UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Pasażerowie popłyną do Kaliningradu?

 
Elbląg, Pasażerowie popłyną do Kaliningradu?
Artur Zgliński, dyrektor portu w Elblągu i Andrey Moshkov, przedstawiciel Rosmorportu (fot. nadesłana)

Elbląski port przedłużył na pięć kolejnych lat współpracę z rosyjskim Urzędem Gospodarki i Infrastruktury Morskiej Rosmorport. W planach obie instytucje mają m.in. doprowadzenie od wznowienia żeglugi pasażerskiej między Elblągiem a Kaliningradem.

Rosmporport to centralny urząd, który zajmuje się rozwojem infrastruktury portowej w Rosji. W Kaliningradzie ma swój oddział, z którym elbląski port podpisał kolejną umowę, tym razem do 2024 roku.
     - Z Rosmorportem współpracujemy od 2010 roku. Co pięć lat umowę przedłużamy, bo dzięki tej współpracy chcemy rozwijać transport morski między Elblągiem a obwodem kaliningradzkim. Informujemy się nawzajem na temat różnego rodzaju barier, które mogą dotyczyć wymiany handlowej, uczestniczymy we wspólnych projektach, między innymi tych finansowanych z funduszy unijnych – mówi Arkadiusz Zgliński, dyrektor Zarządu Portu Morskiego w Elblągu.
     Najnowsza umowa mówi m.in. o wspólnym przygotowaniu rozwoju transportu wodnego i wymiany towarów na najbliższe pięć lat, o uruchomieniu i rozwoju linii pasażerskiej między Elblągiem i Kaliningradem, a nawet o „wznowieniu działań w kierunku uruchomienia i organizacji stałego połączenia promowego”, z przewozem samochodów włącznie.
     - Rosjanie planują uruchomienie w Mamonowie stałego punktu odpraw granicznych dla pasażerów, by było to możliwe – dodaje Arkadiusz Zgliński.
     Czy plany budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną będą miały wpływ na realizację tej umowy? - Pytaliśmy o to, ale Rosmorport nie komentuje kwestii związanych z planowanym przekopem Mierzei – stwierdza dyrektor portu.
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Arkadius vel Arkadiusz nie wie od którego roku elbląski port współpracuje z Rosmoportem? To za co mieszkańcy Elbląga płacą pensję temu panu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    15 9
    kolo(2019-06-10)
  • Nie dla handlu i komunikacji miedzy apolska i ruskimi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    9 39
    (2019-06-10)
  • Wybudowac na granicy wodnej miedzy Polską a Rosją mianowicie od Piasków przez zalew aż do Braniewa szosę nad wodą skróci to dojazd na mierzeje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 7
    (2019-06-10)
  • Co przemyt ma powrócić -NIGDY!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 25
    (2019-06-10)
  • panie panie leżę na ścianie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 3
    pijanyromek(2019-06-10)
  • Po 10 latach od powołania na dyrektora to pierwsza optymistyczna informacja, która powinna być załatwiona przynajmniej jak było mały ruch graniczny. .. .. co? Pora na zmianę i człowieka z branży?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 2
    Kat_Na_Idiotów(2019-06-10)
  • Cytuję ". .. Pytaliśmy o to, ale Rosmorport nie komentuje kwestii związanych z planowanym przekopem Mierzei. .. " ci co wymyślają problem o blokadach przez Rosjan i wypowidają nieuzasadnione i prowokacyjne stwierdzenia powinni uczyć się dyplomacji od Rosjan i robić swoje!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 4
    Kat_Na_Idiotów(2019-06-10)
  • A co tam szukac?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 2
    Nie(2019-06-10)
  • ale wy głupi jesteście aż szkoda prądu, 99% z was nie potrafi myśleć geostrategicznie więc o czym wy mówicie ? wylewacie jakieś prostacie żale w internecie a sprawa jest prosta z ruskiem tak samo jak z niemcem trzeba się dogadać i brylować jak tylko się da, równoważyć wszystko i wszystkich, skoro ktoś chce popłynać statkiem do kaliningradu i coś tam kupić albo ruski do elblaga i coś kupić to powinien móc i tyle, pytanie brzmi : na ile rosjanie myślą faktycznie o współpracy a ile w tym ściemy i krętactwa, bo na podpisach się nie kończy albo i kończy, 2 sprawa skoro rosjanie nie chcą zarobić i dać zarobić no to nie, przecież nikt ich nie zmusi, a biznes wygląda tak że dziś ja zarobie jutro ty po jutrze ktoś inny, za 3 dni coś strace za 5 dni znowu zarobię, są lepsze dni i gorsze, nie ma tak że tylko ja zarabiam i już bo tak chce, przed wojną do Elbląga wchodziły statki o dł 107 metrów i zanurzeniu 5,5m największy był Szwerin czyli można ? skoro w 1930 można było zarobić to i w 2019 można
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    21 3
    oo7(2019-06-10)
  • "Nie dla handlu i komunikacji miedzy apolska i ruskimi. " - Nie dla PISu rozdającemu pieniądze obywateli powodem czego jest obecna drożyzna!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 11
    (2019-06-10)
  • wszystko zależy od Putina, od jego widzi mi się, nie ma rozważań ………. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 1
    (2019-06-10)
  • Ciekawe dzięki komu tow. Zglinskyi otrzymał swoją posadkę, gdzie zgarnia pewnie z 10 patyków za pobieranie opłat parkingowych od ciężarówek, bo prawie nic innego ten port nie robi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 5
    (2019-06-10)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Trodat
Pieczątki Firmowe