UWAGA!

Świąteczna iluminacja na Ogólnej

 Elbląg, Autobus czekający na tramwaj
Autobus czekający na tramwaj

Na ulicy Ogólnej uruchomiono światła sygnalizacyjne. Dla kierowców, którzy - tak, jak ja - korzystają z tej trasy, to istny szok.

Przed remontem przejazd od początki do końca ul. Ogólnej zajmował ok. trzech minut, wliczając w to nawet krótki postój na światłach w okolicach znanego elbląskiego domu uciech albo, jak kto woli, równie znanego centrum handlowego. Wydawało się, że jedynie w tym miejscu ruch, jaki generowały te dwa punkty, dawał mocne uzasadnienie dla funkcjonowania sygnalizacji świetlnej. Na pozostałych odcinkach tzw. ruch poprzeczny był na tyle mały, że nie powodował większych utrudnień w poruszaniu się samochodem po tej okolicy.
     Nasi dzielni projektanci postanowili jednak inaczej. Najprawdopodobniej w miejskiej kasie zabrakło pieniędzy na świąteczną dekorację tej ulicy i ktoś wpadł na szczwany pomysł, żeby do tego celu użyć świateł sygnalizacyjnych. W ten sposób przyozdobiono więc wszystkie po kolei skrzyżowania. Jadąc od strony Bielan, na pierwszą przeszkodę natrafiamy już na samej górze. W dół prowadzą dwa piękne pasy i aż się prosi, żeby dać dodatkową ozdóbkę w postaci zielonej strzałki w prawo. Pozwoliłaby ona prawie bezkolizyjnie wjechać na prawy pas i pomknąć w dół tyle, ile fabryka dała, a ustawodawca pozwolił. Niestety, trzeba odczekać, aż znienawidzone czerwone światło zgaśnie. Dłużący się czas można wykorzystać na rozmyślanie, kiedy ten nowy, równy asfalt, wylany na starym popękanym podkładzie betonowym, straci swoje dziewictwo.
     Ruszamy w końcu w dół i po przejechaniu aż kilkudziesięciu metrów znowu natrafiamy na migającą ozdóbkę. To tory tramwajowe przecinają ulicę. Tramwaju jeszcze nie ma, a jak będzie, to zapewne nie częściej, jak raz na dziesięć minut. Na bardzo ruchliwej ul. Płk. Dąbka w podobnym układzie drogowym wystarczyło migocące światło ostrzegawcze. Ale w końcu idą święta, nie ma co oszczędzać, więc i tu nie pożałowano zielonej i czerwonej bombki.
     Dla mnie było to już za dużo. Postanowiłem uciekać stąd czym prędzej. Po przejechaniu 30-40 metrów odstałem jeszcze tylko minutę na kolejnych czerwonych bombkach, na skrzyżowaniu z ul. Legionów. Najstarsi właściciele maluchów nie mieli nigdy większego problemu z pokonaniem tego skrzyżowania. Teraz za to mogą sobie w tym miejscu pozwolić nawet na drobny przegląd silnika.
     Pokonanie trzech czerwonych świateł na tym krótkim, 200-metrowym odcinku, zajmuje teraz więcej czasu niż przejechanie kiedyś całej Ogólnej.
     Można się tylko domyślać, że projekt rozmieszczenia świateł powstał w oparciu o długie i kosztowne analizy. Nie trzeba być fachowcem, żeby stwierdzić, że te pieniądze zostały wyrzucone w błoto. Jedyne, co pozostaje, to zaapelować do odpowiednich służb o wyłączenie przynajmniej połowy z tych nowych sygnalizatorów. Rubryka „a moim zdaniem” jest do dyspozycji kierowców.
     

