Urząd Morski w Gdyni szuka firmy, która wykona dokumentację geologiczną, niezbędną do rozpoczęcia budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać swoje oferty do 12 marca.
Jak zapewnia Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma się rozpocząć już w listopadzie tego roku. Zanim dojdzie do wyboru generalnego wykonawcy pracy, Urząd Morski w Gdyni – jako inwestor – musi m.in. uzyskać decyzję środowiskową, co spodziewane jest w drugim kwartale roku, i przygotować dokumentację geologiczną.
Przetarg na dokumentację geologiczną właśnie ruszył. Urząd Morski czeka do 12 marca na oferty zainteresowanych firm. Oceniając je, będzie brał pod uwagę cenę (60 procent oceny) oraz termin wykonania dokumentacji, który urzędnicy oszacowali na 4-6 miesięcy (40 procent oceny).
Przypomnijmy, że kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma powstać w Nowym Świecie w gminie Sztutowo. Ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Dzięki pogłębieniu toru wodnego do elbląskiego portu miałyby wpływać statki o zanurzeniu do 4 metrów (obecnie około 2 metrów), długości 100 metrów i szerokości 20 m. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km). Na kanale ma powstać śluza i dwa mosty, z których zawsze jeden będzie otwarty dla podróżnych. Według szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej inwestycja ma kosztować 880 mln złotych.
Przetarg na dokumentację geologiczną właśnie ruszył. Urząd Morski czeka do 12 marca na oferty zainteresowanych firm. Oceniając je, będzie brał pod uwagę cenę (60 procent oceny) oraz termin wykonania dokumentacji, który urzędnicy oszacowali na 4-6 miesięcy (40 procent oceny).
Przypomnijmy, że kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma powstać w Nowym Świecie w gminie Sztutowo. Ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Dzięki pogłębieniu toru wodnego do elbląskiego portu miałyby wpływać statki o zanurzeniu do 4 metrów (obecnie około 2 metrów), długości 100 metrów i szerokości 20 m. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km). Na kanale ma powstać śluza i dwa mosty, z których zawsze jeden będzie otwarty dla podróżnych. Według szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej inwestycja ma kosztować 880 mln złotych.
RG