UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
  • Szkoda że prom na Nogacie oddałeś dziadu jeden!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    do Wcisły(2019-10-02)
  • Kasa i stolki, rozumiesz?
  • Głęboka myśl jak to policzyłeś? Ja słyszałem w mediach wypowiedzi o przewozie różnorodnych ładunków, jest w końcu elewator zbożowy, dookoła Elbląga są tereny rolnicze i będzie można wozić zboże, rzepak pasze i inne pierdoły. Jak ten port ma teraz nie być deficytowy, skoro na wywóz towarów przez Rosję są nałożone cła np na materiały budowlane? Na cukier i inne, po poza tym jak do Elbląga nie mogą wpływać statki i jachty innych bander jak polskie i rosyjskie to jak port ma się rozwijać? Jak nowy most nie jest ujęty, jak jest? Tak samo jak niby toru wodnego miało nie być a jednak będzie. Głęboka myśl po przekopie tor wodny będzie 3 razy krótszy do Elbląga czyli będzie trzeba utrzymywać 3 razy krótszy odcinek jak teraz, to jak to sie ma do obecnych kosztów? A co ty chcesz tutaj budować? Jak do przeładunków 1,5 mln ton wszystko co jest wystarczy. Do Konstrukcji ponadgabarytowych są suwnice w zakładach o wielotonowym udźwigu, turbiny do Opola o wadze ponad 200 każda jakoś nimi załadowali i przewieźli. Poza tym weź sobie dodaj zyski z działalności stoczni rzecznej, do tego ruch pasażerski bo za każdego pasażera jest opłata 0,25 euro o tym nic nie mówiłeś Głęboka myśl, o noclegach, o restauracjach sklepach, w których turyści będą robić zakupy. To wszystko będzie się liczyć do zwrotu przekopu. No i będzie zimowanie jachtów w Elblągu, widziałeś jakie są opłaty za cumowanie w marinach w Sopocie czy Gdyni za taki jacht 9 metrowy to trzeba tam zapłacić blisko 50 zł za dobę, a w Elblągu jest to 15 zł za dobę, miesięcznie 200 zł czysta ekonomia wystarczy sobie policzyć ile kasy można zaoszczędzić na zimowaniu jachtu w Elblągu- miesięcznie to nawet 300-400 zł mniej to już spora różnica jak ktoś zimuje jacht przez 4 miesiące to już robiąc to w Elblągu będzie mógł na tym zaoszczędzić 1200-1600 zł. A co do natury 2000 to jest skandal, że w oglei ktoś coś takiego wymyśił, ryby to zdechną na Zalewie od braku tlenu, bo bez ruchu statków Zalew się ciągle zamula i wypłyca no i właśnie przez ten rezerwat na Mierzei, bo tysiące kormoranów wyzera ryby z Zalewu i niszczy odchodami dużo więcej drzew niż wycięli pod przekop. Jakoś za Niemca po całym Zalewie pływali, pogłębiali go i wtedy było paliwo dużo bardziej szkodliwe jak dzisiaj, bo zawierało związki ołowiu dodatkowo pływały jednostki o napędzie parowym na węgiel i ryb było pełno. Dopiero jak zaprzestali pogłębiania Zalewu wszytko zaczęło się zmniejszać, obszar Zalewu się kurczył i zarastał wystarczy spojrzeć na jez. Druzno, coraz bardziej zarastające i płytsze, jak jest mroźna zima i dłua to ryby się. Tam duszą i zdychają z braku tlenu.
Reklama