UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblagu
Rek

Zarzuty w sprawie katastrofy MiG-a pod Pasłękiem

 
Elbląg, Do katastrofy samolotu doszło w lipcu 2018 r.
Do katastrofy samolotu doszło w lipcu 2018 r. (fot. Michał Skroboszewski, archiwum portEl.pl)
Reklama

Prokuratura postawiła zarzuty w sprawie katastrofy samolotu MIG-29, który rozbił się koło Pasłęka w lipcu ubiegłego roku – poinformowało radio RMF FM. Zginął w niej pilot, któremu podczas katapultowania nie otworzył się spadochron.

Podejrzanymi w tej sprawie, jak informuje RMF FM, są dwaj cywile, byli już pracownicy Wojskowych Zakładów Lotniczych w Bydgoszczy, którzy pracowali przy remoncie systemów ucieczkowych w myśliwcach. Postawiono im zarzuty narażenia na utratę życia i nieumyślnego spowodowania śmierci pilota.

- Odpowiadali za skonstruowanie specjalnego pierścienia w fotelu katapultowym. Wszystko wskazuje na to, że właśnie jego wadliwa konstrukcja przyczyniła się śmierci pilota, którego katapulta nie zadziałała właściwie. Pierścień wytworzono ze zbyt twardego metalu. Obaj mężczyźni nie przyznali się do zarzutów – informuje RMF FM.

Prokuratura bada teraz, czy odpowiedzialność za śmierć pilota poniesie także ktoś z wojskowych, kto odbierał po remoncie samoloty. Poza tym, otwarta wciąż zostaje kwestia samych przyczyn katastrofy.

Przypomnijmy, że do katastrofy samolotu MiG-29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Malborka doszło w nocy z 5 na 6 lipca 2018 roku. Maszyna spadła na pole uprawne pod Pasłękiem. Pilot zdołał się katapultować, ale spadochron nie otworzył się, w zderzeniu z ziemią zginął na miejscu.

 

Więcej na ten temat: RMF FM

red.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • No cóż, jak się politykę wszędzie wsadza to, ani części do samolotów wojskowych, ani wraku Tupolewa. Ani ruchu bezwizowego, ani eksportu. Kto na tym stratny ??? Machanie szabelką najważniejsze jest. A gdzie w tym rozum, wyrachowany, spokojny ludzki rozum ?? Widać, że w MON ludzi próbują utrzymać w sprawności sprzęt, tyko, że to czasami bardzo smutno się kończy. Pilot stracił życie a pracownicy pracę i jeszcze być może pójdą siedzieć. A co było początkiem tych nieszczęśliwych zdarzeń, brak części zamiennych. A czy ktoś beknie za te chroniczne braki, prowadzące do ludzkich nieszczęść ?? Wątpliwe. Ważne aby pokazywać uroczystości wojskowe, defilady, wcielania grochówka, itp. itd ?? Ale czy to tak ma wyglądać ? Czy o to chodzi w wydawaniu kasy podatników na MON ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    33 5
    MONX(2019-11-29)
  • Może lepiej niech się zainteresują tymi co zalecają te remonty ciekawe skąd ci ludzie mieli wiedzieć jak wykonać taki pierścień bez dokumentacji technicznej peoducenta z Rosji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25 4
    (2019-11-29)
  • Hmmm nie znają przyczyn?? (Bo to kwestia otwarta), a mają już podejrzanych??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 3
    (2019-11-29)
  • @MONX - "Sprawa skupywania poniemieckiego uzbrojenia wycenionego przez Bundeswehrę poniżej wartości złomu budziła kontrowersje już w czasie, gdy dokonywano tych transakcji" - (tvp info) jak szukac winnych to u gory,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 4
    (2019-11-29)
  • Spokojnie. Błaszczak zapowiedział kupno 30 letnich okrętów podwodnych. To wszystko w ramach szerokiej modernizacji armii polskiej. Ale propaganda sukcesu będzie. 18 lat budowli fregatę, miało ich być z. .siedem. W końcu z fregaty zrobili okręt patrolowy, ze słabym uzbrojeniem. Nie szkodzi, ważne, że mamy Wojska Obrony Terytorialnej. Byłby dobre, ale w czasie II wojny światowej. Teraz liczą się tylko wojska operacyjne. A nie partyzanci, to nie ten wiek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    23 5
    Dobra zmiana .(2019-11-29)
  • A Rosjanie mają tych pierścieni mnóstwo, ale lepiej strzelić focha na nich i próbować zrobić samemu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    18 7
    Struś(2019-11-29)
  • Paranoja. Detektywi z drużyny pierścienia. Wojskowe Oddziały Gospodarcze tak wszystko naprawiają byle tanio.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 0
    (2019-11-29)
  • Ale kto dopuścił nieoryginalne podzespoły ? Cywile mechanicy ? Polityka rodem z PRL.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 0
    (2019-11-29)
  • @MONX - "Widać, że w MON ludzi próbują(. .)" LUDZIE, nie ludzi. Sam jesteś ludź;) Pilnuj się. Oni to ludziE a nie jacyś ludzi. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 3
    błagam(2019-11-30)
  • a życie człowiekowi wrócicie pisiewicze
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    (2019-11-30)
  • " błagam " to zwykła literówka. Szybkie pisanie. Przekaz. .jasny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bez paniki(2019-11-30)
  • Jak by brali od Rosjan części to by było inaczej. Smutne ale prawdziwe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 6
    #gość(2019-11-30)
Reklama