Widownia nagrodziła młodych artystów owacją na stojąco, a najczęściej pojawiającymi się słowami na widowni były: beautiful, exscellent (to goście zagraniczni), wspaniałe, prześliczne (rodzice, goście). I to naprawdę było niesamowite. 200 uczniów pod kierunkiem instruktorów przygotowało w grupach dwudziestoosobowych dziesięć tańców. Ambitna i różnorodna muzyka, ciekawa, dopracowana w każdym szczególe scenografia, przemyślana choreografia i te niesamowite kostiumy, które wspólnie z uczniami uszyły dwie nauczycielki. Zobacz fotoreportaż.
W ubiegłym tygodniu z okazji przyjazdu do Szkoły Podstawowej nr 6 w Braniewie nauczycieli z Norwegii, Grecji, Anglii i Włoch w Braniewskim Centrum Kultury uczniowie i nauczyciele „szóstki” wystawili widowisko teatralno-muzyczne ukazujące zmagania dwóch żywiołów: odchodzącej zimy i następującej po niej wiosny.
Ten projekt doskonale wpisuje się w mądre i nowoczesne myślenie o edukacji. Najważniejsze by, jak mówi Marian Klukowski, dyrektor szkoły i animator wielu przedsięwzięć, każdy uczeń osiągnął sukces. I tego dnia 200 młodych ludzi poczuło smak sukcesu. Zrozumieli coś, co może stać się bezcenną nauką – jeżeli się tylko chce i włoży się w realizację celu pracę i zaangażowanie, to efekt może być niewyobrażalny. To się udało dzięki zaangażowaniu dyrektora (na marginesie – autora własnoręcznie wyrzeźbionych statuetek dla zagranicznych gości) i kadry tej szkoły.
O projekcie mówi Renata Pisarska-Giecewicz, jego koordynatorka: – Szkoła Podstawowa nr 6 w Braniewie realizowała projekt pn. „WWW – Wielkie Wiosenne Wariacje” w ramach Działania 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Dzięki jego realizacji uczniowie uczestniczyli w pozalekcyjnych zajęciach i rozwijali swoje umiejętności teatralne, plastyczne, polonistyczne, informatyczne, muzyczne, taneczne i manualne.
20 uczniów zdobyło wiedzę na temat techniki witrażu. Powstało 20 przepięknych prac plastycznych ilustrujących polskie wierzenia ludowe. Zajęcia prowadziła Elżbieta Rydzewska, a efektem tych zajęć jest kalendarz.
40 uczniów poznało tajniki kroju, fastrygi, szycia, doszywania aplikacji i uszyło, pod okiem instruktorów, 200 strojów dla aktorów finałowego widowiska. Zajęcia prowadziły Iwona Kurdziuk i Elżbieta Zabiełło-Olszewska.
Warsztaty scenograficzne to drugie, ze względu na liczbę uczestników, warsztaty. 100 dzieci, kształtując bądź usprawniając swoje zdolności manualne, przygotowało dekorację do widowiska. Zajęcia prowadziły Barbara Beksa i Monika Olszowy.
15 uczniów doskonaliło umiejętności językowe, stylistyczne i gramatyczne, redagując gazetkę tematyczną, artykuły do prasy lokalnej i telewizji o realizowanym projekcie. Zajęcia prowadziła Marta Serocka.
W ramach tych warsztatów odbywały się również zajęcia informatyczne. 20 uczniów nabyło praktycznych umiejętności dokumentowania i filmowania. Na zajęciach uczyli się też przetwarzać fotografię cyfrową, drukowali zdjęcia, umieszczali informacje na stronie internetowej oraz przygotowywali prezentację podsumowującą działania projektowe. Zajęcia prowadziła Krystyna Orlicka.
Swoje umiejętności teatralne i taneczne poszerzyło 200 uczniów. Dzieci, pod kierunkiem instruktorów, przygotowały w grupach 20-osobowych dziesięć tańców, które mogliśmy podziwiać podczas finałowego występu. Warsztaty prowadziły Ewa Golis, Danuta Kawiecka i Mirosława Wojtczak.
Ten projekt doskonale wpisuje się w mądre i nowoczesne myślenie o edukacji. Najważniejsze by, jak mówi Marian Klukowski, dyrektor szkoły i animator wielu przedsięwzięć, każdy uczeń osiągnął sukces. I tego dnia 200 młodych ludzi poczuło smak sukcesu. Zrozumieli coś, co może stać się bezcenną nauką – jeżeli się tylko chce i włoży się w realizację celu pracę i zaangażowanie, to efekt może być niewyobrażalny. To się udało dzięki zaangażowaniu dyrektora (na marginesie – autora własnoręcznie wyrzeźbionych statuetek dla zagranicznych gości) i kadry tej szkoły.
O projekcie mówi Renata Pisarska-Giecewicz, jego koordynatorka: – Szkoła Podstawowa nr 6 w Braniewie realizowała projekt pn. „WWW – Wielkie Wiosenne Wariacje” w ramach Działania 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Dzięki jego realizacji uczniowie uczestniczyli w pozalekcyjnych zajęciach i rozwijali swoje umiejętności teatralne, plastyczne, polonistyczne, informatyczne, muzyczne, taneczne i manualne.
20 uczniów zdobyło wiedzę na temat techniki witrażu. Powstało 20 przepięknych prac plastycznych ilustrujących polskie wierzenia ludowe. Zajęcia prowadziła Elżbieta Rydzewska, a efektem tych zajęć jest kalendarz.
40 uczniów poznało tajniki kroju, fastrygi, szycia, doszywania aplikacji i uszyło, pod okiem instruktorów, 200 strojów dla aktorów finałowego widowiska. Zajęcia prowadziły Iwona Kurdziuk i Elżbieta Zabiełło-Olszewska.
Warsztaty scenograficzne to drugie, ze względu na liczbę uczestników, warsztaty. 100 dzieci, kształtując bądź usprawniając swoje zdolności manualne, przygotowało dekorację do widowiska. Zajęcia prowadziły Barbara Beksa i Monika Olszowy.
15 uczniów doskonaliło umiejętności językowe, stylistyczne i gramatyczne, redagując gazetkę tematyczną, artykuły do prasy lokalnej i telewizji o realizowanym projekcie. Zajęcia prowadziła Marta Serocka.
W ramach tych warsztatów odbywały się również zajęcia informatyczne. 20 uczniów nabyło praktycznych umiejętności dokumentowania i filmowania. Na zajęciach uczyli się też przetwarzać fotografię cyfrową, drukowali zdjęcia, umieszczali informacje na stronie internetowej oraz przygotowywali prezentację podsumowującą działania projektowe. Zajęcia prowadziła Krystyna Orlicka.
Swoje umiejętności teatralne i taneczne poszerzyło 200 uczniów. Dzieci, pod kierunkiem instruktorów, przygotowały w grupach 20-osobowych dziesięć tańców, które mogliśmy podziwiać podczas finałowego występu. Warsztaty prowadziły Ewa Golis, Danuta Kawiecka i Mirosława Wojtczak.
Renata Pisarska-Giecewicz, MD