejmie do 28 lutego 2020r.

"GDOŚ wyznaczył nowy termin załatwienia sprawy na dzień 28 lutego 2020 r. z uwagi na skomplikowany charakter przedmiotowej sprawy, który wynika w szczególności ze specyfiki inwestycji oraz jej lokalizacji w granicach obszarów Natura 2000, a także z obszernych i złożonych zarzutów podniesionych przez strony skarżące decyzję RDOŚ w Olsztynie". - poinformowała PAP Beata Golz, rzecznik prasowy GDOŚ.

Obecnie na terenie inwestycji trwają prace organizacyjne i przygotowawcze. Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Budowa nowej drogi wodnej ma potrwać do 2022 roku. Inwestorem w sprawie przekopu jest Urząd Morski w Gdyni, wykonawcą – polsko-belgijskie konsorcjum firm NDI sp. z.o.o., NDI SA i belgijskiego Besix, które wygrało przetarg, wyceniając swoją pracę na 992 mln złotych.

"Przedłużający się już o ponad rok brak odpowiedzi GDOŚ na odwołanie od decyzji środowiskowej jest niepokojący. W państwie prawa tak poważna i budząca kontrowersje inwestycja, jaką jest przekop Mierzei, powinna być realizowana na podstawie decyzji środowiskowej, która jest prawomocna, a nie jedynie posiadająca rygor natychmiastowej wykonalności. Powinien mieć to na względzie zarówno inwestor, jak i sami wykonawcy" - napisał w komunikacie przesłanym we wtorek PAP rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego Michał Piotrowski.

 

Więcej na portalmorski.pl

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Reklama