UWAGA!

Nasza nieboszczka

 Elbląg, Pobierz oryginał mapy w pdf-ie
Pobierz oryginał mapy w pdf-ie

A może by, wzorem krajów Beneluksu i Skandynawii, zagospodarować naszą nieboszczkę - kolej nadzalewową trakcją elektryczną i wprowadzić coś pośredniego między autobusem szynowym a tramwajem miejskim na trasie Elbląg - Tolkmicko - Frombork - Braniewo i dalej: Chruściel - Młynary - Bogaczewo - Elbląg?

Na odcinku Braniewo - Młynary - Elbląg trzeba by zastąpić torowisko rosyjskie, obecnie nieczynne, tym, które da możliwość poruszania się po nim tego typu pojazdów.
     Całe wybrzeże Belgii i Holandii skomunikowane jest takim to właśnie przyjaznym dla środowiska i ludzi środkiem lokomocji.
     Ponadto dawno umarłe i dogorywające porty Zalewu Wiślanego można by oddać w dzierżawę wieloletnią prywatnym armatorom, którzy flotyllą dużych łodzi motorowych i innych typów urządzeń do poruszania się po wodzie rozwiązaliby tak skomplikowany problem transportu wodnego po wodach Zalewu i Żuław. Skandynawia w okresie kanikuły w pełni wypełnia tego typu transportem wszelakie potrzeby turystów, wczasowiczów i tubylców.
     Obecna i zaprzeszła niemoc twórcza wszelakich instytucji i władzy samorządowej stawia pod wielkim znakiem zapytania dalsze koleje losu Żuław, Zalewu Wiślanego, Kanału Elbląskiego i Wysoczyzny. Może właściwe skomunikowanie tak pięknych miejsc obroni je przed obojętnością decydentów i brakiem jakichkolwiek perspektyw na jutro?
AborygenMiejscowy

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Bardzo dobry pomysl, wydaje sie nawet prosty w realizacji, ale nasi wlodarze pewnie sa innego zdania. sami nie moga i nie chca nic zrobic w tym kierunku, a innym "prywaciarzom-kapitalistom" nie dadza, bo nie!!!! Szkoda
  • poprawka, te torowisko jest czynne:relacja: Kaliningrad - Gdynia, Gdynia - Kaliningrad, przez Braniewo, Młynary, Elbląg
  • Do anonimka wyzej: Torowisko o ktorym mowa jest obok tego o ktorym piszesz panie znawco!!!!!
  • Tak!Tak!Tak!dziwię się, że jeszcze nikt się za to nie wziął-przeciez to świetna atrakcja nazych terenów
  • No proszę i teraz znajdzie sie dla władców nowy temat do szkolenia i przeprowadzenia konferencji i konwersacji z innymi włodarzami. .. .a za dwa lat jak znalazł hasło na kampanię wyborczą. .. .coś w stylu" nie zawiodłem, nie zawiode i przez zalew was powiode ". .. ..
  • A jam mam pomysł jak wyciągnąć kasę z unii na nowe parkingi dla TIR-ów. .. idąc przykładem portu elbląskiego który od początku swego istnienia oprócz oficjalnej funkcji portu oczywiście morskiego ( 22 mln) zaczął pełnić funkcje składnicy węgla i tu mogę się mylić parkingu dla 4 Tirów w przewadze tej drugiej funkcji czyli parkingu. .. .. I tak myśląc sobie oczywiście ze szkodą dla mieszkańców ale jaką kampanie można zrobić. .. .. należy zdobyć pieniądze na lotnisko międzynarodowe dla no tu nie wiem nie znam się. .. Boeningów 777.. .następnie je wybudować zrobić małą imprę zaprosić ministry itp. .. .następnie wynająć teren lotniska firmie jakiejkolwiek na skład materiałów sypkich pod budowę berlinki a potem z racji wielkiego ruch Tirów udostępnić im jako parking do którego będzie można przypłynąć " Nową Hanzą " i tym planowanym nowym statkiem z przystani promowej portu E-g no i bym zapomniał. .. .połączyć to linia tramwajową która ma biec przez 12 lutego. .. .. Chyba nie przesadziłem zwołuje konferencje na szkolenie. .. ..
  • Przedruk tekstu na portalu "Bałtycka Ukraina": www.baltic-ukraine.com
  • Wowka Wielkie BRAWA Aborygen!!! Myślę podobnie i o przerobieniu tramwaju, który mógłby poruszać się po tym torowisku chodzę i gadam od pięciu lat. Napotykam się tylko na niemoc wszelaką. Chętnie pomogę. Pozdrawiam wszystkich, którym na sercu leży rozwój naszego miasta i myślą zdroworozsądkowo
  • Jakie są realne przeszkody do pokonania ? Inwestor?. Właściciel torów?. Energia elektryczną na takim odcinku ? Utrzymanie? Tylko marzenie czy marzenie podparte choćby wstepną minimalną analizą mozliwości realizacji przy założeniu, że twórcza niemoc minęła?
  • a może by tak żeglugę otworzyc?
  • Mam w domu opracowania funkcjonowania kolei niezalewowej i Aborygen zna te dokumenty Oczywiście, że linia ta jest wyjątkową atrakcja regionu i można na niej nawet zarabiać Koleje Regionalne w Olsztynie miały kilka lat temu dokładnie policzonych pasażerów. Ta linia latem mogłaby stanowić tranzyt do Krynicy z przesiadka i synchronizacja w Tolkmicku. Planowaliśmy, po sezonie wagon-klasę z lekcjami "w drodze" i wiele innych pomysłów. Po naszej wizycie w Olsztynie w Urzędzie Marszałkowskim dowiedzieliśmy sie że przewoźnicy autouswii na tych trasach wyraźnie nie życzą sobie tej kolei. Dwa lata "chodziliśmy" za tą sprawą. ale powiedziano, że musi się dogadać 5 samorządów i kilka spółek kolejowych, by osobno przekazać tory, budynki, tabor W naszych realiach to oczywiście nie miało szans. I jak widać nic się nie zmieniło.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Darek Bocian(2008-04-22)
  • Pomysł jest fajny ale abstrakcyjny ze względu na to, że nikt nie wyłoży tej kasy, a nie ukrywajmy mało to nie jest. Mi się marzy, żeby powróciła linia nadzalewowa ale formie czysto turystycznej. Optymalnym wariantem byłoby tu zakupić jakiś oldschool'owy parowóz i ze dwa wagony do niego, to byłaby niezła atrakcja mi się wydaje i dla przyjezdnych i dla lokalnych mieszkańców. Ale to tylko tak mi się uwidziało. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bathory(2008-04-22)
Reklama