UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Proszę, przeczytajcie tekst dwa razy, a potem komentujcie. Autor w żadnym wypadku nie namawia do likwidacji targowiska, wręcz odwrotnie, apeluje o poprawienie estetyki, co nie oznacza wcale hali elzamowskiej, są inne możliwości. Ja się bardzo cieszę, że mieszkańcom Elbląga zależy na poprawieniu jego estetyki, natomiast nazywanie takiej postawy prowincjonalną i pozbawioną krytycyzmu budzi mój sprzeciw. Nie podcinajmy sobie nawzajem skrzydeł. Sukcesem nowego prezydenta jest wzrost zaangażowania elblążan w sprawy miasta (tekst o kalendarzu i ten) i trzeba te postawy docenić a nie lekceważyć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rozsądny(2011-02-02)
  • Zgadzam się z rozsądnym. Dlatego podałem przykład z Grunwaldzkiej jak i teraz podeprę się przykładem ze starych czasów. Nie wiem czy ktoś z szanownych czytelników pamięta ryneczek znajdujący się tam gdzie obecnie jest hipermarket. Byłem dzieckiem ale o ile kojarzę teren był zabudowany murem z wejściami z dwóch stron, nieraz tam bywałem, nikogo estetycznie to nie raziło nawet ładnie się komponował przy Grunwaldzkiej w otoczenie. Co innego obecny rynek przy Dąbka. O ile jak jest otwarty jeszcze jako tako to wygląda choć też można mieć zastrzeżenia o tyle jak jest pusty przyprawia co bardziej wrażliwych estetycznie mieszkańców o mdłości.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-02-02)
  • do "rozsądny", to raczej Tobie należy zalecić przeczytanie powtórnie tego tekstu, jesli nie masz czasu na całość to proszę fragment: - "Wszystkie miasta miały podobne targowiska, tyle tylko, że prawie wszystkie pozbywają sie takich przybytków architektonicznych, bo te nie przynoszą pochwał od turystów, co odwiedzają miasta. U nas, w Elblągu, jest inaczej. A wystarczyłoby postawić halę, zamknąć w nowoczesnym, ale tanim i prostym obiekcie handlowym. " - koniec cytatu. Nowoczesne obiekty to m. in. markety. Wara od targowiska w jego obecnym kształcie. Rozsądny nie baw się w w naginanie faktów, bo to nawet nie kazuistyka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    barak- nie mu(2011-02-02)
  • Ten psełdo rynek zrownac z ziemia natychmiast
  • tak, tak, tak chcemy by w tym miejscu powstał prawdziwy salon markowej odzieży!!!!! Wywalić tych handlarzy na bezrobocie. .. .
  • Rynek należy oczywiście zachować, ale czy w tym miejscu, tego nie jestem juz pewny, kiedyś chciano, go przenieść obok Zdroju. Ale na pewno trzeba go ogrodzić, odrobinę zadaszyć, calość wybetonować zrobić codziennie i wydzielić miejsce dla tzw. okazjonalnych sprzedawców np. ksiazek, plyt, ciuchów uzywanych itp. no i przede wszystkim przenieść handlarzy aut w inne miejsce, moze wlasnie do Zdroju, by parking tren sluzył dla klientow rynku.
  • A mi się nie podobają wieżowce z wielkiej płyty i obskurne kamienice w centrum miasta może najpierw z tym warto zrobić porządek ( zamaskować albo przenieść na modrzewinę, albo za miasto). A rynek jest fajny zwłaszcza wiosną i latem.
