UWAGA!

Nie kopcie nam Mierzei

Radni Krynicy Morskiej przygotowali apel, w którym proszą rząd, aby nie budował kanału przecinającego Mierzeję Wiślaną - informuje „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”.

Tekst apelu zatytułowanego „Nie kopcie nam mierzei” został odczytany podczas wtorkowej sesji rady. Samorządowcy przypominają w nim o zagrożeniu dla środowiska naturalnego. Dokument zostanie przekazany premierowi i parlamentarzystom.
     Projekt budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną forsuje minister gospodarki morskiej Rafał Wiechecki (LPR). Rząd chce, by wart 60 milionów przekop sfinansowała Unia Europejska. Decyzję o tej inwestycji podjęto ze względu na wprowadzoną przez Rosjan w maju 2006 r. blokadę żeglugi przez Cieśninę Pilawską. To jedyna droga z zalewu na Bałtyk.
     
oprac. PD

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Panie i Panowie radni- jak tylko ten przekop juz bedzie to wszyscy na kolanach w podziekowaniach do Czestochowy bedziecie chcileli sie wybrac!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dyrektor OJciec(2007-03-21)
  • Nic już nie zrobią, bo rząd inwestycją tą wpisał i zatwierdził w Narodowym Planie (...)
  • WojŁawrynowicz Protest mieszkańców Krynicy wynika głównie z niewiedzy i jest manipulacja tamtejszych samorządowców. Byłem ostatnio w Krynicy i rozmawiałem z kilkoma mieszkańcami. Mają oni zupełnie błędny obraz idei przekopu. Widzą to jako nie zamkniętą rynnę wodną ( bez śluz - ze swobodnym przepływem wody - jak w Bałtyjsku) I ze zwodzonym mostem, który będzie korkował drogę dojazdową. Zaślepia ich też, to ze Krynica to bogata gmina. Nie dostrzegają możliwości, jakie by Krynicy dawała marina morska z szwedzkimi, duńskimi i niemieckimi jachtami przy kei. (Turystyka żeglarska to domena ludzi bogatych). Ale jak nikt z mieszkańcami mierzei nie rozmawia, to taki jest efekt!!! Chyba najprościej by było przedstawić idę przekopu mieszkańców Krynicy i po prostu wyjaśnić im ich wątpliwości i zlikwidować obawy. Przekop i Truso to rozwój turystyki i regionu, a to miejsca pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2007-03-21)
  • Mają całkowitą rację - ten przekop to jak szankier na nabiale.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    piaski(2007-03-21)
  • Ile razy można powtarzać państwu redaktorom: Cieśnina P I Ł A W S K A, nie pilawska! Pilawa leży niedaleko Warszawy i dotąd nikt trzeźwy nie widział jej nad morzem. Dzisiejszy zaś Bałtijsk, dawniej Pilau, po polsku zwie się P I Ł A W Ą. A co do tego nieszczęsnego przekopu - uważam, że większy pożytek byłby z aplikowania do Unii o środki na Świątynię Opatrzności Bożej. Efekt gospodarczy ten sam, ale jakie znaczenie moralne!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2007-03-21)
  • Ludzie mysla ze bedzie taki kanal jak jest po stronie rosyjskiej, ze nie wiadomo co sie stanie, a tam przeciez bedzie wszystko kontrolowane przez sluze. O pieniadzach jakie bedzie mozna zarobic na turystyce dzieki dogodnej mozliwosci wplyniecia na zalew nie trzeba mowic.
  • No tak Gdańsk boi się konkurencji (chociaż małej) ze strony Elbląga dlatego takie a nie inne zachowanie radnych Krynicy Morskiej, którzy trzęsą portkami przed Gdańskiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    genes1s(2007-03-21)
  • Panie Ławrynowicz! A ile tysięcy szwedzkich, duńskich i niemieckich jachtów jest w marinie w Gdyni, na Helu, w Ustce czy Pucku? Jaka mierzeja nie pozwala im dopłynąć? A czy Pan wie, że te jachty nie będą mogły pływać po Zalewie? Ze względu na zanurzenie. Na razie nie ma programu pogłębienia Zalewu. Zresztą z tego samego powodu żaden statek pełnomorski nie wpłynie do Elbląga. A breja z Zalewu wypłynie na plaże Krynicy. Nikt nigdy nie wie jak zmienią się procesy lądotwórcze. Puki co zajmijmy się wydobyciem błota organicznego z Zalewu. Oczyśćmy wodę. Zalew ma wielką przyszłość turystyczną pod warunkiem oczyszczenia wody, likwidacji plagi owadów i udostępnienia lokalizacji prywatnym obewatelom. Prawdopodobnie trzeba by do tego zmienić zasady ochrony przyrody. A na razie pozwólmy wybudować kibelki, śmietniki i prysznice. Trzeba tylko udostępnić tereny inwestycyjne na stabilnych warunkach. Chociaż wieloletnie dzierżawy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zdrowie(2007-03-21)
  • fajnie by było jakby przekopali zalew i do Krynicy byłoby 20km zamiast 60km :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zainteresowany(2007-03-21)
  • zainteresowany- jakim cudem po przekopie będziesz mieć 20 a nie 60hm ?:| chyba nie wsadzą łopaty pod krynice i nie wysypią w Tolkmicku ... bosz co za ludzie. Ja jestem za przekopem.
  • Może rzeczywiscie ten przekop ułatwi zawsijanie do portu Elbląg.Ale czy zalew jest na tyle głęboki ? Moze zagraniczne jachty wpłyą do Krynicy Morskiej. Ale czy zalew jest na tyle głęboki ? Czy są srdoki na jego pogłębienie ? Czy " interes "mieszkańców Elbląga jest ważniejszy od korzyści mieszkańców Krynicy ? Czy porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie etc. nie są w stanie przyjąć więcej statków ? Czy taka duża ilość ładunków jest wysyłana przez wspomnianą cieśninę ? Czy należy ponieść takie koszty finansowe, ekologiczne by zmniejszyć odległość z Elbląga do Krynicy Morskiej ? Jak dużo powstanie nwych miesc pracy po wykonaniu przekopu na mierzei ? Czy miasto elbląg jest za malo zagrożowne powodziami ? Każdy niech odpowie na te pytania a bedzie widział zalety i wady tej inwestycji Już w latach pięćdziesiątych planowan o dokonanie tego przekopu. Na szczęście nic z tego nie wyszło
  • Jednej sprawy nikt nie porusza. Jeżeli dojdzie do tej inwestycji, to ile lat potrwa jej realizacja i czy zablokuje turystykę na pasie na ten czas? Ciekawe czy są jakieś urzędowe stanowiska w tym temacie ( np. w opracowaniach/projektach dotyczących przekopu.)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Socjaldemokrata(2007-03-21)
Reklama