@Gienek - Ten tekst mówi o tym jak bezsensowny jest transport śródladowy. , na którym z powodu niskiego stanu rzek można stracić krocie. Dlatego następuje odwrót od tego typu transportu na rzecz kolei.
Wyjaśniam, że pracowałem w tym biznesie wiele lat (nie tylko w Polsce). Już nie pracuję, bo ta branża nie ma przyszlopści w Europie. Czasy XIX-tego wieku, kiedy dróg nie było, a kolej dopiero raczkowała i rzeki, kanaly były najtańszą drogą transportu dawno już minęły. Niestety :(, . Pozdrawiam :)
Tekst właśnie mówi, że dla Niemiec transport wodny jest bardzo ważny to samo w Holandii. Nadal nie wyjaśniłeś jak 700 tonowa barka jest niby droższa w transporcie od 30 tirów z kierowcami nie mowiąc już o małych statkach 3500 tonowych. A u nas to jak na razie to się kolej zwijała ostatnio, właśnie nadzalewówkę zamkneli jak wygląda most kolejowy koło portu? To po jakich torach będą ten towar wozić? Nie mówiąc już o tym, że większość prądu u nas jest z węgla to ma się nijak do zeroemisyjności. A duża część lokomotyw towarowych jest spalinowa i na dużej części torów nie ma trakcji elektrycznej. Pozdrawiam również. :)