UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

II Sejmik Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy

 
Elbląg, II Sejmik Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy
fot. nadesłana

W Bydgoszczy w dniach 10-12 czerwca odbył się II Sejmik Żeglugi Śródlądowej. To kontynuacja inicjatywy elbląskiego Biura Regionalnego. Sejmik połączony był m.in. z targami Water Ways Expo 2014.

Tematem zasadniczym Sejmiku było zarządzanie gospodarką wodną i żeglugą śródlądową w różnych kontekstach, w tym gospodarczym, społecznym, ale też środowiskowym. Podobnie, jak w Elblągu, patronat nad Sejmikiem objęli Minister Środowiska oraz Minister Infrastruktury i Rozwoju. Obradom patronował także Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego Jacek Protas. Jednym z prelegentów był Jerzy Wcisła, dyrektor elbląskiego Biura Regionalnego i inicjator Sejmików.
       - Cieszy fakt, że inicjatywa organizowania Sejmików jest kontynuowana. Do Bydgoszczy zjechali praktycznie wszyscy, których głos liczy się w dyskusji o przyszłości polskich dróg wodnych.
       Tym bardziej cieszy, że jednym z ważniejszych wątków była sprawa przyszłości Wisły. Profesorowie Krystyna Wojewódzka-Król, Adam Bold i Zygmunt Babiński mówili, wprost, że brak środków na odbudowę żeglowności Wisły zahamuje rozwój portów trójmiejskich, które nie będą w stanie uporać się z problemem wywozu towarów dowożonych morzem – informuje Jerzy Wcisła.
       Jerzy Wcisła przedstawiał wyniki analiz popytu i podaży dla dolnej Wisły, wykonanych na zlecenie Zespołu ds. rewitalizacji MDW E 70, którego jest wiceprzewodniczącym.
       - Z tych analiz wynika, że w 2020 roku 23 mln ton powinno trafić do żeglugi śródlądowej, z czego 8, 5 mln ton na dolną Wisłę i dalej na Odrę. Te symulacje nie ujmowały 1, 5 mld ton zza wschodniej granicy, które na polskie drogi wodne do 2026 roku trafią przez port w Elblągu. Nie ujmowały, bo port elbląski jest swoistą nowością, gdyż statystyki odnotowują jego aktywność dopiero od 2010 roku.
       - Przyszłość portu elbląskiego stała się przedmiotem dyskusji zgromadzonych ekspertów. W zasadzie nikt nie kwestionował szans rozwojowych naszego portu, nie wszyscy jednak widzieli je w tych samych sferach aktywności – dodaje Jerzy Wcisła.
       Sejmik jest też okazją do wielu spotkań poza oficjalnym programem. - Z rekomendacji Zespołu ds. rewitalizacji MDW E 70 prowadziłem rozmowy dot. „wąskich gardeł” wzdłuż tej drogi wodnej. Już uzgodniliśmy oddzielne spotkanie w tej sprawie, z konkretną datą, miejscem i udziałem przedstawiciela ministerstwa infrastruktury i rozwoju – stwierdza Jerzy Wcisła.
       - Metodologia prac, konsekwencja w dążeniu do celu, jaką stosuje Zespół ds. rewitalizacji MDW E 70 może być wykorzystywana, jako podręcznik dobrych praktyk – oświadczył Przemysław Daca z ministerstwa infrastruktury i rozwoju, po panelu, który w ramach Sejmiku nasz Zespół prowadził.
       Oddzielne rozmowy prowadzone są w sprawie miejsca, które mogłoby być gospodarzem III Sejmiku Żeglugi Śródlądowej, ale koordynator tego przedsięwzięcia twierdzi, że jeszcze za wcześnie, by na ten temat rozmawiać publicznie.
      
      
Jolanta Małkowska, Biuro Regionalne w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
Reklama