Projekt planu przewozu pasażerów tramwajami komunikacji miejskiej w Elblągu, przewiduje na 1962 rok spadek o 2 procent, natomiast ilość przewiezionych osób autobusami powinna wzrosnąć o przeszło 10 procent - czytamy w Dzienniku Bałtyckim z 13 grudnia 1961 roku.
Sytuacja ta wywołana jest kilkoma względami. Jak wiemy linia tramwajowa nr 3 została zlikwidowana, a na trasę tę puszczono autobusy. Stąd wzrost przewozów. Z drugiej strony pewien spadek przewozu osób dwoma liniami tramwajowymi, zostanie wywołany budowa drugiego toru, przy ul. Dzierżyńskiego i Grunwaldzkiej oraz budową kolektora. Roboty te spowodują pewne zakłócenia w ruchu, co wpłynie na zmniejszenie szybkości. Pocieszmy się, że są to trudności natury przejściowej, a roboty przyniosą duże korzyści.
Dodajmy, że w przyszłym roku przewidywany jest zakup 4 wozów przyczepnych i dwóch autobusów. Ponadto MPK przeznacza ok. 2 mln zł na remont istniejących torów i sieci. Przebudowana również zostanie sala konduktorska.
Dodajmy, że w przyszłym roku przewidywany jest zakup 4 wozów przyczepnych i dwóch autobusów. Ponadto MPK przeznacza ok. 2 mln zł na remont istniejących torów i sieci. Przebudowana również zostanie sala konduktorska.