W poniedziałek (23 czerwca) w Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Elblągu odbyła się niecodzienna uroczystość: szkoła reprezentowana przez dyrektor Beatę Gadomską otrzymała dyplom „Złotej szkoły”, zaś trojgu wychowawcom klas: Danucie Basiukiewicz, Ewie Świercz – Rybickiej oraz Piotrowi Ostrowskiemu przyznano tytuł „Złotych nauczycieli”.
Tym wydarzeniem zwieńczono roczną współpracę Gimnazjum nr 1 z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 2 w Elblągu, polegającą na wprowadzeniu do oferty działań wychowawczych z młodzieżą programu „Golden Five”. Moderatorem programu reprezentującym Poradnię nr 2 była psychoterapeuta Elżbieta Błażejewska-Bandurska, trener i superwizor. Wychowawcy z Gimnazjum nr 1 jako pierwsi w Elblągu wdrażali program „Golden Five”. Programem objęte zostały klasy I a, I b oraz II c.
Jak wynika z ewaluacji programu przyniósł on pozytywne efekty. Nauczyciele poznali nowe metody pracy z klasą oraz zasady postępowania pozwalających budować dobre relacje i sprawnie zarządzać zespołem klasowym, lepiej znają swoich uczniów i bardziej ich polubili, w relacjach z uczniami stali się bardziej empatyczni i bardziej interesują się ich rozwojem, mają większe poczucie wpływu na uczniów, czują, że uczniowie bardziej im ufają, lubią ich i traktują jak autorytety. Mają też mniej problemów z utrzymaniem dyscypliny, czują się bardziej kompetentni i mniej zestresowani, zdobyli zaufanie rodziców, co poprawiło wzajemne relacje.
W klasach objętych programem uczniowie deklarują istotną, pozytywną zmianę postaw wobec szkoły i nauki, wzrost samooceny. Uczniowie są bardziej samodzielni i obowiązkowi, niektórzy informują, że lepiej panują nad emocjami. Poprawiła się integracja klas, znacząca jest także poprawa w relacjach z nauczycielami. Wielu uczniów poprawiło średnią ocen, wzrosła ich motywacja do nauki, a w szkole zmniejszyła się skala zachowań agresywnych i konfliktów.
Tak więc program uruchomił proces pozytywnych zmian, które - co deklarują inicjatorzy wdrożenia programu „Golden Five” - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Elblągu, jak i jego realizatorzy - Gimnazjum nr 1 w Elblągu, będą pielęgnowane i wzmacniane w kolejnym roku szkolnym.
Jak wynika z ewaluacji programu przyniósł on pozytywne efekty. Nauczyciele poznali nowe metody pracy z klasą oraz zasady postępowania pozwalających budować dobre relacje i sprawnie zarządzać zespołem klasowym, lepiej znają swoich uczniów i bardziej ich polubili, w relacjach z uczniami stali się bardziej empatyczni i bardziej interesują się ich rozwojem, mają większe poczucie wpływu na uczniów, czują, że uczniowie bardziej im ufają, lubią ich i traktują jak autorytety. Mają też mniej problemów z utrzymaniem dyscypliny, czują się bardziej kompetentni i mniej zestresowani, zdobyli zaufanie rodziców, co poprawiło wzajemne relacje.
W klasach objętych programem uczniowie deklarują istotną, pozytywną zmianę postaw wobec szkoły i nauki, wzrost samooceny. Uczniowie są bardziej samodzielni i obowiązkowi, niektórzy informują, że lepiej panują nad emocjami. Poprawiła się integracja klas, znacząca jest także poprawa w relacjach z nauczycielami. Wielu uczniów poprawiło średnią ocen, wzrosła ich motywacja do nauki, a w szkole zmniejszyła się skala zachowań agresywnych i konfliktów.
Tak więc program uruchomił proces pozytywnych zmian, które - co deklarują inicjatorzy wdrożenia programu „Golden Five” - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Elblągu, jak i jego realizatorzy - Gimnazjum nr 1 w Elblągu, będą pielęgnowane i wzmacniane w kolejnym roku szkolnym.
organizatorzy