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Nie wiem kto dal autorowi tego tekstu, monopol na racje. Szanowny moralizatorze, a nie przyszlo Ci casem do glowy, ze owe "poczekalnie drogowe" spowolnia piratow drogowych. Juz zapomniales o tegorocznych wypadkach smiertelnych na ogolnej i dabka? Chwala budowniczym ogolnej, ja bym tam jescze prog zwalniajacy zamontowal (sam autor przyznal ze ruch ram maly a wiec korko przez to nie bedzie).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    glos_rozsadku(2006-12-07)
  • Zielonych strzałek w prawo nie ma chyba przy żadnych światłach na Ogólnej. I tego chyba nikt normalnie myślący nie zrozumie. Wygląda to na celowe hamowanie ruchu. Nowo remontowana ulica i nie pomyślano o jej zaprojektowaniu tak by bezkolizyjnie poruszać sie na skrzyżowaniach i by Ci którzy skręcają w prawo nie musieli oczekiwać aż zapali się zielone światło i nie wydłużać kolejki na czerwonych światłach. Ponadto jak ta ulica (mowa o Ogólnej) jest modernizowana skoro są odcinki wybiórczo gdzie chodniki pozostały stare (np. na odcinku od Żyrardowskiej do Konopnickiej)? No cóż ale projektantów mamy jakich mamy i to widać na każdym kroku. A ponadto nie ma żadnego planowego działania. W rejonie Ogólnej i Żyrardowskiej były sytuacje gdzie przekopy po kilka racy odbywały się w tym samym miejscu. Co jedna ekipa po sobie jakoś tam dziury zalepiła, to przychodziła następna kopała na nowo itd. W tym wszystkim jakoś zupełnie zapomina się o zwykłych ludziach. Budując nowy blok najlepiej usutyować śmietnik pod oknami mieszkańców a co niech sobie popatrzą na śmieci, powachają smrodku i oganiaja się przed muchami jak chcą otwierać okna, czy takie intencje miał projektant i budowniczy nowopowstałego bloku przy ŻYRARDOWSKIEJ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Zdegustowana(2006-12-07)
  • To jezdzij tak zeby trafic na zielona fale, a nie narzekasz!
  • Prezydent Slonina wraz ze swoimi musi odejść ,tyle szkod jeszcze narobia przez te 4 lata w szczegolnosci z glownym projektantem wszystkich planow zagosp przest Panem B.
  • popieram autora artykułu, jestem mieszkańcem Jaru za delikatesami Sandra, te światła to paranoja, żeby skręcić z ogólnej na osiedle mamy 5 sekund, tyle pali się zielone światło uprawniające nas do skretu.Na "zielonej fali" jadąc z przepisową prędkością albo nawet trochę więcej nie da się przejechać całej ogólnej bo te światła nie są ze soba dobrze zsynchronizowane.Autor tej modernizacji ogólnej powinien w nagrode codziennie jeżdzić po parę godzin po tej ulicy skręcając i wyjeżdżając za kazdym razem w osiedle.Tak tak drodzy współmieszkańcy, wybraliście prezydenta który zafundował nam tramwaje za 30 mln i bezsensowne światła.PS. Budowa jednej sali sportowej w technice szkieletowej to 2-3 mln PLN, a tak dresy będą się ścigać ze światel do świateł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MIESZKKANIEC(2006-12-07)
  • Jak ja czekałam na ten artykuł!!!! Mam już dość jazdy na tych światłach. Denerwujące są również światła do skrętu w lewo co kilkadziesiąt metrów zajmujące jeden pas oraz ruch strumieniowy na skrzyżowaniu ogólnej i Fromborskiej. Trzeba swoje odczekać... Jedno uzyskaliśmy wszyscy kierowcy będą jeździć wolniej, bo swoje trzeba odstać...
  • I ja również czekałem na ten artykuł, powiem szczerze,że nie wiem co za debil projektował te swiatła, to jest poprostu tragedia!!na odcinku od ulicy Legionów do Fromborskiej(około 100m) są trzy sygnalizacje świetlne, po co niewiem?Na skrzyżowaniu Fromborska Ogólna jest tak mały ruch(zawsze taki był)że na kierujący, chcący jechać na wprost ul. Fromborską przy tym skrzyżowaniu czekają na czerwonym świetle niewiadomo na co gdyż z Ogólnej nic nie jedzie...(sprawdziłem to w ciągu dwóch dni, na przykładowe cztery cykle z ogólnej wyjechały DWA samochody...)masakra. Nie mówie już o następnych skrzyżowaniach aż do Płk. Dabka pozal sie Boże nad tymi którzy projektowali te skrzyżowania. P.S. dla zafascynowanych powolną jazdą po mieście- te wypadki czy potrącenia są przeważnie poza godzinami działania tych że sygnalizacji więc zastanówcie się o czym piszecie, pozdrawaim
  • Światła napewno dadzą nam bezpieczeństwo, ale dlaczego nie ma dwóch pasów do jazdy na wprost, pas do skrętu w lewo powinien byc osobno wydzielony! Tak samo powinny być zrobione pasy do skrętu w prawo. Jedynie dobrze zrobione skrzyżowanie to Ogólna-Dąbka, gdzie jest osobny pas do srkętu w lewo, osobny do skrętu w prawo i dodatkowo dwa do jazdy na wprost z jednym to skrętu w lewo.
  • Zgadzam sie w zupełności z przedmówcą
  • Pogadajcie z ludzmi co są przyjezdni i jeżdzą po Ogolniej - posłuchajcie na CB kanał 19, nie ma kogoś kto nie psiczył by na to " kto wam projektował tą ulicę" ? o dosadnych wypowiedziach nie wspomnę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jeżdze rowerem(2006-12-07)
  • a czy wszystkiemu winien jest aopn slonina moze w zarzadzie drog akurat ktos z innej parti siedzi.fakt ze elblag to masakra pod wzgledem siwatel to chyba chca z tego maista nowy jork zrobic swiatla sa coraz gorzej ustawiane i w ogole nie zsynchronizowane.zamast rond od ktorych sie wszedzie odchodzi oprocz ekblaga powinny byc bezkolizyjne
  • Można psioczyć na Słoninę i słusznie ale jeszcze większą odpowiedzialnością trzeba odbarczyć p. Dziurdź i jej wydział przecież to oni zatwierdzają i wydają zgodę na tak przeprowadzone inwestycje drogowe. Owszem jest ich dużo a co jedna to większe kuriozum poczynając od za wąskiego mostu Unii, poprzez modę na bezsennsowne przejścia dwuetapowe i wysepki, zamiast świateł na żądanie, przebudowę Grunwaldzkiej bez zielonych strzałek czy Aleii Piłsudzkiego bez wydzielonych pasów do skrętów w prawo i z kamienną ozdobną wysepką nie wiadomo dla kogo a teraz szukuje się nam poza Ogólną niedorobione rondo na Grunwaldzkiej z Rawską o wielkości słonia i wąskimi przejazdami. Ludzie zróbmy coś- zawiadomienie do prokuratora! Przecież to są nasze pieniądze!!! a od ścigania piratów drogowych jest policja i straż miejska.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Atomek9(2006-12-07)
Reklama