UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nowe rozwiązania, nowe problemy

 
Elbląg, Nowe rozwiązania, nowe problemy
fot. WS

Dla przyszłych kierowców bieżący rok to swego rodzaju rewolucja. Nowe przepisy, nowy obieg dokumentów, a także związane z tym problemy oraz egzamin teoretyczny na nowych zasadach. Do tej pory zdały go cztery osoby.

Przypomnijmy, egzamin teoretyczny dla każdej kategorii prawa jazdy (objętej tymże egzaminem) składa się z części podstawowej, która dotyczy wiedzy ogólnej. System generuje 20 pytań w czasie rzeczywistym, zawierającym filmy, sytuacje lub zdjęcia. Na przeczytanie pytania i ocenę sytuacji zdający ma 20 sekund, po czym na udzielenie odpowiedzi 15 sekund czyli łącznie do dyspozycji ma 35 sekund. Wyboru dokonuje się pomiędzy odpowiedzą „tak” lub „nie”. Po rozwiązaniu 20 pytań następuje część specjalistyczna dotycząca wiedzy szczegółowej odnośnie poszczególnych kategorii. System generuje 12 pytań w czasie rzeczywistym, zawierającym zdjęcia lub pytania. Na przeczytanie pytania i udzielenie odpowiedzi zdający ma 50 sekund, wyboru dokonuje się spośród trzech podanych odpowiedzi, z czego tylko jedna jest poprawna. Osoba egzaminowana może poprawiać odpowiedzi zanim przejdzie do następnego pytania. Maksymalnie można uzyskać 74 pkt, aby uzyskać pozytywny wynik z części teoretycznej potrzeba 68 punktów. Czas trwania egzaminu nie zmienił się, natomiast baza pytań egzaminacyjnych jest tajna.
       Na 30 osób, które dotychczas przystąpiły do nowego egzaminu teoretycznego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Elblągu pomyślny wynik uzyskały cztery.
       – Największym problemem rozwiązujących testy był sam sposób udzielania odpowiedzi na wyświetlane pytania. Osoby przystępujące do nowego egzaminu, prawdopodobnie nie miały okazji zapoznać się z jego nową formułą w ośrodku szkolenia kierowców, ponieważ ich egzamin wewnętrzny przeprowadzony był jeszcze według „starych” zasad. To spowodowało, że nowy egzamin, z którym się zmierzyli był pierwszym, w którym zetknęli się z takim sposobem sprawdzenia swojej wiedzy. Do tego doszły emocje związane z samym egzaminem i okazało się, że dla większości to zbyt wiele – opowiada Zbigniew Lichuszewski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Elblągu. – Obecnie na rynku pojawiły się programy przedstawiające zasady przeprowadzania egzaminu wg nowych zasad. Instruktorzy powinni jak najszybciej poznać nowy program i zdać sobie sprawę z faktu, że to przede wszystkim na nich spoczywa obowiązek zapoznania swoich kursantów z nowymi zasadami egzaminu państwowego, a najbliższy czas wykorzystać na solidne przygotowanie przyszłych kierowców do egzaminu, a przede wszystkim do bezpiecznego poruszania się na drodze.
       Kursanci zmagają się z nowym egzaminem, a dla 35 ośrodków egzaminacyjnych w kraju (dla tych, które wybrały ofertę ITS/Sygnity), w tym także dla elbląskiego WORD-u, jednym z ważniejszych problemów jest brak dostępu do profilu kandydata na kierowcę, czyli do tzw. PKK, generowanego w wydziałach komunikacji. Powodem jest spór, który toczy się pomiędzy ITS/Sygnity a PWPW/HP (na tym systemie pracują wydziały komunikacji). Sprawa jest dość zawiła, niemniej jak donoszą ogólnopolskie media, dyrektorzy WORD-ów, jak i samo ITS/Sygnity są zdania, iż dostęp do PKK powinien być nieodpłatny, czego z kolei nie chce uznać PWPW.
       Zbigniew Lichuszewski wyraża nadzieję, że sprawa wyjaśni się do końca lutego i dodaje: - Rozmowy w tej sprawie wciąż trwają.
      
mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • "egzamin teoretyczny dla każdej kategorii prawa jazdy składa się z części podstawowej, która dotyczy wiedzy ogólnej" - Kat. B+E i kat. C+E nie wymagają egzaminu teoretycznego kolego mw
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    16 LATEK(2013-02-19)
  • no ciekawe za 10 dni mam egzamin. jak ktos chce testy na nowych zasadach to pisac na maila. oczekuje wzamian browarka. martinebay86@gmail. com
  • .. .dlaczego baza pytań jest tajna?. .. .dlaczego? i przed kim jest tajna
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sks1234(2013-02-19)
  • Przeciez to proste. Bandyckie państwo utrudnia życie ludziom dla zysku. Banda złodziei uniemożliwia dostęp do bazy pytań żeby zdawalnośc była jak najmniejsza i opłacane, kolejne egzaminy trwały jak najdłużej. Nigdzie na Świecie w krajach cywilizowanych nie ma zatajonych pytań na Prawo jazdy. Gzie są obrońcy PRAW Człowieka ? Gdzie prawa obywatela zawarte w Konstytucji ? Gdzie Trybunał Europejski ?????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    referent Bulzacki(2013-02-19)
  • Nie rozumiem, dlaczego tak narzekacie na utajnioną bazę pytań. Może dlatego są niedostępne, żeby naprawdę mieć wiedzę potrzebną do zdania a nie wykuć na pamięć pytania, jak to miało miejsce do tej pory. Każdy idiota mógł zdać a nie znał podstawowych zasad czy zachowań, a o pierwszej pomocy nie wspominając.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    cisowianka11(2013-02-19)
  • Mysląc tak jak ty można także utajniać również pojazdy na egzaminach. Jednemu trafi się stara wołga, innemu auto z biegami w kierownicy a jeszcze innemu BUS z przyczepą lekką. Po co uczyć sie na tym samym co egzamin ?. .Zobacz blondynko jak się zdaje w innych krajach gdzie przyszłego kierowce może uczyc kolega mający prawko dwa lata bez żadnej szkoły, egzamin trwa na posterunku policji a najważniejsza w tym jest opłata kilka $ lub kilka Euro, nie ma żadnej obsługi pojazdu, egzamin trwa 10 minut, zdawalność jest na poziomach 90% a wypadków jest o wiele mniej niz w Polsce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Szybki biker(2013-02-19)
  • Nie sądzę, by wyzywanie od blondynek było na miejscu. Po 1.kolor włosów jak każdy inny, po 2.zawiodę Cię ale jestem brunetką. W każdym razie myślę, że nauczyć się znaków i zachowania na drodze nie jest szczytem myślowym większości osób.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    cisowianka11(2013-02-19)
  • zdac egzamin i przez 10 lat nie jezdzic nie jest sztuka a takie osoby najwiecej maja do powiedzenia.
  • Ja bardzo sie ciesze z tych trudnych egzaminow -nie bedzie byle palant wyjezdzal pozniej na miasto i zabijal ludzi -dluzej sie pouczy moze cos zrozumie?
  • Szkoda, że tak pózno. W tej chwili mamy w kraju kilka milionów kierowców nie znających przepisów. Przez chory system zdawania teorii. Wystarczyło wyćwiczyć na kompie ok. 500 pytań i egzamin był do zaliczenia. Teraz jak gamoniom każą nauczyć się przepisów to jest tragedia. Nawet ja, mimo że raz do roku kupuję kodeks drogowy z komentarzem i powtarzam sobie najważniejsze rzeczy z prawa o ruchu drogowym próbowałem zaliczyć nowy egzamin miałem pewien problem. Uważam że cały system szkolenia kierowców jest do bani. Dobrze że wzięli się za ten problem, szkoda że tak pózno.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ksamol(2013-02-19)
  • Cytuję "Na 30 osób, które dotychczas przystąpiły do nowego egzaminu teoretycznego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Elblągu pomyślny wynik uzyskały cztery" Ale mowa tu tylko o części teoretycznej a z tych 13 procent którzy zdali egzamin teoretyczny ile zaliczyło egzamin praktyczny ?. O tym już nie napiszą. Z własnego doświadczenia i z tego co widziałem w WORD Elbląg nie zdziwił bym się jak by nikt nie zaliczył praktyki. To że ktoś zaliczył nawet teorię nie znaczy że zdał prawo jazdy. Aby zaliczyć cały test na prawo jazdy trzeba zdać część praktyczną i teoretyczną.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dar460(2013-02-19)
  • Sam pomysł wprowadzenia teorii, której nie będzie dało się wykuć na blachę był oczywiście słuszny. Jednak jak to w Polsce- chcieli dobrze, a wyszło jak zwykle. Pytania najwyraźniej często układały osoby niemające pojęcia o przepisach. Często są nie precyzyjne, dyskusyjne, niepoparte żadnymi przepisami. Większość pytań jest prosta, ale kilka głupich pytań skutecznie może zatrzymać osobę, która będzie nawet bardzo dobrze znała przepisy. Sporo jest pytań, które sprawdzają wiadomości zupełnie nieprzydatne świeżemu kierowcy. Sporo jest pytań, gdzie oczywiście idzie się domyślić co autor chciał danym pytaniem sprawdzić, ale samo pytanie jest skopane i z niego to absolutnie nie wynika. .. i teraz kursant nie wie, czy układający półgłówek nie umiał zadać pytania, czy to ma być podchwytliwe pytanie sprawdzające szczegółową wiedzę. Już nie mówiąc o pytaniach w stylu: co jest ważniejsze trójkąt, czy gaśnica.
Reklama