4,6 mln euro kosztowała budowa portu morskiego i basenu jachtowego w Elblągu, który w sobotę oficjalnie oddano do użytku. Inwestycje w 80 proc. sfinansowała Unia Europejska, a w 20 proc. elbląski samorząd – informuje „Gazeta Wyborcza”.
W skład zakończonej w listopadzie ub. roku inwestycji wchodzi plac składowy o powierzchni 4 ha, magazyny o powierzchni 3 tys. metrów kwadratowych, stanowisko postojowe dla samochodów ciężarowych oraz nabrzeże o długości 200 metrów dla dużych jednostek o maksymalnej ładowności do 1 tys ton.
Elbląski port rocznie może przyjąć do 600 tys. ton towarów masowych (węgiel, żwir, piasek) oraz do 150 tys. ton drobnicy, a także do 100 kontenerów. W porcie możliwa jest także odprawa pasażerów, wybudowano bowiem przyczółek promowy i budynek odpraw granicznych. Jednorazowo odprawionych może być 300 pasażerów i 25 aut osobowych. W zmodernizowanym basenie jachtowym Bryza przy kei znajdzie miejsce 80 łódek.
Więcej w „Gazecie Wyborczej”.
Elbląski port rocznie może przyjąć do 600 tys. ton towarów masowych (węgiel, żwir, piasek) oraz do 150 tys. ton drobnicy, a także do 100 kontenerów. W porcie możliwa jest także odprawa pasażerów, wybudowano bowiem przyczółek promowy i budynek odpraw granicznych. Jednorazowo odprawionych może być 300 pasażerów i 25 aut osobowych. W zmodernizowanym basenie jachtowym Bryza przy kei znajdzie miejsce 80 łódek.
Więcej w „Gazecie Wyborczej”.
PD