UWAGA!

Rewitalizacja MDW E 70

W 2007 roku rozpoczął pracę zespół przedstawicieli marszałków województw: warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego i lubuskiego, który zajął się Międzynarodową Drogą Wodną E 70. Przełomowym momentem było podpisanie listu intencyjnego w sierpniu ubiegłego roku w Kadynach. Wówczas marszałkowie podjęli się zadania zbudowania strategii rewitalizacji tej drogi wodnej.

23 lipca w Gdańsku spotkali się przedstawiciele pięciu marszałków w sprawie opracowania koncepcji programowo-przestrzennej rewitalizacji MDW E 70. Nasze województwo reprezentowali: Wiktor Wójcik - dyrektor Departamentu Infrastruktury, Przemysław Szreder z tegoż departamentu oraz Jerzy Wcisła.
       Nie wziął udziału przedstawiciel województwa zachodniopomorskiego, które uznało, że niewielki odcinek Odry będący jednocześnie częścią MDW E 30 (objętej siecią TEN-T) jest w zupełnie innej sytuacji niż pozostałe odcinki MDW E 70.
       - W nieco podobnej sytuacji jest nasze województwo – wskazuje Jerzy Wcisła. - Z jednej strony Zalew Wiślany spełnia warunki drogi międzynarodowej (IV klasy technicznej), z drugiej zaś na potrzeby Biura Regionalnego w Elblągu dwa lata temu przystąpiono do opracowania koncepcji rozwoju turystycznego strefy Zalewu.
       - W związku z powyższym nasze województwo nie uczestniczy bezpośrednio w opracowywaniu koncepcji, za to udostępni własne opracowanie, które zostanie włączone do ogólnego – podsumowuje Jerzy Wcisła. - Podczas spotkania w Gdańsku zapoznaliśmy się ze szczegółami zakresu opracowania, które ma zawierać: strategię programową, koncepcję programowo-przestrzenną przedsięwzięcia, analizę środowiskową projektu programu określonego w koncepcji programowo-przestrzennej.
       Koncepcja zostanie opracowana w dwóch wariantach:
       a. minimalnym - parametry II klasy dróg wodnych,
       b. docelowym - parametry co najmniej IV klasy międzynarodowej.
       Jerzy Wcisła zwrócił uwagę, by podczas tworzenia koncepcji uwzględnić uwarunkowania wynikające z następujących faktów:
       - Rejs z Berlina na Zalew Wiślany, w którym uczestniczyłem ujawnił brak wzdłuż tej drogi wodnej sieci prostych przystani – mówi Wcisła. - Takie przystanie zlokalizowane co kilkadziesiąt kilometrów znakomicie usprawniłyby uprawianie turystyki wodnej. Wystarczy by gwarantowały bezpieczne dopłynięcie do brzegu i zacumowanie kilku łodzi, możliwość schronienia się pod jakąś wiatą, skorzystania z toalety i wody, a może i elektryczności.
       - MDW E 70 jest połączona z innymi drogami międzynarodowymi, w tym z MDW E 30 – kontynuuje. - Warto przewidzieć w koncepcji rozwój tej drogi wodnej w oparciu o stworzenie warunków do korzystania z naszych portów i dróg wodnych partnerów z Białorusi i Ukrainy. W Elblągu i na Warmii i Mazurach taka koncepcja funkcjonuje pod mianem „Bałtycka Ukraina" oraz „Bałtycka Białoruś". Jej wdrożenie może mieć duże znaczenie dla analiz ekonomicznych dla inwestycji na tej drodze wodnej.
       Wnioski - wraz z materiałami je uzasadniającymi - zostaną przesłane przedstawicielom firmy przygotowującej koncepcję. Następne spotkanie w tej sprawie odbędzie się we wrześniu.
      
oprac. A

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • No i?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    gaduły(2009-07-30)
  • coś robią i nie narzekają siedząc i wydając na bezsensowe rzeczy jak mosty pod którymi ciężko się przepływa :D róbcie coś z wodami bo murzyni nas wyprzedzają; /
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wodniak(2009-07-30)
  • Szanowni Państwo droga E 70 nie przechodzi przez nasze województwo, nie przechodzi przez Elbląg.Panie Dyrektorze Wcisło dlaczego trzy statki które pływają z Krynicy Morskiej do Fromborka i Tolkmicka nie pływają do Elbląga. Dlaczego wstydzi się Pan powiedzieć, że Pański kolega partyjny Marek Zyliński z części portu elbląskiego zrobił rezerwat a ponadto wejście do portu jest zbyt płytkie. Oto mapy rezerwatu które można kupić u Dyrektora Wcisły www.rafzen.pl Więcej na stronie www.youtube.com Panie Dyrektorze Wcisła nie namówi Pan przedsiębiorców, aby łamali prawo które ustanowiła Platforma Obywatelska -to kosztuje. Rozwój Elbląga jest niemożliwy dopóki poseł Leonard Krasulski nie zostanie wurzucony z partii. Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2009-07-30)
  • No i dupa
  • Picuś glancuś. Jak nie przekop to droga wodna. Zawsze można mieszkańcom Elblaga wcisnąć jakiś kit. Czy i tym razem kupią ten temat? Wybory za rok.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wyborca(2009-07-30)
  • Szanowni Państwo jak nie przekop to droga wodna jak nie droga wodna to uran. Wszystko Pan Wcisło robi tylko nie to co potrzeba. Mieszkańcy oczekują czystego od fekali z rtęcią portu-Zatoka Elbląska. Przedsiębiorcom wciska Pan mapę i mówi,że tu nic nie można zrobić bo Pana kolega partyjny z portu zrobił rezerwat na podstawie nieprawdziwych dokumentów. Do elblążan oto mapa, którą sprzedaje Urząd Marszałkowski Delegatura w Elblągu której Dyrektorem jest Jerzy Wcisła. kliknij tu www.rafzen.pl Nie ma pieniędzy na pobranie próbek w celu zbadania osadów dennych czy jeszcze jest rtęć. Dwa niezależne badania w 1996 roku wykonane przez Państwowy Instytut Geologi Morza to stwierdziły kliknij tu www.rafzen.pl Panie Wcisło proszę opublikować ile kosztowała Pana prywatna wycieczka trasą E 70 z Berlina do Elbląga. Z poważaniem dla internautów Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2009-07-31)
Reklama