Reklamował je Artur Żmijewski i Olaf Lubaszenko, a nawet Jean Reno. Swój sukces zawdzięczało bardzo dobrej, jak na tamte czasy, promocji oraz temu, że było pierwszym na rynku piwem typu lager. Do dziś do jego smaku oraz zapachu wzdycha wielu smakoszy tego złotego trunku. Teraz piwo EB jest produkowane tylko i wyłącznie na eksport.
Znali i pili je wszyscy, w połowie lat 90. EB było najpopularniejszym piwem. W 1998 r. marka stała się własnością Grupy Żywiec, a w 2003 r. całkowicie zaprzestano produkcji piwa na rynek krajowy. Obecnie robi się je wyłącznie na eksport i jest dystrybuowane m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Rosji.
Swego czasu mówiło się o wykupieniu marki i jej reaktywacji, ale według Sebastiana Tołwińskiego, rzecznika Grupy Żywiec, możliwości rozwoju EB już się wyczerpały, o czym mówił w rozmowie z Wirtualną Polską w listopadzie ub.r.
Jednakże temat przywrócenia piwa EB co jakiś czas wraca, ostatnio smakosze i fani marki znów się ożywili, a wszystko to przy okazji otwarcia Specjal Pubu.
Roman Korzeniowski, dyrektor elbląskiego browaru, podczas otwarcia lokalu rozwiał nadzieje wielbicieli tego legendarnego trunku - piwo EB nie będzie sprzedawane na krajowym rynku, po prostu nie ma tego w strategii producenta. Tym samym nie będzie go w nowo powstałym pubie.
- Skupiliśmy się na Specjalu, który jest największą lokalną marką w Europie. Musimy go wypromować, to jest nasz cel – dodał dyrektor.
Swego czasu mówiło się o wykupieniu marki i jej reaktywacji, ale według Sebastiana Tołwińskiego, rzecznika Grupy Żywiec, możliwości rozwoju EB już się wyczerpały, o czym mówił w rozmowie z Wirtualną Polską w listopadzie ub.r.
Jednakże temat przywrócenia piwa EB co jakiś czas wraca, ostatnio smakosze i fani marki znów się ożywili, a wszystko to przy okazji otwarcia Specjal Pubu.
Roman Korzeniowski, dyrektor elbląskiego browaru, podczas otwarcia lokalu rozwiał nadzieje wielbicieli tego legendarnego trunku - piwo EB nie będzie sprzedawane na krajowym rynku, po prostu nie ma tego w strategii producenta. Tym samym nie będzie go w nowo powstałym pubie.
- Skupiliśmy się na Specjalu, który jest największą lokalną marką w Europie. Musimy go wypromować, to jest nasz cel – dodał dyrektor.
mw