Na 13 mln zł opiewa oferta budowy tunelu i likwidacji przejścia kolejowego w ciągu ul. Lotniczej. Urzędnicy oszacowali inwestycję na... 5,2 mln zł, więc przetarg zostanie powtórzony.
Plan był prosty: budowany właśnie wiadukt ma bezkolizyjnie połączyć Zatorze z resztą Elbląga, a tunel pod torami zapewnić dodatkowe przejście dla pieszych. Tunel ma powstać w przyszłym roku i kosztować według wyliczeń urzędników – 5,2 mln złotych, z czego 1,8 mln dołożą PKP Polskie Linie Kolejowe
Dziś okazało się, że na rozpoczęcie budowy tunelu jeszcze poczekamy. Jedyny chętny do realizacji tej inwestycji (gdyńska firma MTM, wykonawca wiaduktu na Zatorze) swoje prace wycenił na ponad 13 mln zł. Można przypuszczać, że w związku z takim rozstrzałem oczekiwań finansowych komisja przetargowa unieważni postępowanie i ogłosi nowy przetarg na tę inwestycję.
Zakres inwestycji obejmuje budowę tuneli żelbetowego pod torami w ciągu ul. Lotniczej, przebudowę układu drogowego w najbliższym sąsiedztwie, budowę nowej kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Przebudowa czeka za to istniejącą już w tym miejscu sieć wodociągową, gazową i teletechniczną. Termin wykonania inwestycji to 9 miesięcy od podpisania umowy przez potencjalnego wykonawcy.
Dziś okazało się, że na rozpoczęcie budowy tunelu jeszcze poczekamy. Jedyny chętny do realizacji tej inwestycji (gdyńska firma MTM, wykonawca wiaduktu na Zatorze) swoje prace wycenił na ponad 13 mln zł. Można przypuszczać, że w związku z takim rozstrzałem oczekiwań finansowych komisja przetargowa unieważni postępowanie i ogłosi nowy przetarg na tę inwestycję.
Zakres inwestycji obejmuje budowę tuneli żelbetowego pod torami w ciągu ul. Lotniczej, przebudowę układu drogowego w najbliższym sąsiedztwie, budowę nowej kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Przebudowa czeka za to istniejącą już w tym miejscu sieć wodociągową, gazową i teletechniczną. Termin wykonania inwestycji to 9 miesięcy od podpisania umowy przez potencjalnego wykonawcy.
Sebastian Malicki