UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zgadza się - Niemcy w odróżnieniu do dawnej Głębi k. Bałgi nazywali też Głębię Piławską - Nową Głębią (Neu Tief).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    t. geog.(2006-11-11)
  • gdzieś kiedyś ktoś coś zrobi czyli jak zwykle nie wiadomo nic. z takimi gadkami to on sobie może w sejmie przemawiać. nienawidze jak ktoś jest taki niekonkretny. następnym razem to ja zrobie takie wystąpienie i też sobie coś ogłosze i chyba wyjdzię na to samo. jak nie wie o co chodzi to niech lepiej sie nie wypowiada bo się pan jarek kompromituje.
  • Kielbasa wyborzca
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wyborca(2006-11-11)
  • Dwa dni przed wyborami Pan Premier osobiśie pofatygował się do Elbląga z informacją o zgodzie na przekop Mierzei. Przecież to oczywista \"kiełbasa wyborcza\". Cieszymy się z tego faktu. Ale to nie fair play w takim momencie używać tego rodzaju informacji jako środka do pożądanego wyniku wyborczego. Czy Pan Premier myśli że w Elblągu mieszkają same głupki,żeby nie wiedzieć o co chodzi.
  • niestety głupków jest większość
  • Panie Ławrynowicz i inni - z całym szacunkiem dla Waszych pragnień, ale wszystkie zamierzenia mają swój RACHUNEK EKONOMICZNY. Zobaczcie jak o tej porze (i aż do wiosny) wygląda Krynica Morska, Stegna, Piaski - pusto wszędzie, głucho wszędzie,....biednie i żadnego ruchu. ZAPOMNIELIŚCIE, że Zalew Wiślany zamarza od końca grudnia do końca marca. Kto więc będzie łożył na utrzymanie toru wodnego, przekopu, śluz, urządzeń it. Przecież ROKROCZNIE byłyby on wyłączony z ruchu przez ok. 4 miesiące! Zapomnieliście również, żę Mierzeja należy dzisiaj do Gdańska, a jak ich interesują problemy portowe Elbląga - świadczy m.in. nowy most w Drewnicy. Warunkiem otwarcia - wybudowania kanału nie jest Wielka Polityka, ale zapewnienie mu RENTOWNOŚCI, a zobaczmy ile dzisiaj statków wpływa i wypływa do Elbląga. Jakie więc macie propozycje wykorzystania tego przekopu żeglugowego w okresie zimowym?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    księgowa(y).(2006-11-12)
  • WojŁawrynowicz Księgowy ktoś w tych warunkach, o których piszesz wybudował port w Elblągu( bez bocznicy kolejowej) wydając wielkie pieniądze i nie zrobili tego Gdańszczanie. Turystyka jachtowa to wielki biznes- to też można policzyć. Ale zostawmy turystykę. ....Jest to jeszcze jedna funkcja tej inwestycji, o której się mało mówi. Tzw. „Kanał ulgi”, który jest w stanie zdjąć przez dobę „tylko” kilkanaście cm lustra wody(są wyliczenia). Niby mało, ale podczas zimowej powodzi może dać czas na URATOWANIE ŻYCIA wielu mieszkańcom terenów depresyjnych. A może to będą centymetry, które obronią wały przed przelaniem. Może wielka woda nigdy nie przyjdzie. Ale... da ktoś gwarancje? Panie księgowy jest pan w stanie wyliczyć ile kosztuje życie ludzkie? Ile kosztuje odtwarzanie zalanych gospodarstw i terenów na Żuławach? Budowa wałów przeciw powodziowych i ich utrzymanie kosztuje. A mimo to, się buduje i konserwuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2006-11-12)
