UWAGA!

----

Malowanie ulic

Od 18 kwietnia do 10 czerwca odnawiane będą oznakowania poziome na ulicach Elbląga. Pomalowanych zostanie 28 861 m2. W tej chwili trwa procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę usługi. Oferty złożyło pięć firm z terenu całego kraju. Przy tym zostanie zlikwidowanych kilka przejść dla pieszych.

W tym roku powierzchni malowanych będzie o 30 % więcej niż w ubiegłym roku.
       Kilka ulic objętych jest gwarancją robót (ul. Legionów, Niepodległości, Broniewskiego, Robotnicza, Brzozowa) i odnowa ich oznakowania poziomego realizowana będzie dokładnie w tym samym czasie, co na innych ulicach, ale koszty i wykonanie leżą po stronie wykonawców.
       W ramach odnowy oznakowania poziomego w 2011 r. dodatkowo zaplanowano :
       - na ul. Grottgera wyznaczenie nowej osi jezdni i oznakowanie miejsc postojowych zlokalizowanych przy krawędzi jezdni umożliwiających równoległe do osi drogi parkowanie pojazdów;
       - wprowadzenie korekty linii na osi jezdni w ciągu ulic: Rawska, Dąbrowskiego (skrzyżowanie), Nowodworska, Warszawska (od mostu do Orlej), Kościuszki (od Marymonckiej do Toruńskiej), Szymanowskiego, Robotnicza (od Brzeskiej do Podgórnej), Pionierska (od Płk. Dąbka do Cichej), Al. Odrodzenia;
       - na skrzyżowaniu ul. Królewieckiej z Piłsudskiego wprowadzona będzie korekta pasów ruchu i korekta powierzchni wyłączonych;
       - na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Konopnickiej wprowadzona zostanie segregacja ruchu.
      
       Zlikwidowane zostaną przejścia dla pieszych:
       - na ul. Odrodzenia (na wysokości pętli autobusowej, przy skrzyżowaniu z ul. Szarych Szeregów i z ul. Wiejską - po jednym z dwóch ) – 3
       - na ul. Szarych Szeregów na wysokości bloku nr 5-8 – 1
       - na ul. Malborskiej (jedno z dwóch przy mostku koło ul. Junaków) - 1
       - na ul. Radomskiej (przy łączniku z Trasą Unii Europejskiej) - 1
       - na ul. Nowodworskiej (na wys. nieczynnej stacji paliw) - 1
       - na ul. Żuławskiej (przy przejeździe kolejowym) - 1
       - na ul. Orlej (jedno z dwóch przy skrzyżowaniu z Warszawską i Stawidłową, oraz na wysokości ul. Szańcowej) – 2
       - na ul. Robotnicza (jedno z dwóch przy skrzyżowaniu z ul. Krakusa i Obrońców Pokoju) – 2
      
Anna Kleina, rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • a wokół dziur niech zrobia kółka :)
  • chyba malowanie dziór / sic /.
  • Najlepiej niech wygra firma, która malowała jezdnię na ulicy Robotniczej zeszłej jesieni. Są po prostu najlepsi!
  • Jak za komuny. Pomalują i drogi jak nowe.
  • Jadąc od strony 1 maja ulicą Hetmańską poziome pasy wskazują możliwość skrętu w lewo w ul. H. Nitschmanna. Mimo że jest znak pionowy zakazu skrętu w lewo! Widziałem 3 razy jak ktoś ustawił się na pasie do skrętu w lewo. .. a przejeżdżam tamtędy sporadycznie. Koniecznie trzeba zamalować to oznakowanie poziome bo dojdzie do tragedii.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    surface(2011-03-23)
  • Robotnicz niedawno oddana, a oznakowania prawie już nie widać. Studzienki w jezdni lekko pozapadane. Totalna lipa. Typowo polska robota.
  • mądrze by było malować w nocy, nie będzie utrudnień w ruchu, ale komu przyjdzie to do głowy ?
  • Zniknie sporo przejść dla pieszych na które chyba sporo farby idzie a powierzchni do malowania przybędzie o 30% - nowe drogi powstały?? I kierowcy czekają na zmiany oznakowania poziomego - podam jeden przykład zamiast ciągłej przydała by się przerywana przy wyjeździe z Malborskiej w Tysiąclecia w lewo tak by można by wskoczyć odrazu na prawy pas, bo w godzinach szczytu lewy pas na tysiąclecia jest zapchany bo większość i tak jedzie prosto w stronę wylotu na Malbork a prawy pas wolny i według przepisów nie można na niego wjechać bo jest ciągła ale po co?? Tam jest ruch kierowany światłami i bezpieczeństwa ta ciągła nie poprawia. A drugi przykład dam ulica Rycerska - Wigilijna Giermków to na Rycerskiej wybudujcie ścianę by nie zmieniali kierowcy pasa w ostatniej chwili bo ktoś przed nim skręca w lewo bo tak właśnie robią i są wypadki ze skręcającymi w lewo z drugiej strony
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    okoniowaty(2011-03-23)
  • Elbląska Strona Rowerowa - www.bikerelblag.hg.pl. - proponuje by popracować także nad oznakowaniem poziomym ścieżek rowerowych. Może Oficer Rowerowy miałby w tym temacie swoje zdanie i zajmie głos.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Darecki ESR(2011-03-23)
  • na świeżo oddanej ulicy Grota Roweckiego oznakowanie pasów jazdy np jest w ogóle nie widoczne; ) parodia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    fantaz_ja(2011-03-23)
  • A może by tak zlikwidować potencjalnie najniebezpieczniejsze przejście na ul. Grunwaldzkiej na wysokości Elzamu? Czy ktoś w innych miastach Polski widział jednoetapowe przejście przez jezdnię z 4 pasami ruchu i torami tramwajowymi?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    JesusAlvaro(2011-03-23)
  • W warunkach przetargu podstawowym kryterium obok ceny powinna być konieczność wykonania prac w porze nocnej. Bo to wygodniej i bezpieczniej dla wykonawcy i kierowców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    !!!!!!!!!!!!!(2011-03-23)
Reklama