Ruszyła kolejna odsłona akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”. Jej celem jest podniesienie poziomu świadomości społeczeństwa o korzyściach płynących z posiadania paragonu zarówno w sferze praw konsumenckich i obywatelskich, jak i w sferze tworzenia warunków uczciwej konkurencji oraz kształtowania postaw społecznych.
Akcja prowadzona we współpracy m.in. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw, np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Chodzi również o uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego wydawania paragonów.
Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu – przypomina UOKiK. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie. Dowód zakupu potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Będąc w posiadaniu paragonu, znacznie łatwiej można reklamować wadliwy produkt.
Akcja jest prowadzona przez resort finansów od 2004 r. W ubiegłym roku w jej ramach kontrolerzy skarbowi wystawili ok. 13 tys. mandatów na kwotę 3,2 mln zł.
W akcji „Weź paragon” nie chodzi jednak o karanie przedsiębiorców, ale o to, by uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad fair play w stosunku do kupujących i innych handlujących – czytamy na stronie Ministerstwa Finansów.
Tegoroczną akcję promuje rysunek Andrzeja Mleczki, jednego z najpopularniejszych polskich rysowników. W charakterystyczny sposób – lekki i satyryczny – ma edukować klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu
Kontrolerzy skarbowi podczas wakacji będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.
Dziś z promocją akcji wyruszyli pracownicy Urzędu Skarbowego w Elblągu rozdając elblążanom i turystom kartki pocztowe z rysunkiem Andrzeja Mleczki.
Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu – przypomina UOKiK. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie. Dowód zakupu potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Będąc w posiadaniu paragonu, znacznie łatwiej można reklamować wadliwy produkt.
Akcja jest prowadzona przez resort finansów od 2004 r. W ubiegłym roku w jej ramach kontrolerzy skarbowi wystawili ok. 13 tys. mandatów na kwotę 3,2 mln zł.
W akcji „Weź paragon” nie chodzi jednak o karanie przedsiębiorców, ale o to, by uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad fair play w stosunku do kupujących i innych handlujących – czytamy na stronie Ministerstwa Finansów.
Tegoroczną akcję promuje rysunek Andrzeja Mleczki, jednego z najpopularniejszych polskich rysowników. W charakterystyczny sposób – lekki i satyryczny – ma edukować klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu
Kontrolerzy skarbowi podczas wakacji będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.
Dziś z promocją akcji wyruszyli pracownicy Urzędu Skarbowego w Elblągu rozdając elblążanom i turystom kartki pocztowe z rysunkiem Andrzeja Mleczki.
Aneta Dziemidowicz, US Elbląg