UWAGA!

Białecka i Moskwa w Galerii EL

 Elbląg, Białecka i Moskwa w Galerii EL

Centrum Sztuki Galeria EL zaprasza 17 maja o godz. 18 na otwarcie wystawy prac Magdy Moskwy i Beaty Ewy Białeckiej. Wystawa będzie czynna do 24 czerwca. Na wernisaż wstęp wolny.

Beata Ewa Białecka (ur. w 1966 roku w Mikołowie). Ukończyła Wydział Malarstwa Sztalugowego w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach prof. Jerzego Nowosielskiego oraz prof. Zbyluta Grzywacza.
       Została nagrodzona Złotą Odznaką Primus Inter Pares Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jej prace znajdują się w zbiorach w kraju i zagranicą (Niemcy, Szwecja, Anglia, Australia, Macedonia, Francja, Stany Zjednoczone, Japonia).
       Kurator wystawy, Jarosław Denisiuk:
       Malarstwo Białeckiej wpisuje się, bynajmniej nie wbrew panującym w sztuce współczesnej trendów, w nurt figuracji, który stawia w centrum swoich zainteresowań postać człowieka i jego płciowość. Wśród inspiracji malarstwa Białeckiej zauważalne jest też znaczenie ikonografii chrześcijańskiej. Artystka zaopatruje swoje obrazy w tytuły jednoznacznie identyfikujące przedstawienie z tradycją ikonograficzną, by w ten sposób podkreślać znaczenie, że to właśnie poprzez tradycję ujawnia się sens dziedzictwa przeszłości. Aspekt ten stanowi również o dużym ładunku transgresywnym tego malarstwa, w ramach którego artystka z dużą swobodą i łatwością zestawia motywy podjęte z materii ikonograficznej sztuki dawnej z treściami mogącymi być kojarzonymi ze sztuką feministyczną.
       Artystka od wielu lat bierze udział w Salonach Elbląskich.

      
       Magda Moskwa (ur. w 1967 roku w Poddębicach.) 1990–1996 Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, dyplom w 1996 w Pracowni Malarstwa prof. Marka Wagnera i Pracowni Druku Dekoracyjnego prof. Marii Zielińskiej.
       W twórczości Magdy Moskwy od lat 90. dominuje portret. Bohaterowie jej prac, najczęściej kobiety, pozostają anonimowi – sposób namalowania ich twarzy łączy w sobie zarówno siłę wyrazu portretu psychologicznego, jak również hieratycznosć i prostotę ikon. Moskwa zapełnia często tła swych obrazów motywami kwiatowymi, tworzącymi niezwykle bogaty i skomplikowany wzór. Innym sposobem ekspresji jest kadrowanie postaci do wycinków, fragmentów anatomicznych, tj. obcięte, nieraz krwawiące ręce czy stopy. Mają w sobie te obrazy coś z atmosfery horroru. Budzi to dreszcz, ale też intryguje. Malarstwo Moskwy to próba oddania specyficznego stanu - namalowane postaci są w stadium na granicy życia i śmierci.
       Kuratorzy: Jarosław Denisiuk, Marta Smolińska
      
      
Beata Branicka, Centrum Sztuki Galeria EL

Najnowsze artykuły w dziale Kultura

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama