UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @GłębokaMyśl - Głos PARTII rządzącej wyemitowany przez jaśnie oświeconego pana Śliwkę o IV porcie RP w Elblągu świadczy o jego ignorancji. Porty w Policach i Kołobrzegu już dzisiaj, bez wydatkowania choćby złotówki, mają lepsze parametry od zakładanych po ukończeniu inwestycji dla parkingu dla TiRów w Elblągu
  • @Red - NAJDROŻSZY rząd również nie ma własnych pieniędzy... Ciekawym zjawiskiem jest fakt, że elblążanie postrzegają "portowe" marnotrawstwo jako coś dobrego, bo finansowanego z budżetu centralnego, na który również się składają... Udział mają zdecydowanie nikły, ale marnotrawstwo pozostaje marnotrawstwem, a czy dotyczy ogółu społeczeństwa, czy osób zamieszkujących na danym terenie to kwestia zdecydowanie drugoplanowa.
  • @TeofilSkorupa - No właśnie po co ? Ktoś wie po co ? Czy za sloganami polityków PiS idą jakieś działania i program makroekonomiczny na lata? „Proponujemy port państwowy o strategicznym znaczeniu dla gospodarki” - czyli państwowy będzie generował nagle obroty, zyski, profity dla regionu ? To jak na fotelu Prezydenta UM Elbląga zasiądzie polityk z PiS poparty radą miasta z PiS to przepadliśmy. Oddamy port, oddamy nabrzeża, oddamy Stare Miasto i co jeszcze. Port w Hamburgu to hub całego świata o powierzchni bliskiej powierzchni naszego miasta. Po co nam Lotos jak możemy rafinerię pobudować w Elblągu, szejkowie na pewno zainteresowani gruntami na Modrzewinie a tankowce z półproduktem wpływać będą do Elbląga.
  • @Red - Tak działa administracja publiczna. Gospodarujesz "publicznymi" pieniędzmi. Doczytaj sobie jak działa budżet. Jaki % z PIT wraca do macierzy. Nie zbudujesz finansów miasta z podatków lokalnych. Rząd nikomu nie rekompensuje swoich genialnych pomysłów obniżania podatku dochodowego, pracy do 26rż na PIT0.Wiesz co każdy nawet najbardziej znienawidzony polityk odpowie Ci na zarzuty ? Na każdym szczeblu, mam mandat uzyskany w wyborach na lat 5.Było na 4 ale PiS miał problem nawet z tym, żeby nie utracić władz w województwach.
  • Różnica polega na tym, że wody mogą być (są) "rządowe" i woda płynie. Zarząd portu jest samorządowy. kto chce przyjmować statki z towarem - właściciel rzeki czy Zarząd Portu? Skoro zarząd, to i zarząd utrzymuje tor dostępu i infrastrukturę potrzebną do handlu. nie pogłębia państwo Wisły bo flisacy wiozą barana na Dunajcu i chcą go dowieźć do Gdańska. Ostróda, Iława pewnie też chce przyjmować 100 tysięczniki bo ma "port". Jeśli państwo będzie udziałowcem w Zarządzie Portu (w porcie) to i kłopoty będą podzielone wg umowy. teraz super zarząd ma dyrektora, księgową, traktorzystę, sprzątacza i ciecia i nie potrafi na nich zarobić.
  • Należy przywrócić handel z Rosją. My im będziemy wysyłać całe ładownie portretów Wodza z Pierwszym Kotem Rzeczypospolitej, a oni nam zwrotnie alkohol, fajki i uran. Port od razu stanie na nogi.
