UWAGA!

Rowerzyści na tę ścieżkę jeszcze poczekają

 Elbląg, Ścieżka wzdłuż ul. Królewieckiej do granic miasta ma kosztować 22 mln zł
Ścieżka wzdłuż ul. Królewieckiej do granic miasta ma kosztować 22 mln zł (fot. Mikołaj Sobczak)

Na jakim etapie są prace dotyczące budowy ścieżki rowerowej z Elbląga do Pogrodzia, wzdłuż drogi nr 504? – pytają nasi Czytelnicy. Sprawdziliśmy i mamy dwie wiadomości – jedną dobrą, drugą złą.

- Jestem pełen nadziei, że mimo kilkuletniego ślimaczenia się sprawy i wielokrotnego przekładania terminu realizacji doczekamy się nareszcie kompletnej dokumentacji technicznej całej tej trasy o długości ok. 20 km – napisał do nas jeden z Czytelników, który zgłaszał w sprawie budowy ścieżki rowerowej w ciągu ul. Królewieckiej wniosek do budżetu obywatelskiego. Inni Czytelnicy pytają, kiedy będzie gotowy projekt i ile będzie kosztować.

Sprawdziliśmy, na jakim etapie są prace i mamy dwie wiadomości: dobrą i złą. Dobra jest taka, że część elbląska trasy, przebiegająca w ciągu ul. Królewieckiej do granic miasta do Dąbrowy, ma już gotowa dokumentację projektową i pozwolenie na budowę.

- Dokumentacja ta obejmuje rozwiązania projektowe budowy ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Królewieckiej na odcinkach: od skrzyżowania z ul. Płk. Stanisława Dąbka i 12 Lutego do al. Józefa Piłsudskiego oraz od ul. Fromborskiej do granicy miasta. Koszt całej inwestycji szacowany na obecną chwilę wynosi około 22 mln zł brutto – informuje w odpowiedzi na nasze pytania Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

Gorsza wiadomość jest taka, że projektowanie pozostałego odcinka trasy – od granic Elbląga do Pogrodzia – jeszcze potrwa.

– Ze względu na przedłużające się procedury uzyskiwania wszystkich niezbędnych decyzji i uzgodnień termin zakończenia prac projektowych został przedłużony do grudnia 2023 roku – informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, który administruje drogą nr 504, wzdłuż której ma przebiegać ścieżka pieszo-rowerowa do Pogrodzia.

Kiedy mogłyby ruszyć prace? Tego nie wiadomo, bo to zależy od tego, czy uda się na ten cel pozyskać fundusze.

- Zadanie stanowi część przedsięwzięcia, które zgłoszono do realizacji przy wsparciu ze środków z Unii Europejskiej. Warunkiem rozpoczęcia inwestycji jest podjęcie skutecznych działań przez rząd, które umożliwią uruchomienie i wypłatę środków z funduszów unijnych – dodaje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • i ma być asfaltowa !!!
  • Olsztyn Nas buja jak chce. Nasi włodarze nie radzą sobie kompletnie. Nazwy dla rond wymyślać i pomniki stawiać, to potrafią.
  • Dobrze jest, nie narzekajcie. Za Nowaczyka nic nie przybywało dróg rowerowych. Nigdy więcej PO!
  • kasa poszla na bezzasadna nic nie wnoszaca ankiete, ponad 100 tys zl zostalo spuszczone w kibel. przy okazji sfinansowano obelisk na parkingu dla tirow. takze teraz morda w kubel i dalej glosujcie na mniejsze zlo. keep calm and go for??pamietacie?
  • Niech państwo dołoży do tego projektu i wykonastwa, bo odcinek od skrzyżowania Beniowskiego i Królewieckiej chodnika zniszczony jest przez pasożyty (ludzi bez pomysłu na życie i bez żadnego doświadczenia-pisowskie fanaberie, pseudo żołnierzy ), którzy z chodnika i terenów zielonych zrobili sobie miejsca postojowe (co nie przeszkadza służbą porządkowym miasta). Tam nie idzie normalnie przejść, a co dopiero przejechać wózkiem albo rowerem. Jednostka ma tyle nieużytków na których przetrzymują kupy złomu zwane sprzętem wojskowym. Sprzątnąć i udostępnić na parkingi. Tym bardziej, że to nie to samo wojsko, co parę lat temu. Wtedy nie brano do wojska dzieci(pieniądze wyrzucane w błoto).
  • @sebx - Państwo Ci dołoży ? Chyba w twarz, masę nowych opłat, danin żebyś nie pomyślał, że o nowe podatki chodzi.
  • @wyborcaPO - Znasz lepszą alternatywę kto tym miastem ma rządzić ? Koalicja tak czy inaczej bo nikt 50% nie zgarnie. Te 100tys to miasto w godzinę wydaje na każdy inny wydatek a rocznie 744mln a Ty się podniecasz byle czym.
  • dlaczego w Elblągu do tej pory nie ustawiono tzw bramy startowej ( koncowej) Green Velo? ludzie jadą przez całą Polskę do tego miasta i na koniec nie mają gdzie sobie zrobić finałowego ( startowego) zdjęcia, darmowa promocja Elbląga byłaby ogólnopolska, zdjęć w sieci z mazwa miasta beż liku ( tak jak np. fotek startowych do R10), co robi miasto? radni rowerowi? śpią wszyscy i czekają na mannę z nieba, wstyd
  • gdy budowano Green Velo można było te ścieżkę już dawno mieć, wystarczyło zgłosić przebieg do planowanego szlaku, zamiast tego szlak poprowadzono krzakami, brak wyobraźni decydentów przerażajacy, Suwałki wtedy pobudowały kilometry sfaltowych dróg roweroweych, Elbląg zero
  • A z tego na inwestycje tylko ok.26 mln zł (z czego samo dokończenie pierwszego etapu budowy ul. Wschodniej-bis pochłonęło 6 mln) i kilkadziesiąt milionów deficytu. Dlatego 100 tys. to jednak nie są drobne.
  • Po co rowerzystom ścieżki? Przecież i tak najczęściej jeżdżą chodnikiem lub po pasie jezdni.
  • @BiB - To są drzazgi. Na wszy i drobne. Sami specjaliści. Niestety kalkulacje rzędu 22mln można sobie w buty wsadzić. Kosztorys inwestorski powinien opiewać teraz na oryginalną kwotę plus 30-40% skok w cenach usług i materiałów.
Reklama