Środa 19-12-2018, imieniny Dariusza, Urbana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Życzenia nie do spełnienia?

 
Elbląg, Życzenia nie do spełnienia? Senator Jerzy Wcisła nie ustaje w bojach o inwestycje ważne dla Elbląga i regionu (fot. MS)
Rek

Wnioski do projektu budżetu państwa na 2018 rok zostały złożone, ale spoczęły w szufladzie opisanej "koncert życzeń" - póki co, nie do spełnienia. Senator Platformy Obywatelskiej Jerzy Wcisła nie składa jednak broni i nadal będzie zabiegał o pieniądze na rozbudowę portu w Elblągu, zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław Elbląskich czy na studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowej drogi wodnej E70.

Po pierwsze: Port w Elblągu
     - 80 mln zł na „Budowę infrastruktury dostępowej, w tym mostu wraz z układem komunikacyjnym”.
     - 120 mln zł na „Rozbudowę infrastruktury portowej w Porcie Morskiem w Elblągu”.
     Senator PO Jerzy Wcisła wielokrotnie powtarzał uzasadnienie tej inwestycji i podczas dzisiejszej (24 stycznia) konferencji prasowej nie było inaczej: "Budowa Kanału przez Mierzeję, która ma rozpocząć się w 2018 roku wymaga przystosowania do niej Portu Morskiego w Elblągu. Jest to jedyny port przeładunkowy, do którego będzie prowadził kanał. Zaniechanie tego zadania stawia pod znakiem zapytania sens budowy kanału, gdyż Port Morski w Elblągu bez realizacji wymienionych inwestycji nie będzie w stanie przeładować towarów dostarczanych jednostkami o parametrach, dla których przystosowane ma być kanał przez Mierzeję. Koszt budowy kanału szacowany jest na 880 mln zł, zatem uzasadnione jest wydanie jeszcze 200 mln zł, by uzyskać spodziewany efekt".
     
     Po drugie: zdążyć przed wielką wodą
     - 100 mln zł  na Przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w tym realizacja zadań w dorzeczach Odry i górnej Wisły, na kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław Wiślanych w woj. warmińsko-mazurskim II etap, w tym na budowę zbiornika retencyjnego rzeki Kumiela 20 mln zł (wydatki majątkowe).
     - Program w ogóle nie objął naszego województwa (Żuław Elbląskich) mimo, że w tej części znajduje się niemal połowa urządzeń przeciwpowodziowych chroniących Żuławy - wskazywał senator Jerzy Wcisła. - O konieczności podjęcia działań zabezpieczających nie trzeba chyba przypominać, wskazując choćby na doświadczenia z października 2017 r., kiedy to kilkudniowe opady spowodowały w Elblągu szkody na kwotę ok. 14 mln zł.
     
     Po trzecie: droga wodna E70

     To dla senatora z Elbląga temat jak rzeka. Poruszany przez niego wielokrotnie, ale, póki co, pozostający bez zielonego światła. Chodzi o kompleksowe zagospodarowanie międzynarodowej drogi wodnej E70, która ściśle łączy się - jak powtarzał i dziś Jerzy Wcisła - z rozwojem elbląskiego portu.
     - W Polsce znajdują się trzy międzynarodowe drogi wodne: E30, E40 i E70 - wskazywał. - Zlecono wykonanie studiów wykonalności dla dwóch z nich: E30 i E40. Zaniechano wykonanie tego zadania dla E70, mimo że realizuje się dla tej drogi wodnej kosztowną inwestycję (Kanał przez Mierzeję – wartość 880 mln zł, a po zgłoszonych poprawkach: 1.080 mln zł). Naturalną konsekwencją powyższych decyzji powinno być dokonanie analiz nt. rewitalizacji całej drogi wodnej, która łączy dwie pozostałe drogi międzynarodowe E30 i E40 i jest naturalnym szlakiem transportowym dla ładunków, które pojawią się w związku z budową Kanału przez Mierzeję. Szacowana wielkość ładunków będących efektem tylko tej jednej inwestycji wynosi 3,5 mln ton rocznie - podkreślał.
     Pieniądze na te przedsięwzięcia, zdaniem senatora, mogłyby pochodzić ze zmniejszenia m. in. wydatków przeznaczonych na działalność kancelarii Prezydenta RP oraz wydatków na obronę narodową [chodzi mu głównie o Wojska Obrony Terytorialnej]. Jednak wszystkie wnioski Jerzego Wcisły przepadły w ostatecznym głosowaniu. Budżet został uchwalony bez poprawek.
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Merytorycznie i z pełnym zaangażowaniem, tak powinien działać nasz przedstawiciel w Parlamencie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 53
    klik(2018-01-24)
  • Niech się uczą inni nasi "wybrańcy". Tak powinno się wykonywać pracę czy to w Sejmie czy Senacie, na rzecz naszego miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 50
    wist(2018-01-24)
  • Brawo Senatorze. Oby więcej takich parlamentarzystów z naszego regionu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 54
    awa(2018-01-24)
  • Dziękujemy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 47
    anka77(2018-01-24)
  • Dlaczego posłowie z PiS-u nie popierają - jakże słusznych - problemów związanych z rozwojem Elbląga? Czyżby nie mieli "zielonego światła" od swoich władz?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    9 44
    kolo(2018-01-24)
  • Motorowa gdzie ty byles ze swoimi pomyslami jak po rzadzila????? Teraz to najmadrzejszy :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    55 6
    zdzichumarynarz(2018-01-24)
  • Umieście to jako artykuł sponsorowany! Szkoda słów na gościa!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    59 5
    anakon(2018-01-24)
  • A gdzie się było jak PO i PSL rzadziło. Mieliście wszystko w d ***e co dotyczyło przekopu i portu w Elblągu. Elbląski port miał otrzymac ponad 150 mln i co wała wtedy rządziło PO i PSL. Co kasa poszła na olsztyn. Prosimy o odpowiedz kto z tych co decydowali o budowie lotniska szymany został ukarany za niegospodarnośc. Lotnisko przynosi straty ponad 26 mln zł. Jakim prawem dopłaca sie do bankruta z pieniedzy naszych. UPADEK I NIECH WY*****ja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    54 4
    (2018-01-24)
  • A przez osiem lat rządów PO mieliście w d. -drogę wodna, przekop, port w Elblągu. Wszystko zarośniięte, syf. KOMU te mądralowanie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    55 4
    (2018-01-24)
  • To nie rozbawił cytuję ". .. - 120 mln zł na „Rozbudowę infrastruktury portowej w Porcie Morskiem w Elblągu”. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    34 2
    Kat.,Na.,Idiotów(2018-01-24)
  • Proszę nie zapomnieć o kilku drobnych na wylewkę betonową coby posadowić ten okręt podwodny o którym ochotnie pana koledzy z PO mówili niedawno.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    28 3
    J23333(2018-01-24)
  • Te autor i redakcja, a ktoś to czytał przed puszczeniem? Co to mamy cie ". .. Porcie Morskiem w Elblągu. .. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 3
    ehhhhh(2018-01-24)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Firmowe
Kalendarz Książkowy z Grawerem
Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Żarówki LED