Gdzie w Elblągu można się przespać, co warto zwiedzić, gdzie spędzić wolny czas? Na te i inne pytania odpowiedzą prawdopodobnie pracownicy elbląskiego oddziału PTTK. Tylko ta organizacja przedstawiła swoja ofertę na prowadzenie miejskich Punktów Informacji Turystycznej.
Do tej pory miasto prowadziło dwa Punkty Informacji Turystycznej: całoroczny w Ratuszu Staromiejskim i sezonowy (od maja do września)) w Bramie Targowej. Od tego roku urzędnicy chcą, aby informacji turystycznej udzielała organizacja pozarządowa. Swoją ofertę na konkurs przysłał tylko Oddział Ziemi Elbląskiej PTTK.
- Musimy przyznać, że dotychczasowy poziom prowadzenia Informacji Turystycznej był bardzo wysoki. Jeżeli się okaże, że jednak wygraliśmy konkurs, będziemy chcieli m.in. dołączyć do Forum Informacji Turystycznej przy Polskiej Organizacji Turystycznej – zapowiada Kamil Zimnicki, rzecznik prasowy Oddziału PTTK Ziemi Elbląskiej.
Jakie jeszcze zmiany czekają elbląską Informację Turystyczną, przekonamy się po tym, jak ratusz ogłosi oficjalne wyniki konkursu, co powinno nastąpić niebawem. Konkurs nie jest jeszcze rozstrzygnięty, bo urzędnicy muszą sprawdzić ofertę PTTK pod względem formalnym. Jeżeli nic nie będzie stało na przeszkodzie, organizacja przejmie miejskie Punkty Informacji Turystycznej od 1 lutego. A co z dotychczasowymi pracownikami IT?
- Będą nadal pracować w Departamencie Kultury i Promocji. Wykorzystamy ich doświadczenie w zakresie turystyki oraz w promocji miasta. Będą także aplikować o środki zewnętrzne związane z turystyką – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza.
Nadal funkcjonować będzie jeden całoroczny Punkt Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 10-18, a w okresie letnim cały tydzień), a latem tradycyjnie zostanie uruchomiony drugi punkt w Bramie Targowej (czynny cały tydzień w godz. 10-18).
Na prowadzenie Punktów Informacji Turystycznej zwycięzca konkursu otrzyma od miasta przez trzy lata 442 tysiące złotych, z których będzie musiał utrzymać pracowników i pokryć inne wydatki związane z działalnością PIT-ów.
- Musimy przyznać, że dotychczasowy poziom prowadzenia Informacji Turystycznej był bardzo wysoki. Jeżeli się okaże, że jednak wygraliśmy konkurs, będziemy chcieli m.in. dołączyć do Forum Informacji Turystycznej przy Polskiej Organizacji Turystycznej – zapowiada Kamil Zimnicki, rzecznik prasowy Oddziału PTTK Ziemi Elbląskiej.
Jakie jeszcze zmiany czekają elbląską Informację Turystyczną, przekonamy się po tym, jak ratusz ogłosi oficjalne wyniki konkursu, co powinno nastąpić niebawem. Konkurs nie jest jeszcze rozstrzygnięty, bo urzędnicy muszą sprawdzić ofertę PTTK pod względem formalnym. Jeżeli nic nie będzie stało na przeszkodzie, organizacja przejmie miejskie Punkty Informacji Turystycznej od 1 lutego. A co z dotychczasowymi pracownikami IT?
- Będą nadal pracować w Departamencie Kultury i Promocji. Wykorzystamy ich doświadczenie w zakresie turystyki oraz w promocji miasta. Będą także aplikować o środki zewnętrzne związane z turystyką – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza.
Nadal funkcjonować będzie jeden całoroczny Punkt Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 10-18, a w okresie letnim cały tydzień), a latem tradycyjnie zostanie uruchomiony drugi punkt w Bramie Targowej (czynny cały tydzień w godz. 10-18).
Na prowadzenie Punktów Informacji Turystycznej zwycięzca konkursu otrzyma od miasta przez trzy lata 442 tysiące złotych, z których będzie musiał utrzymać pracowników i pokryć inne wydatki związane z działalnością PIT-ów.
Sebastian Malicki