Rekordowo zwiększona liczba stojaków, nowe ścieżki czy kontrapas - od trzech lat rowerzyści mają swojego reprezentanta w Urzędzie Miejskiem. Funkcję oficera rowerowego pełni Marek Kamm.
Po pierwsze, rekordowo zwiększyła się liczba stojaków rowerowych, do których można przyczepić rower. W 2011 r. było ich tylko...13. Teraz jest ich ok. 400, co daje 800 miejsc parkingowych.
Poprawiono również dojazd do miasteczka szkolnego, powstał kontrapas, oznakowano ok. 180 przejść dla pieszych ( to te czerwone pasy, które uprawniają rowerzystę do przejazdu przez przejście bez zsiadania z siodełka), powstał nowy odcinek drogi dla rowerów przy ul. Płk. Dąbka ( w tym roku ma powstać projekt jej kontynuacji, a w następnym, o ile pozwolą środki, wykonanie), pozwolono również rowerzystom wsiadać do autobusu z rowerem, oczywiście w wyjątkowych sytuacjach.
Powstały też nowe ścieżki rowerowe, np. przy ul. 12 Lutego, ale daleko im jeszcze do ideału. O asfaltowych, nie wspominając już o bitumicznych drogach dla rowerów możemy na razie pomarzyć. Te, które zostały wybudowane pochodzą z projektu powstałego w 2008 r.
- Wtedy jeszcze nikt nie słyszał o czymś takim, jak ścieżka rowerowa. Trzeba się jednak cieszyć, że jakieś ścieżki mamy - mówił Marek Kamm. Jednocześnie wskazał, że najbardziej obiecujący jest ciąg rowerowo- pieszy, który powstanie przy ul. Fromborskiej. Widoczne będzie tam rozróżnienie - droga dla rowerów będzie asfaltowa, a dla pieszych chodnik z kostki brukowej.
Stworzono również ulotkę - "Elbląg na rowerze w jeden dzień" - która ma zachęcać, zwłaszcza turystów, do przejazdu rowerem przez Elbląg. Trasa pokazuje to, co Elbląg ma najlepszego, nie tylko Stare Miasto, ale i np. Ogród Różany.
Poprawiono również dojazd do miasteczka szkolnego, powstał kontrapas, oznakowano ok. 180 przejść dla pieszych ( to te czerwone pasy, które uprawniają rowerzystę do przejazdu przez przejście bez zsiadania z siodełka), powstał nowy odcinek drogi dla rowerów przy ul. Płk. Dąbka ( w tym roku ma powstać projekt jej kontynuacji, a w następnym, o ile pozwolą środki, wykonanie), pozwolono również rowerzystom wsiadać do autobusu z rowerem, oczywiście w wyjątkowych sytuacjach.
Powstały też nowe ścieżki rowerowe, np. przy ul. 12 Lutego, ale daleko im jeszcze do ideału. O asfaltowych, nie wspominając już o bitumicznych drogach dla rowerów możemy na razie pomarzyć. Te, które zostały wybudowane pochodzą z projektu powstałego w 2008 r.
- Wtedy jeszcze nikt nie słyszał o czymś takim, jak ścieżka rowerowa. Trzeba się jednak cieszyć, że jakieś ścieżki mamy - mówił Marek Kamm. Jednocześnie wskazał, że najbardziej obiecujący jest ciąg rowerowo- pieszy, który powstanie przy ul. Fromborskiej. Widoczne będzie tam rozróżnienie - droga dla rowerów będzie asfaltowa, a dla pieszych chodnik z kostki brukowej.
Stworzono również ulotkę - "Elbląg na rowerze w jeden dzień" - która ma zachęcać, zwłaszcza turystów, do przejazdu rowerem przez Elbląg. Trasa pokazuje to, co Elbląg ma najlepszego, nie tylko Stare Miasto, ale i np. Ogród Różany.
mw