UWAGA!

Co poprawić na elbląskich drogach?

 Elbląg, Co poprawić na elbląskich drogach?
Fot. Anna Dembińska, arch. portEl.pl

W ramach Departamentu Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego działa Miejska Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Nad jakimi drogowymi problemami miasta pochylali się ostatnio urzędnicy i radni... i co chcieliby w mieście zmienić i usprawnić?

Właśnie o tym w ramach sprawozdania mówiono podczas ostatniego spotkania Komisji Bezpieczeństwa i Spraw Samorządowych. Wcześniejsze działania relacjonował Marek Pawlikowski, dyrektor Departamentu Zarząd Dróg. W minionych latach urzędnicy realizowali w mieście m. in. programy ochrony przed hałasem, wprowadzali w wybranych miejscach aktywne przejścia dla pieszych, razem z policją realizowali wiosenne i jesienne przeglądy oznakowania dróg. A co przyniesie przyszłość? W kwietniu komisja spotkała się m. in. ze strażakami i przedstawicielami firm taksówkarskich, poruszono szereg zagadnień. Dla przykładu, w niektórych miejscach w mieście mają zniknąć przejścia dla pieszych, a inne powinny zostać dodatkowo oznakowane, "aby nie była to zwykła likwidacja".

- Następną rzeczą jest zmiana oznakowania terenu zabudowanego na ul. Królewickiej – mówił dyrektor Pawlikowski. - Chcemy go przedłużyć do ulicy Kalinowej – doprecyzował. Na ulicach Klasztornej/Kuśnierskiej komisja postuluje likwidację strefy zamieszkania w ramach parkingu przy Galerii EL. Na skrzyżowaniu Dąbka z Węgrowską urzędnicy chcą z kolei zmienić program działania sygnalizacji świetlnej. Niska ma doczekać się innego oznakowania, bo jest tam niska widoczność, a przy wjeździe w Browarną dodatkowo są tory tramwajowe. Zmiana miałaby polegać na wprowadzenie jednego kierunku przy zjeździe z Browarnej w Niską. Komisja chce też wydłużenia wyświetlania światła czerwonego przy rondzie Solidarności, żeby tramwaje miały czas na zjechanie z ronda...

- Mamy wnioski korporacji taxi o możliwość zawracania na ulicy Nowowiejskiej na wysokości ul. Pilgrima – kontynuował dyrektor Pawlikowski. Jak podkreślał, mieszkańcy sygnalizowali też likwidację miejsc postojowych przy przejściu dla pieszych na Giermków przy szkole 21 w celu poprawy widoczności.

- Te zagadnienia zostały pozytywnie zaopiniowane przez członków komisji do realizacji – podkreślił dyrektor departamentu. Zmiany mają być stopniowo realizowane, gdy będą pozwalały na to finanse. Dodajmy, że komisja negatywnie zaopiniowała wnioski o usunięcie zieleni z wybranych rond i wprowadzenie zakazu postoju na ul. Daszyńskiego przy sklepie.

- Jeden z mieszkańców zgłaszał, że jest nieprzejezdna, komisja uznała, że tam z ruchem nie ma problemu - relacjonował dyrektor Pawlikowski.

Czym komisja ma się zająć na kolejnych spotkaniach? M. in. ścieżką rekreacyjną nad rzeką Kumielą na długości ok. 3 km w zakresie jej utrzymania i oznakowana, co wymaga rozmów z kilkunastoma zarządcami terenu... Obrady mają też dotyczyć oznakowania ścieżki rowerowej przy Teatralnej czy zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Komeńskiego, funkcjonowania sygnalizacji świetlnej przy przejazdach rowerowych (kwestia kolizyjności i "zielonych strzałek"), wprowadzenia stref ograniczonej prędkości do 30 km/h na osiedlach przy Toruńskiej, Morszyńskiej, Częstochowskiej, likwidacji buspasa na rondzie Solidarności... Urzędnicy mają się też zastanowić, czy jest potrzeba wprowadzenia na ul. Żeglarskiej, na odcinku Owocowej do Cichej, ulicy jednokierunkowej.

- Omawialiśmy też szeroko ze strażą pożarną otwarcie nowej strażnicy PSP przy ul. Łęczyckiej, potrzeba jest przebudowy sygnalizacji świetlnej na ul. Bema i Saperów i umożliwienie poprzez dyżurnego straży pożarnej wybudzanie np. "zielonej fali" na ul. Łęczyckiej i Bema – podkreślał Marek Pawlikowski.

Na spotkaniu mówiono również o planowanych zmianach w związku ze zjazdem na targowisko miejskie przy ul. Dąbka, konkretnie o tworzących się tam obecnie korkach. O tym szerzej pisaliśmy tutaj. Zmiany w organizacji ruchu będą oczywiście wymagały nakładów finansowych, niektóre plany pewnie poczekają więc na realizację...

Jakich drogowych zmian powinien doczekać się Elbląg, które są najpilniejsze? Zachęcamy do dyskusji naszych Czytelników.

TB

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Potrzebny jest dodatkowy pas do skrętu w prawo z pl. Grunwaldzkiego w ul. Hetmańską. Hashtagi: #Pociotek
  • Bez komentarza!
  • Kto przytnie krzaki na ul. Płk. Dąbka - przejście dla pieszych (przechodzący dochodzacy do przejścia są zasłonięci przez żywopłot)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26
    1
    link 2(2022-05-27)
  • Na skrzyżowaniu 12 lutego z powstańców tak zmienili ustawienia świateł że babcie muszą biegać albo idą na czerwonym. Usprawniajcie miasto z głową a nie zmiany dla zmian byle coś robić i byle koledzy zarobili
  • Myślę, że dobrym pomysłem byłoby oznaczenie podwójną ciągłą odcinka między rondami przy Królewieckiej przy Szpitalu Wojewódzkim. Aby skręcić w Częstochowską należałoby objechać rondo, kierowcy nie zatrzymywaliby ruchu, chcąc tam zjechać.
  • To w Elblągu ktoś zarządza drogami? Dlatego drogi zaniedbane jak komunikacja miejska.
  • Czerwoną fale i swiatla ustawione co kilka metrow i najbardziej idotycznie jak mozna (patrz robotnicza od brzeskiej do pionierskiej i swiatla kolo um), wiecej rond. To na sam poczatek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    44
    3
    bayraktar(2022-05-27)
  • Powinni przesunąć przejścia dla pieszych i rowerzystów, zwłaszcza przy prawo skrętach. Zatrzymuje się żeby przepuścić pieszego, a jak spod ziemi wyskakuje rowerzysta, który jedzie wśród pieszych i jest niewidoczny w tym momencie dla kierowcy.
  • Dostosować komunikację miejską dla potrzeb mieszkańców, wzorując się na rozkładzie jazdy obowiązującym w poprzednich latach.
  • Wracając do Elbląga po latach zauważyłem wycinkę drzew, transport publiczny wygląda jak zrobiony na złość mieszkańcom, sygnalizacja świetlna ustawiona na czerwoną fale, rowerzyści jeżdżą po chodnikach (nawet tam gdzie są zakazy). Oj zwija się nam miasto
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    39
    5
    Polak nie z Polski(2022-05-27)
  • No i ten wyraz elbląskich twarzy dopełnia smutnego widoku miasta
  • w tym mieście trzeba działać a nie debatować!!!!! Ile pieniędzy idzie na te dabaty wszystkie?? a można by sporo realnych rzeczy zrobić, a nie tylko debatować i narzekać na brak funduszy.
Reklama