UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Trudno się nie zgodzić z pani tezami dotyczącymi jaśnie oświeconej PO i naszej umiłowanej siły przewodniej naroda. .. ale dlaczego uważa pani, ze 470 000 000 PLN w kolej nadzalewową to dobre posunięcie. .. ? Przecież PKP nie będzie utrzymywać tej linii za wszelką cenę co oznacza, że albo topimy forsę bez sensu, bo zaraz linia zostanie zamknięta. .. albo obciążamy budżet samorządu po to by poza sezonem przewieźć, może nawet 1000 osób miesięcznie. .. Oznacza to mniej więcej tyle, że inwestycja będzie trwale deficytowa, ale co tam, będzie !. .. No tak, ale walory turystyczne. .. Hm. .. Gdyby komuś zależało na walorach turystycznych to zmajstrowałby w tym miejscu nadzalewową ścieżkę rowerową, pewnie za 1/3 środków potrzebnych na kolej. .. a powstałaby w tym miejscu chyba najpiękniejsza trasa rowerowa Polski północnej, która służyłaby bez wątpienia promocji regionu oraz umożliwiała elblążanom korzystanie z trasy łatwej technicznie i kondycyjnie, wspaniałej przyrodniczo i krajobrazowo, na której rodzice mogliby pokazywać dzieciom dostojne bieliki. .. których z pociągu zobaczyć raczej się nie da. .. ale pomarzyć to GM sobie może. .. Socjalizm zawsze celował w misiach, o które nikt nie zapyta. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    11
    GłębokaMyśl(2020-02-07)
  • @GłębokaMyśl - Wbrew pozorom obszerny temat na dłuższą rozmowę. Nie wiem skąd 470 mln, ale wydaje mi się, że po to, by uruchomić część trasy tylko turystycznie, wcale tego nie trzeba. Natomiast przy myśleniu o skomunikowaniu z przekopem to co innego. To naprawdę do przegadania, ale nikt nie chce dyskutować. Co do trasy rowerowej - pewnie, że super. To akurat widziałam w Hiszpanii - zdjęte tory i świetne trasy. Na Sri Lance dla odmiany, między Ella i Nuvarra Ejla pociągi sprzed wojny snujące się z prędkością 15 km/godz. , przed tunelami strażnicy ostrzegający, kiedy nie wchodzić, a poza tym trasa dla wszystkich. Rozsądek, a nie tępe przepisy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    2
    Maria Kasprzycka(2020-02-07)
  • @Maria Kasprzycka - 470 mln padło przy okazji któregoś z artykułów dot. tejże Kolei. Kwota padła w treści artykułu, nie w komentarzach. Taki mamy naród, który stal się roszczeniowy, wymagający, że tylko krzyczy: żądamy przywrócenia kolei nadzalewowej!! nie mając pojęcia jakie to są koszty, kto zapłaci i dlaczego tak dużo. Tylko, że jak się okaże, a na pewno tak będzie, że kolej jest nierentowna na tej trasie, to Ci sami ludzie będą krzyczeć w komentarzach, że to wina Wróblewskiego i trzeba referendum. Moim zdaniem, kolej na tej trasie jak najbardziej na tak, ale tylko i wyłącznie przy udziale wszystkich samorządów, przy konkretnym planie na jej finansowanie, utrzymanie i powiązanie z planowanym przekopem, a także wykorzystaniem nie tylko do celów turystycznych, bo towarowe pociągi też mogą po tej trasie jeździć. Do tego wzdłuż Zalewu trasa rowerowa i mamy wspaniałą atrakcję turystyczną. Jedziesz rowerem do Braniewa, wracasz pociągiem albo odwrotnie. Regularne połączenia wodne Tolkmicko - Krynica Morska i mamy mnóstwo turystów w regionie!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    0
    Ploterek(2020-02-07)
  • @Ploterek - Dokładnie tak to widzę :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    Maria K.(2020-02-07)
  • @Maria Kasprzycka - 470 mln to oficjalny koszt odbudowy tej trasy kolejowej podany tu na Portelu. GM spaceruje tym torowiskiem przynajmniej raz w roku, przynajmniej 5 - 6 km w różnych jego częściach od kilku lat. Podkładów na pewnych odcinkach fizycznie już nie ma, myślę, że te, które są widoczne też nie są bezpieczne. .. Ja rozumiem te pociągi snujące się 15 km/h. .. ale proszę ich nie używać jako argumentu za tą konkretną linią kolejową, bo to inny klimat i inne miejsce. .. o społeczeństwie nie wspominając. .. Jako wsparcie przekopu to też w sumie niezły pomysł. .. Jeszcze trochę i kaczy dół zamknie się kwotą 10 mld wraz z inwestycjami satelickimi, które trzeba będzie podjąć, żeby ten wspaniały plan miał rację bytu. .. Dziś mamy 2,2 mld. .. gdyby to wpompować w zabezpieczenia przeciwpowodziowe, bo zmienia nam się klimat i podnosi poziom oceanu światowego to w czasach suszy w centralnej Polsce powalczylibyśmy o najbardziej produktywny region rolniczy w Polsce. .. a tak to po wybudowaniu kanału żeglugowego mamy szansę na powódź po cofce na miarę tej z lat osiemdziesiątych ino w rozmiarach bardziej epickich. .. Mieszkamy w przedziwnym miejscu tego kraju, szkoda, że tak mało osób zdaje sobie z tego faktu sprawę i pragnie zrozumieć swoją rolę w jego przekazaniu w możliwie dobrej kondycji kolejnym pokoleniom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    GłębokaMyśl(2020-02-07)
  • @GłębokaMyśl - Powódź - rok 1888 - po tym zgoda wszystkich na budowę przekopu Wisły. Trzeba tragedii, żeby ludzie zaczęli się dogadywać. Nie porównuję ze Sri Lanką, tylko pokazuję, że różne są sposoby wykorzystywania tego, co zrobili poprzednicy na całym świecie - nie tylko likwidacja. A co do odpowiedzialności za przyszłe pokolenia - tu rządzi jedna zasada - po nas choćby potop. I, o ironio, nawet dosłownie. Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    Maria Kasprzycka(2020-02-07)
  • @Maria Kasprzycka - Przekop Wisły to inwestycja ratunkowa i znakomicie przemyślana. .. Przekop Mierzei to fanaberia bezmyślnych, którzy nie uznają argumentów ekonomicznych i uważają, że utopienie w jeden punkt regionu 2,2 mld PLN postawi na nogi cały region. .. To mrzonka. .. tragiczne, że tak kosztowna. GM uważa, że w końcu Polak mógłby być mądry przed szkodą wbrew uświęconej tradycji. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    7
    GłębokaMyśl(2020-02-07)
Reklama