  • Szanowni zwolennicy przekopu. szanowny Panie W.Ławrynowicz. nie łudźcie się, że przekopanie Mierzei spowoduje bum gospodarczy bo to nie prawda. Jak do tej pory nie przedstawiliście żadnego nazwiska specjalisty ów, którzy wykonywali badania dla Luksa i Jednorała 10 lat temu. Niech Pan nie prowadza w błąd czytelników , że 36 metrowy kanał będzie sprawował funkcję ”kanału ulgi”, żeby tak było kanał ten musiałby mieć co najmniej 200 metrów szerokości i to jest fakt! Skąd to przekonanie , że to Wy macie rację? Jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo , że chodzi o pieniądze! O duże pieniądze jakiś miliard złotych i to tez jest fakt. nTak więc decyzja przekopania Mierzei jest decyzją wyłącznie polityczną nie mającą nic wspólnego z ekonomią i bumem gospodarczym. A my dalej będziemy jeździć po dziurawych drogach i ……
  • WojŁawrynowicz „Chwilo prawdy” jeżeli nie wiesz to nie mów! 29 maja 2004 roku była rozmowa z Rokitą w której elblążanie z PO przekonali go do idei przekopu. A jakiś czas później przekonaliśmy Tuska. I gdyby nie przegrana w wyborach (ponoć to ja wyżarłem Polakom jedzenie z lodówki i ukradłem zabawkę kota - spoty wyborcze PiS)To już trwały by badanie i wyliczenia czy kopać przekop czy raz na zawsze przestać gadać. I na pewno nie robili byśmy z tego kiełbasy wyborczej. My traktujemy Przekop jako sprawę ponad partyjną. Gdyby prezydent Elbląga dążył dobudowy przekopu dostałby też nasze poparcie. Najważniejsze, żeby kanał zaczęto budować!!(a kota zabawke ze spotu zakosił Marcinkiewicz bo widziałem jak podczas WOŚP dawał go Owsiakowi ) ;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2006-11-12)
  • Ahoj! Przekop moim zdaniem to oczywista kiełbasa wyborcza. Po co nam taka inwestycja skoro mamy naturalną drogę na morze. Przez Szkarpawę i Wisłę jest również blisko do Gdańska. Jednocześnie jest to dużo ośzczędniej, gdyż wystarczy raz wydać pieniądze na podniesienie trakcji elektrycznej i tylko utrzymywać odpowiednie głebokości na szlaku. Nie jestem zdecydowanym przeciwnikiem przekopu, ale nie możemy się łudzić, że taki wybór zmieni nastawienie dio nas wschodnich sąsziadów. Jak wybudujemy kanał, to Wielka Rosja znajdzie inny pretekst. Od kilku lat rokrocznie jachem z podniesionym masztem pływam na Bałtyk i sądzę, że pieniądze przeznaczone na przekop można wydać na coś potrzebniejszego naszej społeczności. Tomasz Roney
  • Grecy w starożytności wykuli w skale miękkiej, ale skale - Kanał Koryncki, Niemcy w XIX wieku wybudowali Kanał Elbląski i przekop Wisły (łopatami i furmankami). A my boimy się przekopać w XXI wieku mierzeje. Patrząc tym tokiem to nigdy by nie zbudowano Gdyni ani wieży Eiffla.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-12)
  • Panie ŁAWRYNOWICZ - Pan stara się cały czas nic nie zrozumieć! Powtarzam - nie Wielka Polityka, nie Tusk, nie Rokita i jakaś pusta lodówka - liczy się tylko i wyłącznie RACHUNEK EKONOMICZNY!!! Czy nie zauwałażył Pan, że mimo prostestów zamknięto Kolej Nadzalewową - powód - była nierentowna !!!!? Niech Pan pojedzie do Ostródy i porozmawia o Kanale Elbląskim - przeżywa potężne problemy finansowe - nie ma pieniędzy na odbagrowanie toru wodnego, jez. Druzno cały czas zamula tor wodny, ciągle niskie stany wód, zobacz Pan jak te statki wyglądają - in extenso - zatrudnionym na statkachciągle obiżane są zarobki (zabrano im ostatnio "rozłąkowe", dodatek na uniformy itd. itp.). Pan będzie płacił obsłudze toru wodnego przez Mierzeję w okresie zimowym? Przecież to istny (finansowy) nonsens !!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    x księgowy(a).(2006-11-12)
Reklama