PSS zaopatruje w sezonie tysięczne rzesze turystów i wczasowiczów w Krynicy Morskiej, poprzez sieć 22 punktów detalicznych i 1 piekarnię, informował Głos Elbląga z 27 czerwca 1963 r.
Powszechna Spółdzielnia Spożywców w Elblągu posiada sieć detaliczną 79 sklepów i 8 kiosków, zakłady produkcji piekarniczej, składające się z 13 piekarń, 1 ciastkarni, 1 wytwórni wód gazowanych oraz dwóch punktów usługowych „praktyczna Pani” i jednej pralni. W maju br. rozpoczął również działalność zespół chałupniczy, zatrudniający 22 osoby. Zespół produkuje różne artykuły włókiennicze jako uzupełnienie zaopatrzenia własnych sklepów. Niezależnie od wymienionej działalności PSS zaopatruje w sezonie tysięczne rzesze turystów i wczasowiczów w Krynicy Morskiej, poprzez sieć 22 punktów detalicznych i 1 piekarnię.
W stosunku do zakupionej masy towarowej na zaopatrzenie rynku w 1962 r. około 35 proc. towarów pochodziło z zakupów ze źródeł zdecentralizowanych. W br. aparat handlowy spółdzielni stawia sobie zadanie zwiększenia tych zakupów do 40 proc. PSS jako organizacja społeczno-gospodarcza stale dąży do zwiększenia ilości członków. Zakłada się że w roku 1970 ich liczba przekroczy 10 tysięcy. Będzie to można osiągnąć poprzez zainteresowanie społeczeństwa Elbląga działalnością gospodarczą, organizowaniem usług i świadczeń kulturalnych i gospodarczych. Poza znanymi formami usług, których rozszerzenie planuje się poprzez uruchomienie trzeciego punktu usługowego „Praktyczna Pani”, wprowadza się nowe formy współpracy z młodzieżą, której rodzice należą do PSS.
W stosunku do zakupionej masy towarowej na zaopatrzenie rynku w 1962 r. około 35 proc. towarów pochodziło z zakupów ze źródeł zdecentralizowanych. W br. aparat handlowy spółdzielni stawia sobie zadanie zwiększenia tych zakupów do 40 proc. PSS jako organizacja społeczno-gospodarcza stale dąży do zwiększenia ilości członków. Zakłada się że w roku 1970 ich liczba przekroczy 10 tysięcy. Będzie to można osiągnąć poprzez zainteresowanie społeczeństwa Elbląga działalnością gospodarczą, organizowaniem usług i świadczeń kulturalnych i gospodarczych. Poza znanymi formami usług, których rozszerzenie planuje się poprzez uruchomienie trzeciego punktu usługowego „Praktyczna Pani”, wprowadza się nowe formy współpracy z młodzieżą, której rodzice należą do PSS.
oprac. Olaf B.