UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Szkolne i przedszkolne projekty recyklingowe

To już XVI edycja programu edukacyjnego Fundacji RECAL. W tym roku szkolnym program współfinansowany będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Dla szkół i przedszkoli przewidziano wiele atrakcyjnych nagród.

Zgłoszenia uczestnictwa w programie można dostarczać na dwa sposoby, przez:
       - przesłanie karty zgłoszeniowej na adres pocztowy Fundacji RECAL w Warszawie przez zainteresowaną placówkę oświatową. Adres: Fundacja RECAL, ul. Mariensztat 8, 00-302 Warszawa, e-mail: recal@recal.pl; bezpłatna infolinia: 0-800 100 205.
       - przesłanie na adres pocztowy Fundacji RECAL w Warszawie zbiorczego zgłoszenia zainteresowanych placówek oświatowych przez Partnera, który koordynuje Program na swoim terenie (np. na terenie gminy, itd.).
       W wielu miejscach program będzie się rozpoczynał od szkolenia dla nauczycieli, w którym będą mogli wziąć udział również przedstawiciele samorządów oraz firm gospodarujących odpadami. W trakcie szkolenia uczestnikom przekazywane będą pakiety edukacyjne oraz informacje z zakresu racjonalnej gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem odzysku i recyklingu aluminiowych puszek po napojach. Spotkania takie organizowane będą przez cały czas trwania programu.
       Kolejnym etapem będzie przekazanie materiałów dydaktycznych placówce, która wyrazi chęć prowadzenia Programu u siebie. Do placówek zgłaszających się indywidualnie do Fundacji materiały będą wysyłane bezpośrednio do placówki. Placówki, których udział w Programie koordynowany jest przez Partnera otrzymają materiały za jego pośrednictwem. Placówki oświatowe otrzymają następujące materiały: pakiet edukacyjny, plakaty zachęcające do segregacji, płyta DVD z filmem „Nowe życie puszki” oraz przedstawieniem teatralnym „Ala w Alulandii”, pojemniki i worki na puszki oraz magnesy. Dodatkowym forum wymiany doświadczeń dla uczestników Programu jest biuletyn „AluWieści”, w którym zamieszczane będą m.in. regulaminy konkursów, informacje dla koordynatorów tego Programu. „AluWieści” dostarczane będą bezpośrednio do koordynatorów Programu.
       Na bazie szkoleń i materiałów placówki powinny realizować u siebie Program. Placówki biorące udział w Programie zachęcane są do podejmowania ciekawych działań edukacyjnych, z wykorzystaniem np. teatrzyków, konkursów plastycznych, festynów dla uczniów i rodziców.
       Dla najlepszych placówek pod koniec roku szkolnego przygotowano:
       - wyjazd na Zieloną Szkołę dla przedstawicieli 15 placówek (z każdej zaproszony będzie nauczyciel koordynujący program oraz dwóch uczniów). Zielona Szkoła odbędzie się w październiku 2010 roku;
       - przedstawienie teatralne „Ala w Alulandii” dla 15 przedszkoli;
       - 50 sztuk aparatów cyfrowych;
       - 150 sztuk odtwarzaczy mp3/mp4;
       - 1 000 piłek nożnych oraz piłek siatkowych;
       - 3 000 toreb bawełnianych.
       Zaangażowanie placówek oceniane będzie na podstawie przekazanego przez placówki raportu. Termin nadsyłania raportów mija 18 maja 2010 roku (pocztą, e-mailem, bądź bezpośrednio do biura Fundacji).
       Ocena nadesłanych sprawozdań prowadzona będzie według kryteriów:
       - działania w placówce – skuteczność i innowacyjność zrealizowanych działań edukacyjnych, gdzie najwyżej oceniane będą rozwiązania nowatorskie (np. konkurs plastyczny, muzyczny, fotograficzny, pisarski, własne przedstawienie teatralne, itp.),
       - działania poza placówką – inicjatywy angażujące i informujące społeczność lokalną o realizowanych działaniach (publikacje medialne, prezentacje sceniczne podczas festynów, włączenie podmiotów spoza placówki do zbiórki puszek, itp.),
       - masa zebranych puszek aluminiowych w przeliczeniu na jednego ucznia w placówce, która określana będzie na podstawie kopii poświadczeń sprzedaży wystawianych przez kupującego oraz pisemnej deklaracji ilości uczniów w nadsyłanym zgłoszeniu.
      
      
oprac. MK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama