UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Jak zaplanować strategię SEO na rok 2017?

2017-01-27
13:18
 
Jak zaplanować strategię SEO na rok 2017?

Branża SEO jest tak dynamiczna, że każdy następny rok przynosi nowe trendy i nowinki, które decydują o tym, czy dana firma będzie o krok przed (czyli w tym przypadku nad) konkurencją, czy też stanie się mniej widoczna. Zapoznaj się z najważniejszymi aspektami, na które musisz zwrócić uwagę, aby poprawić widoczność swojej strony w 2017 roku.

Zidentyfikuj kierunki, w których zmierza SEO
       Dobrym wyznacznikiem intencji Google (bo przede wszystkim na tej wyszukiwarce musisz skupić się działając w Polsce) są nowe funkcjonalności dodawane w wynikach wyszukiwania. Direct Answers, zmiany w wyświetlaniu reklam AdWords, rozbudowa snippetów (czyli pojedynczych wyników wyszukiwania) o kolejne dodatkowe elementy, nacisk na szybkość docierania do odpowiedzi i szybkość działania stron – czyli szeroko pojęty user experience.
       Optymalizując swoje działania pod kątem SEO pamiętaj, żeby robić to zarówno pod kątem wyników desktopowych, jak i mobile. W 2016 roku po raz pierwszy w historii więcej ruchu w internecie pochodziło z urządzeń mobilnych niż desktopowych.
       Wśród trendów, na które w najbliższych latach będzie kładziony nacisk znajdują się także machine learning i wyszukiwanie głosowe – warto już teraz zastanowić się, w jaki sposób możesz wykorzystać te nowinki, aby być krok przed konkurencją.
       Tak długo, jak upewniasz się że Twoja strategia SEO zmierza w tym samym kierunku co zamiary wyszukiwarki – jesteś na dobrej drodze.
       Zidentyfikuj cele, jakie Twoja firma stawia przed strategią SEO
       Oczywistym celem jest zwiększenie zysków z działalności firmy. Łatwo jednak stracić ten cel z oczu i skupić się na pozycjach na wybrane słowa kluczowe, ruchu z wyników organicznych nie sprawdzając jednak, czy działania te mają faktycznie pozytywny wpływ na zyski firmy. Nie każdy ruch z wyszukiwarki jest wart tyle samo i nie wszystkie słowa mają taki sam potencjał komercyjny.
       Inne przykładowe cele, które możesz realizować z wykorzystaniem strategii SEO to zmniejszenie jednostkowego kosztu pozyskania klienta, wzrost ruchu (niezależnie od jego jakości, co ma sens w przypadku stron, których model biznesowy wymaga skali i/lub przychody pochodzą z zasięgowych kampanii reklamowych).
      
       Stwórz mapę treści

       Zacznij od identyfikacji tematyk i konkretnych słów kluczowych, na które chcesz uzyskać widoczność. Zaplanuj, które adresy chcesz umieścić na najwyższych pozycjach w rankingu dla wspomnianych fraz. Pamiętaj, że skuteczne SEO nie zawsze musi oznaczać najwyższe pozycje Twojej strony internetowej. Swoje cele możesz osiągnąć zajmując wysokie miejsce w tzw. „mapkach Google”, umieszczając na pierwszej pozycji link do swojego fanpage czy optymalizując zajmującą wysokie pozycje wizytówkę firmy w wiarygodnym branżowym katalogu.
       Gdy już zidentyfikujesz słowa kluczowe i strony, zaplanuj treści, które stworzysz, aby osiągnąć cel.
      
       Zaplanuj szczegóły

       Podziel działania na konkretne projekty, dla każdego określając szczegółowe działania, planując, kto je przeprowadzi i w jakim czasie. - Nawet najlepsza strategia SEO nie przyniesie skutku, gdy na poziomie operacyjnym nie zostanie wdrożona w odpowiedni sposób, przez kompetentny zespół – podkreśla William Holeksa z agencji Internetum.
      
       Śledź postępy

       Pamiętaj, aby na bieżąco śledzić postępy realizacji strategii i efekty, jakie przynosi. Śledzenie ruchu, ogólnej widoczności domeny, a także budżetu finansowego i czasowego projektu to działania, które „na ostatniej prostej” mogą zdecydować o sukcesie lub niepowodzeniu Twoich działań.

       --------------------- artykuł sponsorowany ----------------------
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej