UWAGA!

Zmiany w komunikacji

 Elbląg, W nowym tramwaju
W nowym tramwaju (fot. Paweł Serocki).

W czwartek 21 grudnia oficjalnie otwarto nowe torowisko w ciągu ulicy Ogólnej, na trasę wyruszyły też nowe, zielone tramwaje. Zmienią się w związku z tym trasy przejazdu niektórych tramwajów i autobusów. Zmiany obowiązywać będą odpowiednio od 22 grudnia (tramwaje) i 1 stycznia 2007 r. (autobusy).

Trasy tramwajowych linii nr 1, 3, 4 i 5 zostają wydłużone o nowy odcinek w ul. Ogólnej:
     linia nr 1 - Druska - Browarna - Ogólna (nowa pętla),
     linia nr 3 - Saperów - Browarna - Ogólna (nowa pętla),
     linia nr 4 - Druska - Płk. Dąbka - Ogólna (nowa pętla),
     linia nr 5 - Saperów - Płk. Dąbka -Ogólna (nowa pętla).
     Nie zmieni się natomiast trasa linii nr 2 i będzie nadal przebiegać - Marymoncka -Królewiecka - Druska.
     Zmiany tras spowodowały zmianę rozkładów jazdy na wszystkich liniach. Z nowej pętli tramwajowej przy ul. Ogólnej w kierunku śródmieścia tramwaje będą odjeżdżały średnio co 6 minut - ok. 14 odjazdów w ciągu godziny. W ciągu ul. Płk. Dąbka, dzięki temu, że tramwaje na linii nr 4 będą kursować co 12 minut, poprawi się częstotliwość kursowania tramwajów linii 4 i 5, w godzinach szczytu z obecnego cyklu 15-5-15-5 minut na 12-6-6-12 minut.
     Natomiast w ciągu ulic Obr. Pokoju i Browarnej poprawi się rytmiczność między odjazdami tramwajów na liniach nr 1 i 3.
     Od 1 stycznia zmienią się trasy i rozkłady jazdy autobusów. Dotyczy to linii, których trasy pokrywają się z trasami tramwajowymi w nowym układzie.
     linia nr 14 nie będą kursować, jak było to dotychczas, na odcinku ulic: Ogólnej - Płk. Dąbka - 12 Lutego. Tam pojawią się tramwaje linii 4 i 5. Nowa trasa „czternastki” będzie biegła: Nowodworska - Orla - Warszawska - Tysiąclecia - Rycerska - Pl. Słowiański - Armii Krajowej - Hetmańska - Grunwaldzka - Dworzec.
     linia nr 19 wyłączony zostanie odcinek ulic: Ogólnej i Al. Odrodzenia. Nowa trasa: Odrodzenia - Mazurska - Browarna - Brzeska - Robotnicza - Pocztowa - Pl. Słowiański - Sopocka - Zagonowa - Malborska - Fredry - Lotnicza - Skrzydlata - Łódzka.
     Częściowo zmieni się także trasa „siódemki”: Dworzec - Grunwaldzka - Tysiąclecia - Rycerska -Pocztowa - Robotnicza - Piłsudskiego - Królewiecka - Fromborska - Ogólna - Legionów-Niepodległości - Konopnickiej - Piłsudskiego - Robotnicza - Pocztowa - Rycerska - Tysiąclecia -Grunwaldzka - Dworzec.
     Zmienią się także trasy innych linii autobusowych:
     linia nr 10 - dojazd do centrum kulturalno-handlowego „Zielone Tarasy”; nowa trasa: Odrodzenia - Mazurska - Brzeska - Robotnicza - Teatralna - 12 Lutego - Hetmańska -Grunwaldzka - Mickiewicza - Łęczycka - Grottgera - Grunwaldzka - Hetmańska - 12 Lutego-Teatralna - Robotnicza - Brzeska - Browarna - Mazurska - Odrodzenia;
     linia nr 15 - podział linii na dwie tj. 15 i 21, zmiana tras i rozkładu jazdy. Nowe trasy: linia nr 15 - Dworzec - Lotnicza - Mickiewicza - Bema - Łęczycka - Rawska - Druska -Akacjowa. Do czasu zakończenia inwestycji (rondo i wiadukt) na ulicę Dębową autobusy będą kursować ul. Pasłęcką i trasą E7. Powstaje nowe połączenie dworca z rejonem Saperów - Bema (tzw. miasteczkiem szkolnym). Linia nr 21 - Bielnik - Radomska -Warszawska - Tysiąclecia - Hetmańska - Armii Krajowej - Pl. Słowiański, Rycerska, Warszawska, Radomska, Bielnik.
     
A

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Ciekawe jak ludzie z Jaru czy Zawady dostaną się za kanał skoro zostanie zlikwidowana 14-tka skoro jest to jedyne połączenie w tej chwili między tymi dzielnicami miasta? Kto to wymyślił?
  • zkm-ie uruchom linie 77 jar -zawada-most unii - nowodworska - warszawska- pilnie !!!
  • Mam chłopaka z jaru likwidacja linii 14 z jaru jest dla nas tragedią - połączenie to było bardzo korzstne i pod wzgledem ilości autobusów jak i również pory dnia,ostatnie autobusy z obu dzielnic były po 22. Ludzie z za kanału sa teraz odcieci od miasta ZKM chce chyba żebyśmy się przesiadali. 14 mozna było dojechac na rynek,a co przede wszytskim do lekarza,poniewaz nalezymy do przychodni na jsminowej. Ciekwawe co za mądry człowiek to wymyślił. Tramwaje to w E-G tragedia wleką się okrutnie i jeżdzą okrężnym ruchem na lewym uchem. A za kanałem ich nie ma w ogóle. Trzeba to gdzieś podac do gazety i tv lub napisać jakąś petycję, robią z nas jaką pipduwę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    magdzior z za kanału(2006-12-17)
  • A linia 12. Wcale nie jesteście odcieci zakanałowicze z nad jaru. tylko pewnie nie wiecie ze taka linia istnieje :)
  • trzeba sie bedzie wybrac na wycieczke tymi trasami. i zapolować na nowe tramwaje :]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    obywatel kanar(2006-12-17)
  • Do error: jakbyś nie zauważył 12 jeździ na warszawską w stronę Malborka, na Nowodworską z jaru w ogóle nie będzie się jak dostać jak zlikwidują 14-tkę!
  • Skandal, dymisja dla osoby ktora to wszystko wymyśliła , dymisja dla osoby ktra to wszystko zaakceptowała. Jeden wielki skandal ! Specjalne służby sie powinny tym zajac, przecież nagle z dnia na dzien to sie wszystko stało ! Powinni sie chociaż skonsultowac z niektorymi mieszkancami w sprawie tego przekretu !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Prezydent ktory przegrał(2006-12-17)
  • 4 linie kończą trasę na Ogólnej, a dlaczego na Marymoncką jedzie tylko jeden tramwaj. A przecieć chodzi tu o szpital, do którego każdego dnia jeździ mnóstwo ludzi i do tego starszych przeważnie. Należałoby z Saperów jeden tramwaj puścić na Marymoncką Wten sposób chcąc już ze środka miasta jechać do Szpitala nie trzeba tak długo czekać na tramwaj, jak to ma miejsce obecnie, a także chodzi i o powrót.
  • a najlesze jest to ze ten smieszny most unii europejskiej nie ma kladki dla pieszych.czemu nie ma autobusu ktory by jechal tym mostem a nie 14-tka ktora zanim sie dojechalo na warszaqwaksa to przejechal sie cale maisto
  • Faktycznie most Unii jest dla ZKM niewidzialny. Mogło by coś jeździć z Jaru przez Nowodworską, Warszawską, 1000-lecia spowrotem nad Jar i zawsze byliby pasażerowie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2006-12-17)
  • mogliby zrobic linie taką i niezbiegałaby sie z trajkami - czyli: Dworzec - Grunwaldzka - Tysiaclecia - Warszawska - Orla - Nowodworska - Trasa UE - Brzeska - Piłsudskiego - Krolewiecka - Fromborska - Ogólna :) i po sprawie! składac Pismo do ZKM!
  • Kochani przedmówcy, musimy coś z tym zrobić a linia 14 ma zostać na swoim miejscu. ZKM musi przecież znaleźć pieniądze które wydał na te "cudowne" tramwaje (ponoć tramwaje z PESY nie są takie rewelacyjne) zmuszając nas do przesiadek a co za tym idzie do kasowania kilku biletów zamiast jednego. Panie Prezydencie, gdzie Pan jest i gdzie są Pana zastępcy ??? Wybory się skończyły i mieszkańcy przestali się liczyc. A gdzie są kochani radni ? Panie i panowie - rajcy naszego miasta pomóżcie przywrócić 14-stkę na jej "starą" trasę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mieszkanka Elbląga(2006-12-17)
Reklama