UWAGA!

„Ogórkowa” wycieczka

 Elbląg, „Ogórkowa” wycieczka
(fot. Przedszkole nr 17)

W miniony piątek grupa dzieci z Przedszkola nr 17 odwiedziła zajezdnię tramwajową, a finałowym punktem wycieczki była przejażdżka nowym, zielonym tramwajem po nowej trasie. Zobacz fotoreportaż .

Grupa 6-latków odwiedziła zajezdnię tramwajową w ramach zajęć, które umożliwiają poznanie różnych zawodów oraz środków transportu. Dzieci zwiedzały hale i warsztaty, obejrzały także stare, niejeżdżące już tramwaje.
     - Dzieci poznają różne środki transportu i pracę ludzi w różnych zawodach - mówi nauczycielka przedszkola Gabriela Nierońska. - Przejażdżka tramwajem to także jedno z działań w ramach „Programu ekozepołów w moim przedszkolu”, gdzie jednym z elementów jest ekologiczne podróżowanie. Pozwoliło to dzieciom poznać tramwaj jako środek transportu przyjazny środowisku. Nasze starania zmierzają również do zmiany nawyków związanych z podróżowaniem.
     Na zewnątrz czekał na przedszkolaków nowy tramwaj oznakowany specjalnym hasłem „Przewóz dzieci. Przedszkole nr 17”. Gdy wszystkie maluchy siedziały już w środku, zaśpiewały piosenkę „Ogórek, ogórek, ogórek zielony ma garniturek…”.
     - Ten tramwaj nazywa się „ogórek”, bo jest cały zielony - wyjaśniała podczas jazdy Julia.
     Tramwaj jechał nową trasą: od zajezdni do pętli przy ul. Ogólnej, a koniec wycieczki wyznaczony był na ul. Płk. Dąbka, skąd maluchy podreptały do przedszkola przy ul. Karowej. Podczas jazdy motorniczy opowiadał dzieciom ciekawostki związane oczywiście z historią elbląskich tramwajów. A przedszkolaki radośnie machały do ludzi stojących na przystankach. Jak się okazało, część dzieci bardzo lubi jeździć tramwajami, szczególnie tymi nowymi.
     - Marudzę zawsze, żeby jeździć „ogórkiem”, a rodzice każą mi jeździć innymi - skarżyła się Karolinka. - On ma trochę dziwne oddźwięki, które mi się podobają.
     - Tramwaje to moje ulubione pojazdy - mówił Kamil. - Kiedy dorosnę, będę kierować takim tramwajem.
     - Ja najbardziej lubię ten, bo jest nowy - wyznała Paula.
     
OK

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Moim zdaniem, owszem, tramwaje te są ładne, eleganckie, nowe i ogólnie fajne, ale mało w nich miejca. Zbyt duże są odstępy między krzesełkami, tak, że prawie można się kłaść. No i te siedzenia, w tylniej części tramwaju, w których siedzi się na ukos... porażka całkowita. Możnaby zrobić spokojnie 2 miejsca. Ale podoba mi się to, że nie muszę skakać po schodach, co jest bardzo fajne i ta platforma która się wysuwa jak chce się wjechać wózkiem inwalidzkim. SUPER!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Monola :P(2007-03-19)
  • przy nastepnej okazji - (bo mają być jeszcze 4 nowe tramwaje) powinni kupić dłuższe 5 członowe i będzie super :-)
  • Bardzo sympatyczna akcja! Oby więcej takich! Brawa dla Tramwajów Elbląskich, za pomoc w promowaniu ekologii :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Olimpia Elblag(2007-03-19)
  • "oOoOo" coś ci się pomyliło. Po Elblągu kursuje już 6 tramwajów i już więcej nowych nie zamówiono. PESA robi teraz takie tramwaje dla Poznania i Warszawy. A wracając do tematu to uważam że wszystkie nowe tramwaje powinny od rana do wieczora wozić pasażerów a nie służyć jako pojazd do zwiedzania i darmowego wożenia dzieci. Nie dość że po Elblągu rzadko kursują tramwaje, to jeszcze część z nich stawiacie na zajezdni albo wozicie nim dzieci.
  • Szanowny anonimie. Otóż z tego co mi wiadomo Elbląg ma w planach kupienie jeszcze czterech "ogórków" do 2010r. oOoOo- ja również myślę że nowe powinny być pięcioczłonowe, więcej ludzi by się pomieściło itp. Jeśli dobrze pamiętam to Warszawa płaci za jedną pięcioczłonową pesę coś koło 6mln, więc to nie taka duża różnica
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pabloo(2007-03-19)
  • "Pabloo" Warszawa zakupiła około 20 takich tramwajów. A co do długości to uważam że jak na Elbląg tramwaje są idealnej wielkości. Zawsze gdy jadę nowym tramwajem to widzę że wozi więcej powietrza niż pasażerów. Pełne tramwaje kursują tylko w godzinach szczytu, gdy ludzie jadą do szkół i pracy. A w ciągu dnia w tramwaju jest tylko 3-6 pasażerów.
  • A ja mam pytanie dlaczego nowe tranwaje nie jezdza ani na trasie 1 2 ani 4 czyli na petle na druskiej??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ciekawy(2007-03-19)
  • Ja i tak preferuję dyliżans średniowieczny niż komunikacje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dyliżans(2007-03-19)
  • @Ciekawy: bo po prostu torowisko wzdłuż ul. grunwaldzkiej się do tego nie nadaje. I nie zanosi się, aby szybko się to zmieniło. Remont torowiska od ul. Żeromskiego do pętli planowany jest dopiero za kilka lat.
  • Nic dziwnego trzeba napędzać koniunkturę bo nikt nimi nie jeździ Najdroższa tramwaje, port morski bez dostęmpu do morza , most unii bez kładek dla pieszych i rowerzystów , strefa ekonomiczno przemysłowa(?) w sypialni Elbląga , przejścia dwu etapowe gdzie można zginąć! Oraz bezrobocie 20% mimo że wyjechalo prawie 30 tys ludzi.
  • Tak patrzac na zdjecia... to czy oni te tramwaje z Poznania podwedzili? Przeciez tylko u mnie jezdza zielono zolte tramwaje. W elblagu z tego co pamietam barwy tramwajow byly czerwono-kremowe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ExElblazanin(2007-03-20)
  • jakie 30.000 odbiło ? wyjechało jedynie kilkaset, do tysiąca osób
Reklama