
Popularne Smoki strzegące Jeleniej Doliny doczekały się remontu. Dzięki akcji „Żubr. Tu się wybiera” otrzymały nowe głowy, a w ich sąsiedztwie stanęły m.in. nowe ławki, kosze na śmieci i schody prowadzące do jeziora. Inwestycja pochłonęła 95 tys. zł. Akcji „Żubra” patronował PortEl. Zobacz zdjęcia.
1 kwietnia tego roku ruszyła prospołeczna akcja „Żubr. Tu się wybiera” wspierana przez Nadleśnictwo Elbląg oraz patronów medialnych: „Dziennik Elbląski”, TVP3 Olsztyn oraz Portel.pl. Zachęcała mieszkańców do oddania głosu na jedno z tych miejsc w pobliżu Elbląga, które są bliskie odpoczynkowi na świeżym powietrzu, a które warto odnowić. W połowie sierpnia „Żubr” podsumował efekty promocji konsumenckiej, polegającej na przekazaniu 5 groszy z każdego sprzedanego piwa „Żubra” na terenie Elbląga na rzecz renowacji Smoków w Jeleniej Doliny - zwycięzcy kwietniowego plebiscytu. Wspólnie z mieszkańcami regionu udało się zebrać kwotę ponad 95 tysięcy złotych. W poniedziałek 19 listopada „Żubr” przekazał mieszkańcom (nie tylko Elbląga) odnowiony fragment Jeleniej Doliny.
Tak więc Smoki w Jeleniej Dolinie cieszą już oko nowym blaskiem. Teraz osoby uwielbiające weekendowy odpoczynek na świeżym powietrzu, będą mogły przysiąść na jednej z 8 nowych ławek lub bezpiecznie dojść nad jezioro po nowo wybudowanych i bezpiecznych schodach.
Dbając o tereny zielone wokół Smoków, „Żubr” ustawił także 5 nowych koszy na śmieci. Udało się również wykonać instalację, która będzie odtąd odprowadzać gromadzącą się wodę, co zapobiegnie podmywaniu ziemi spod ulicy i parkingu. Na odwiedzających Jelenią Dolinę czeka również tablica informacyjna, która prezentuje kilka ciekawostek z historii Doliny. Najbardziej emocjonalną częścią inwestycji było jednak przywrócenie na właściwe miejsce głów smoków - symbolu tego urokliwego miejsca - które zostały spalone kilka lat temu.
A oto kilka zakulisowych ciekawostek, który towarzyszyły uatrakcyjnieniu terenu wokół Smoków: 8 nowych ławek to łącznie ponad 30 m drewna; łączny czas pracy 14 pracowników podczas montażu wszystkich elementów wyniósł ponad 40 godzin; podczas przerw śniadaniowych wypito 30 termosów kawy i zjedzono ponad 200 kanapek.
- Śmiało możemy uznać 19 listopada za ważny dzień nie tylko dla „Żubra”, ale przede wszystkim dla mieszkańców Elbląga – powiedział Tomasz Kanton, brand PR manager w Kompanii Piwowarskiej. - Moment ważny, ale i przyjemny. Wspólnie z przedstawicielami Nadleśnictwa Elbląg, patronami medialnymi akcji, a przede wszystkim z mieszkańcami, udało się - odnieśliśmy sukces. Wspólnie zachęciliśmy elblążan do współpracy i wypowiedzenia się, co ich zdaniem warto zmienić w najbliższym otoczeniu. Mogę śmiało powiedzieć, że Elbląg po raz kolejny bardzo ciepło przyjął „Żubra” - widać to było w ilości głosów, jakie spływały w trakcie plebiscytu oraz ilości pieniędzy, które udało się nam zebrać w trakcie promocji konsumenckiej. W końcu ponad 95 tysięcy złotych to spora suma. „Żubr” pragnie odwdzięczyć się nowym blaskiem Smoków w Jeleniej Dolinie. Dziękuję mieszkańcom Elbląga, władzom Nadleśnictwa i naszym patronom - dzięki Wam dziś możemy cieszyć się sukcesem wspólnych działań.
***
Przypomnijmy, że w trakcie zeszłorocznej akcji „Żubr. Tu się należy” wraz z mieszkańcami Elbląga udało się zebrać 54 tysiące złotych, za które następnie odnowiona została popularna ścieżka turystyczna w Kadynach. „Żubr” postawił wówczas nowe ławki i kosze na śmieci wzdłuż ciągu spacerowego oraz zadbał o teren wokół samej ścieżki.
Tak więc Smoki w Jeleniej Dolinie cieszą już oko nowym blaskiem. Teraz osoby uwielbiające weekendowy odpoczynek na świeżym powietrzu, będą mogły przysiąść na jednej z 8 nowych ławek lub bezpiecznie dojść nad jezioro po nowo wybudowanych i bezpiecznych schodach.
Dbając o tereny zielone wokół Smoków, „Żubr” ustawił także 5 nowych koszy na śmieci. Udało się również wykonać instalację, która będzie odtąd odprowadzać gromadzącą się wodę, co zapobiegnie podmywaniu ziemi spod ulicy i parkingu. Na odwiedzających Jelenią Dolinę czeka również tablica informacyjna, która prezentuje kilka ciekawostek z historii Doliny. Najbardziej emocjonalną częścią inwestycji było jednak przywrócenie na właściwe miejsce głów smoków - symbolu tego urokliwego miejsca - które zostały spalone kilka lat temu.
A oto kilka zakulisowych ciekawostek, który towarzyszyły uatrakcyjnieniu terenu wokół Smoków: 8 nowych ławek to łącznie ponad 30 m drewna; łączny czas pracy 14 pracowników podczas montażu wszystkich elementów wyniósł ponad 40 godzin; podczas przerw śniadaniowych wypito 30 termosów kawy i zjedzono ponad 200 kanapek.
- Śmiało możemy uznać 19 listopada za ważny dzień nie tylko dla „Żubra”, ale przede wszystkim dla mieszkańców Elbląga – powiedział Tomasz Kanton, brand PR manager w Kompanii Piwowarskiej. - Moment ważny, ale i przyjemny. Wspólnie z przedstawicielami Nadleśnictwa Elbląg, patronami medialnymi akcji, a przede wszystkim z mieszkańcami, udało się - odnieśliśmy sukces. Wspólnie zachęciliśmy elblążan do współpracy i wypowiedzenia się, co ich zdaniem warto zmienić w najbliższym otoczeniu. Mogę śmiało powiedzieć, że Elbląg po raz kolejny bardzo ciepło przyjął „Żubra” - widać to było w ilości głosów, jakie spływały w trakcie plebiscytu oraz ilości pieniędzy, które udało się nam zebrać w trakcie promocji konsumenckiej. W końcu ponad 95 tysięcy złotych to spora suma. „Żubr” pragnie odwdzięczyć się nowym blaskiem Smoków w Jeleniej Dolinie. Dziękuję mieszkańcom Elbląga, władzom Nadleśnictwa i naszym patronom - dzięki Wam dziś możemy cieszyć się sukcesem wspólnych działań.
***
Przypomnijmy, że w trakcie zeszłorocznej akcji „Żubr. Tu się należy” wraz z mieszkańcami Elbląga udało się zebrać 54 tysiące złotych, za które następnie odnowiona została popularna ścieżka turystyczna w Kadynach. „Żubr” postawił wówczas nowe ławki i kosze na śmieci wzdłuż ciągu spacerowego oraz zadbał o teren wokół samej ścieżki.
A