  • Rynek należy zostawić i uporządkować, ale nie zadaszać, bo tania hala wcale nie poprawi estetyki! W Poznaniu z powodzeniem funkcjonują przez cały rok (i przez cały tydzień) targowiska z lekką zabudową w postaci jednolitych namiotów (tu zdjęcia przykładowe zdjęcie z Rynku Jeżyckiego www.targowiska.com.pl Zgadzam się z opiniami, że postulat zamiany targowiska na halę jest akurat przejawem prowincjonalnego myślenia. W dobie sztucznej żywności z hipermarketów zwiększa się zapotrzebowanie na żywność ekologiczną i do tego lokalną, dlatego takie rynki stają się na Zachodzie (USA, Wlk Brytania, Włochy) coraz popularniejsze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Łukasz23(2011-02-02)
  • bym nie przypuszczał że temat temn wywołany przeze mnie wywoła taką burzę komentarzy, wiadomo ze ci którzy sa przeciw ucywilizowaniu tego miejsca są scisle zwiazani ekonomicznie z tym miejscem, obawiaja sie szczegolnie handlarze fajek i spirytusu, powtarzam ze nie chodzi mi o likwidacje tego miejsca bo osobiscie mam sentyment do targowiska miejskiego, a jedynie chodziło mi o zwrócenie uwagi na fakt ze w takiej formie targowisko nie moze przetrwac, niech bedzie kiełbasa wazony kondony szmaty szmateczki srubeczki buteleczki niech miejsce ma w dalszym ciągu kwiaciarka i hafciarka, producent jajek i pchli targ, tylko zrobcie ten obiekt estetyczny bym nie musial sie wstydzic przed innymi, wiem ze bedzie sprzeciw kupców i kontrabandy wiem, zdaje sobie z tego sprawe ale wiem tez jedno w takiej formie ten syf z siedliskiem i wylegarnią bakterii, miejsce gryzoni nie moze przetrwac i bede liczył na zrozumienie innych w celu cywilizacji, słusznie zauwazył ktos ze moze to byc forma jak w elzamie i to tylko tyle
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bugi54(2011-02-02)
  • Cytuję: "obiekt [czyli targowisko- mój dopisek] powinien zostać, to miejsca pracy i miejsce, które elblążanie chętnie odwiedzają w dni targowe. Każdy starszy obywatel naszego miasta ma sentyment do targowiska. Tylko przywróćcie estetykę temu obiektowi, dostosujcie go do czasów dzisiejszych. „ Sajgon” niech pozostanie wspomnieniem". Koniec cytatu. Poprawa estetyki to nie likwidacja. Przecież targowisko miejskie może stać się nawet atrakcją turystyczną, jak to słusznie jeden z internautów napisał. Proszę, czytajcie cały tekst, a nie wybrane z kontekstu zdania. Może zresztą ten spór rozsądzi sam autor, a jeżeli nie on to czytelnicy: co autor miał na myśli: likwidację czy poprawę estetyki?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rozsądny(2011-02-02)
  • bym nie przypuszczał że temat temn wywołany przeze mnie wywoła taką burzę komentarzy, wiadomo ze ci którzy sa przeciw ucywilizowaniu tego miejsca są scisle zwiazani ekonomicznie z tym miejscem, obawiaja sie szczegolnie handlarze fajek i spirytusu, powtarzam ze nie chodzi mi o likwidacje tego miejsca bo osobiscie mam sentyment do targowiska miejskiego, a jedynie chodziło mi o zwrócenie uwagi na fakt ze w takiej formie targowisko nie moze przetrwac, niech bedzie kiełbasa wazony kondony szmaty szmateczki srubeczki buteleczki niech miejsce ma w dalszym ciągu kwiaciarka i hafciarka, producent jajek i pchli targ, tylko zrobcie ten obiekt estetyczny bym nie musial sie wstydzic przed innymi, wiem ze bedzie sprzeciw kupców i kontrabandy wiem, zdaje sobie z tego sprawe ale wiem tez jedno w takiej formie ten syf z siedliskiem i wylegarnią bakterii, miejsce gryzoni nie moze przetrwac i bede liczył na zrozumienie innych w celu poprawienia wyglądu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bugi54(2011-02-02)
  • zlikwidować rynek? Coraz częściej wstydzę się za ludzi którzy upierają się przy swoich kosmicznych teoriach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tojatylkojainiktwiecej(2011-02-02)
Reklama