UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • elblag stracił ok 27 tys mieszkańców i ma już ok 100 tyś i wciąż spada !!! elbląg to wieś !!, a więc stracił potencjalnych klientów tramwajów, druga sprawa że lepiej jest poruszać sie w eg autem mimo opłat typu oc i benzynka- bo auto to auto, elblag jako miasto średniej wielkości powinien mieć ok 230 tyś mieszkanców i za kanałem powinny być nowe osiedla, fabryki itd połączone tramwajem aż do bielnika nad nogatem, tak samo fromborska aż do krasnego lasu, do gronowa górnego, do dąbrowy itd gdyby tam były osiedla przykład połączenia komunikacją wielki kack czy witomino w gdyni osiedle "za miastem"lub w gdańsku
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    2
    oooo7(2020-11-24)
  • RobertKoliński @oooo7 - Powstrzymaj chłopie swe konie, bo cię zaraz do Olsztyna powiozą; )To jest m. in. jedna ze składowych problemu miejskiego transportu u nas, że "lepiej jest poruszać sie w eg autem", co jest wątpliwą zasługą wszystkich kolejnych ekip po 1989 roku. Zamiast - jak robi się od lat w cywilizowanym świecie - ruch samochodowy ograniczać i kierować go na transport publiczny i ekologiczny, to u nas hołubi się ponad rozumną miarę kierowców w trujących puszkach, funduje im niepotrzebnie nadmierną infrastrukturę, zaś najrozsądniejszy dla miasta transport publiczny pozostawia powolnej degradacji. To jest głupota i szkodnictwo. Zamiast tego należałoby jednocześnie (!)inwestować w transport publiczny i wspierać prywatny-ekologiczny, oraz równolegle UTRUDNIAĆ (wiem jak to brzmi, ale takie są fakty:)poruszanie się po mieście kierowcom. Czyli robić dokładnie odwrotnie, niż czyni się na dziś i od lat w Elblagu. A sa do tego różne narzędzia - od infrastrukturalnych (parkingi wielopoziomowe w centrum, polityka wypychania centrów handlowych na obrzeża miasta), przez prawne (zakaz ruchu w wyznaczonych strefach), poprzez karno-finansowe (płatne strefy parkowania, rygorystyczna polityka mandatowa). Da się mądrze i w Elblągu zrobić transport, tylko najpierw trzeba chcieć; Hashtagi: #transport, #samorzad, #KolejNadzalewowa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    8
    RobertKoliński(2020-11-24)
  • @RobertKoliński - Jak będą utrudniać ruch kierowcom w mieście, to ludzie zaczną się wyprowadzać z miasta na wieś i do mniejszych miasteczek, gdzie nie ma opłat za parkowanie i jest więcej miejsc parkingowych. Polacy lubią jeździć samochodami i już, no i to ich sprawa co robią. W USA paliwo jest tanie jak barszcz i tam ogranicza się liczbę autobusów na rzecz silników V8 HEMI.
  • Oczywiście w wielkich Pick- upach czy terenówkach.
  • Ameryki bum w to nie mieszał patrząc jak wyglądają jej mieszkańcy i jak sprawnie umierają na covid od jeżdżenia V8 po piwo i bułki
  • A czemu nie, każdy tam żyje jak chce.
  • @RobertKoliński - Zgadzam się z Panem w pełni. Jedyną konkurencją dla aut byłaby duża różnica cenowa (bilety)między poruszaniem się ZKM a samochodem plus częste kursy. Mimo że jak najbardziej stać mnie na samochód, to jeżdżę ZKM i wręcz to lubię. Uważam, że autobusy są nowoczesne, względnie czyste, ceny biletów rozsądne, kierowcy częściej niż dawniej czekają na spóźnialskich pasażerów. Minusy: jak zawsze - autobusy jeżdżą stadami, a potem długa przerwa, ogólnie mała liczba połączeń. Rozumiem, że niewiele osób obecnie jeździ, ale wzrost cen biletów, redukowanie połączeń nieuchronnie prowadzi do wypychania pasażerów ZKM za kółko własnego auta. PS: A może by tak jakaś kampania społeczna - np. porównanie rocznych kosztów podróży autem (OC, naprawy itd. )a ZKM; jeździsz ZKM - kochasz swoją planetę. .. ?
Reklama