  • @Marcin40 - Zgpdnie z tym co twierdzi senator W. , Gdansk ma problem z mniejszymi jednostkami (takimi wlasnie do 4.5m zanurzenia), bo nie ma ich gdzie rozladowac i stanowia problem dla portu. Jest ich podobno, aż 20% i z miejsca moze je oblugiwac Elblag, ale brak mu tylko - no wlasnie czego. Poglebienina toru, obrotnicy, jakiejs normalnej bocznicy kolejowej spietej z uklladem drogowym, udzwigowienia, lepszego dojazdy do S7.Na to potrzeba od zaraz jakieś 1/3 budzetu miasta Elblag, które miasto nigdy nie wyłoży. A wiec o co chodzi? O to zeby miec dobry temat do wyborow? Zły PIS chce zabrac port i wywiezc tirami do KPRN?
  • @Ferdek.Schichau - Problem Gdańska z takimi jednostkami polega na tym, że angażują one od 18 % do 20 % potencjału przeładunkowego portu zaś ich udział w przychodzie portu to zaledwie 1,5 %. To także objawił pan senator Wcisła. Oznacza to tyle, ze "port" w Elblągu będzie obsługiwał smakowite kąski po Gdańsku o rentowności 12 razy mniejszej od średniej rentowności pracy portu gdańskiego. SUKCES MUROWANY ! Warto też dodać, że aby wyrobić próg rentowności "port" w Elblągu będzie musiał obsłużyć 2 statki na dobę o maksymalnych parametrach dopuszczalnych dla tego "portu". Pytanie brzmi, skąd je brać oraz czy to prawda, że tak wymyślony "port" będzie najszybciej pracującym w Polsce ? Kwestia własnościowa jest w przypadku tego kuriozum została wymyślona na potrzeby kampanii wyborczej / ma uzasadnienie w fakcie, że 46 % gruntów portowych to tereny prywatne, czyli "port" płaci za ich użytkowanie lub będzie te tereny odkupował / ma uzasadnienie w fakcie, że uruchomienie kuriozum to przynajmniej 1 000 000 000 zł i z oczywistych względów warto zajmować stanowiska decyzyjne względem takich pieniędzy.
  • @Ferdek.Schichau - Senator W. bardziej nadaje się do tarcia chrzanu na Wielkanoc niż do opiniowania uwarunkowań w handlu morskim. Port Gdańsk nie ma żadnych problemów o ile mi wiadomo, przez ostatnich 20 lat nie nastąpiło tam zjawisko kongestii. Zapewniono taki tor wodny, że największe handlowe jednostki świata zawijają od lat do Gdańska i można było pominąć przeładunki częściowe kontenerów w Bremerhaven czy Hamburgu. Elbląg będzie, kiedyś pewnie będzie mikro alternatywną dla armatorów, tylko przy zbudowaniu tutaj infrastruktury technicznej jak piszesz. A politycy jak zacięta płyta, 100 milionów, 100 milionów.
  • @tere fere - Piszesz bzdury. Milczenie jest złotem. S7 została sfinansowana przez GDDKiA, bo górale chcieli szybciej i bezpieczniej dojeżdżać nad morze by się w nim wykąpać zaś tacy gdańszczanie i elblążanie marzyli o normalnym dojeździe do stolicy kraju, by uczestniczyć w doniosłych miesięcznicach i do Krakowa, by móc zwiedzić kolebkę polskości - Wawel.
  • @Marcin40 - Podsumowanie marzeń dyrektora Zglińskiego o porcie feederowym w Elblągu. "Mówi się też o przekształceniu portu w Elblągu w tzw. port feederowy dla Gdańska i Gdyni. To zjawisko widywane na świecie, które polega na tym, że wielkie porty morskie współpracują z siecią blisko położonych mniejszych portów. - W przypadku Elbląga to nie ma sensu z uwagi na dobre połączenie drogowe i niewielką odległość. Wygodniej i taniej można transportować kontenery z wybrzeża do Elbląga samochodami - powiedział "Rzeczpospolitej" zastrzegający anonimowość członek zarządu trójmiejskiego portu. oprac. Paweł Orlikowski 04.10.2019 8:09"
  • Gdyby port był np. w Jagodniku czy Nabrzeżu nie byłoby problemu
Reklama