@GłębokaMyśl - Gdyby w ten region wepchnąć dwa miliardy w zabezpieczenie powodziowe połączone z rozwojem infrastruktury turystycznej ( ot, choćby ścieżek rowerowych na wałach ) to Elbląg byłby perłą turystycznego zagłębia północy Polski. .. ale po co to komu jak można snuć mrzonki o porcie morskim, do którego wchodzi się 5 może 7 kilometrów niespecjalnie szeroką rzeką Elbląg p[o ćwiczeniach zręcznościowych z żeglugą po torze wodnym na Zalewie Wiślanym. .. GM się zaciekawia, czy panowie decydenci kiedykolwiek rozmawiali na temat wchodzenia do portu w Elblągu z kapitanami barek, które tu regularnie pływają. .. ? Jak oni oceniają trudność wejścia do portu ? Wszak jednostki morskie łatwiej mieć nie będą. .. bo nie są mniejsze tylko dużo większe i ich manewrowość jest dalece problematyczna na wąskiej rzeczce. .. no nie rzece Elbląg ! Ta inwestycja to prosty, ideologiczny plan, jak utopić dwa miliardy. .. a potem zastanawiać się, co zrobić żeby je jakoś uratować. .. bo przecież to 2 000 000 000 czyli kwota niebagatelna. .. ! Tradycyjnie PARTIA najpierw czyni. .. potem myśli i stara się naprawić swoje wzniosłe działania. .. problemu nie ma, bo uczciwy podatnik i obywatel zapłaci za wszystko w ekstatycznym uniesieniu patriotycznym. .. zAment.
Ty głęboka myśl a jak kiedyś pogłębiali tor wodny i rzekę to jakoś nie śmierdziało, taki muł prawie nie wydziela zapachu. Po latach jest on po prostu zneutralizowany. A co do ścieżek już jest ich pełno niedawno postawili te znaki drewniane koło rezerwatu przyrody Drużno to po paru latach te słupki drewniane zniknęły. Ciekawe gdzie one są i kto kasę za to wziął. Co te ścieżki rowerowe niby dadzą? Tutaj potrzebny jest przemysł na dużą skalę jak byl przed wojną, transport nawozów i zboża i konstrukcji stalowych. A co do trudności jakie masz trudności w manewrowaniu barka po Rzece, jakoś te z węglem zawracają bez problemu, a mają długość około 100 metrów. To takie statki morskie po 80-90 m dł bez problemu nawrócą. Poza tym skąd ty wziąłeś 2 miliardy? Obecnie koszt to ok 992 mld. A w tym był przecież zakup nowego statki hydrograficznego dla Elbląga za 18 mln. No i ma być wybudowany nowy most w Nowakowie, to co wg Ciebie budowa mostu dla tych ludzi to inwestycja ideologiczna? Niby czemu mają im mostu nie budować? A czemu budowali tunel pod Martwą Wisłą? Wystarczy, że do Elbląga przypłyną jachty na cumowanie, bo w Trójmieście opłaty za cumowanie są 3-4 razy wyższe jak w Elblągu. No i ruch jachtami się nieco zwiększy i transport do portu np własnie nawozów z Polic czy zboża z Elbląga. No i do tego ruch białej floty i to wystarczy.