UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Trzy nowe aktywne przejścia

 
Elbląg, Trzy nowe aktywne przejścia
fot. arch. UM w Elblągu

Samorząd Elbląga uzyskał dofinansowanie na budowę dwóch nowych aktywnych przejść dla pieszych. Wsparcie pozwoli na budowę łącznie trzech takich przejść, ponieważ mieszkańcy wskazali na realizację takiego zadania także w budżecie obywatelskim. Tego typu rozwiązania znacznie poprawiają bezpieczeństwo na drodze, w szczególności pieszych.

Do programu realizowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Elbląg złożył wniosek o dofinansowanie w wysokości 100 tys. zł. Projekt polega na wykonaniu aktywnych przejść dla pieszych w newralgicznych lokalizacjach na terenie miasta, przy ul. Mickiewicza (skrzyżowanie z ul. Sochaczewską) oraz przy ul. Brzeskiej (na wysokości bloku nr 28). Dodatkowo, w ramach Budżetu Obywatelskiego powstanie jeszcze jedno takie aktywne przejście przy ul. Mickiewicza (tuż obok skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego). Te lokalizacje charakteryzują się dużym natężeniem ruchu pieszych i pojazdów. Są to przejścia bez sygnalizacji świetlnej, zlokalizowane w bliskiej odległości od jednostek użyteczności publicznej, w tym szkół i obiektów sportowych.

Przejścia dla pieszych wyposażone zostaną w tzw. kocie oczka oraz pomalowane będą w technologii grubowarstwowej na kolor biało-czerwony. Posiadać będą inteligentny system identyfikacji pieszego, który aktywuje do świecenia elementy odblaskowe i lampy ostrzegawcze LED, gdy pieszy podchodzi do strefy przejścia i dopóki się w niej znajduje. Ponadto przed przejściem przy ul. Mickiewicza wykonana zostanie nawierzchnia antypoślizgowa. Projekt jest kontynuacją działań zwiększających bezpieczeństwo pieszych zrealizowanych w poprzednich latach. Aktywne przejścia dla pieszych powstały już przy ulicach Nowowiejskiej, Bema, Odrodzenia oraz przy al. Grunwaldzkiej.

Informacja UM w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Nie wiem jak na grunwaldzkiej ale na zawadzie już nie działa
  • no rzeczywiście ogromne dofinansowanie. Farba 40 zl, lampki 100 zł, robota na godzinę.
  • Na Grunwaldzkiej świeci bez przerwy / czy ktoś idzie czy nie świeci. Nie wiem jak oni w tym UM podpisują te umowy ? Bez jakiejkolwiek gwarancji ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    0
    F..R..(2020-07-17)
  • Może by tak takie przejście zrobić na Moniuszki? najlepiej między dwoma "śpiącymi policjantami"i jeszcze ustawić tam ograniczenie prędkości i sygnalizację.
  • nie możecie nic innego wymyśleć
  • Na cholerę te światełka, ktoś z rodziny urzędniczej pewnie to zakłada
  • Nie można było na Grunwaldzkiej zrobić przejście dwuetapowe?
  • Nowa forma "kręcenia losów"czyli montaż światełek przy przejściu dla pieszych. Jaki przepis to reguluje? Co to daje pieszemu? Do czego to kierowcy? Przypominam, zatrzymanie pojazdu 10 m od przejścia dla pieszych bez powodu określonego przepisami to wykroczenie - mandat i pkt karne. Taki powód to np. pieszy ale znajdujący się NA PRZEJŚCIU a nie w pobliżu. Te "światełka"dekoncentrują kierujących, odwracają uwagę a pieszemu dają złudzenie bezpieczeństwa, a więc de facto powodują zagrożenie. Szanowni urzędnicy, zajmijcie się, proszę, rzeczywistą poprawą infrastruktury np. poprzez projektowanie bezkolizyjnych ciągów komunikacyjnych lub gdy to niemożliwe, przejścia sterowane światłami z prawdziwego zdarzenia a nie quasi rozwiązaniami. Przepraszam za chaotyczną wypowiedź ale chciałem dużo i krótko.
  • A moim zdaniem niech zajmą się światłami na skrzyżowaniach, np. Teatralna - Nowowiejska a 12 Lutego. Tam światła potrafią zakorkować całe skrzyżowanie brakiem synchronizacji. Nikt w mieście nie potrafi ustawić tzw. zielonej fali aby nie zatrzymywać się co 100 metrów na kolejnych światłach ? A może to współpraca urzędu ze stacjami benzynowymi ?
  • Na Grunwaldzkiej migają cały czas przez całą ulicę / ciemno pada deszcz - słaba widoczność. .. dojeżdżasz do lampek wypatrujesz pieszego ale niema nikogo. A ja tą ulicą jeżdżę kilka razy dziennie / a po deszczu lampki świecą z podwójną siłą. Albo coś działa albo nie / w końcu doprowadzi to do wypadku. To tak jak byśmy włączyli światła awaryjne i jeździli po mieście.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    0
    F..R..(2020-07-17)
  • Sygnalizacja świetlna w Elblągu jest wprost proporcjonalna do inteligencji prezydenta i inteligencji głosujących na niego i na PO
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    4
    wredny_typ_II(2020-07-17)
  • Może mieszkańcy Elbląga wymyślą coś co im się spodoba i wszyscy, ale to wszyscy się podpiszą pod pomysłem i wtedy nie będziecie ciągle jęczeć, narzekać, marudzić, smucić, płakać, wyzywać itd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    taka prawda(2020-07-17)
Reklama