UWAGA!

Dobra muzyka w murach Galerii EL

 Elbląg, Dobra muzyka w murach Galerii EL

Jedno z pomieszczeń Centrum Sztuki Galeria EL zostało zaadaptowane, by umożliwić powrót do regularnych spotkań z żywą muzyką. Galeria Laboratorium to idealne miejsce, by w kameralnej atmosferze doświadczać jazzu, folku czy odmian pokrewnych gatunkowi singer/songwriter. Inauguracja tych spotkań nastąpi w piątek 26 kwietnia o godz. 20, a wystąpi warszawska grupa Roux Spana Beat Trio.

Naszą intencją jest wzbogacenie elbląskiej oferty koncertowej o niewielkie spotkania z wartościowymi wykonawcami. Najlepiej tymi, którzy trzymają się niekoniecznie mainstreamowego podejścia do muzyki. Oferują za to świeże i, szanując tradycję, nowoczesne spojrzenie na reprezentowane przez siebie gatunki.
       Pierwszym gościem, który pojawi się na scenie Galerii Laboratorium będzie zespół RSBT.
      
       Roux Spana Beat Trio
       To trójka muzyków, która zanim założyła zespół, współpracowała wcześniej przy różnych projektach mieszkając w Warszawie. Razem też studiowali na Akademii Muzycznej w duńskim Odense. Formacja powstała z inicjatywy instrumentalisty i producenta Roux Spana. Koncepcja projektu Roux Spana Beat Trio narodziła się podczas wspólnych jam sessions, następnie muzycy przenieśli pracę do studia by przygotować materiał w swej ostatecznej postaci. Efektem muzycznych poszukiwań jest unikalne połączenie sampli, kontrabasu i perkusji. Ich koncerty to mieszanka hip-hopu, jazzu, i elektroniki. Zespół został doceniony w Polsce. Od lat poszczególni członkowie prowadzą osobne kariery muzyczne. W marcu 2013 roku wydali swój debiutancki krążek w niezależnej wytwórni proporcja.com z Poznania.
      
       Roux Spana
       Urodzony w Warszawie, obecnie na stałe mieszkający w Danii, muzyk, producent oraz okazjonalny DJ. Absolwent The Academy of Music & Dramatic Arts, Southern Denmark, obecnie student The Royal Academy of Music in Aarhus - Denmark. Jako producent wypłynął przede wszystkim dzięki wydanej w 2009 roku płycie składu Mardi Gras pt. "Podaj Dalej". Jego pozycje umocniły projekty: "1nce again: The Remixes" wydany w tym samym roku oraz EPka Vibe Quartet "Po 22:00", która nagrał wraz z raperem Temzkim, Mario Prasem oraz producentem Świętym Mikołajem. Od tamtego czasu zaczął dostawać coraz więcej propozycji współpracy. Na jego produkcjach rapowali m.in. Temzki, eXo, Ten Typ Mes, Prof, Emil Blef, Numer Raz oraz PHFNG. Remixował m.in. dla Rap Addix, NÓR (Dania) oraz Silka. Obecnie powiązany jest z warszawskim labelem U KNOW ME Records. Niezależnie od tego dalej współpracuje, czy jako producent czy jako muzyk, z różnym artystami. W 2010 roku założył Roux Spana Beat Trio (w którym za instrument służy mu MPD, zaś towarzyszą mu kontrabas oraz żywe bębny). W marcu 2011 roku, wraz z Joanną Kucharczyk oraz 3K, stworzyli około soulowy projekt Private Silence. W 2012 wziął udział w projekcie "Niewidzialna Nerka" na którym pojawiły się dwie jego produkcje. W 2013 roku został zaproszony do udziału w Red Bull Music Academy Bass Camp Wrocław.
      
       Mariusz Praśniewski
       Kontrabasista, absolwent wydziału Jazzu The Academy of Music & Dramatic Arts, Southern Denmark w Odense, Dania, a także podyplomowych studiów wydziału Jazzu The Royal Academy of Music w Aarhus, Dania. Od 2011 wraz z Kornelem Kondrakiem gra w założonym przez Roux Spana zespole RSBT. Współpracował i koncertował z wieloma zespołami polskiej i duńskiej sceny muzycznej jak Łukasz Borowicki trio, Jens Fisker trio czy Radek Wośko Atlantic Quartet. Brał udział w licznych warsztatach z takimi muzykami jak Jim Black, Chris Speed, Je ff Ballard, Ben Street, Ben Monder i wielu innych.
      
       Kornel Kondrak
       Absolwent szkoły przy ulicy Bednarskiej w Warszawie w klasie perkusji Czesława "Małego" Bartkowskiego. Ukończył Det Fynske Musikkonservatorium W Odense (Dania) w klasie Andersa Mogensena. Kornel przygodę ze sceną zaczął mając 11 lat, udzielając się w różnych projektach grając głównie piosenkę autorską i poezję śpiewaną. Grał z Mariką, Dawidem Kwiatkowskim, a obecnie napędza zespół Enej. Ponadto w 2010 roku jako część zespołu "Swinging Birds Quartet" zdobył I nagrodę w VI Europejskich Integracjach Muzycznych w Żyrardowie. Otrzymał tam również wyróżnienie indywidualne. W komisji festiwalu zasiadali: Włodek Pawlik, Cezary Konrad i Paweł Pańta. Najważniejszym jego projektem jest założone przez Roux Spanę w styczniu 2011 RSBT (Roux Spana Beat Trio). W tym składzie wypracował sobie swój unikalny styl, łącząc inspiracje takimi perkusistami jak Chris "Daddy" Dave, czy Daru Jones, nie zapominając o współczesnych produkcjach hip-hopowych w których da się usłyszeć zupełnie świeże pomysły na to jak ułożone są linie bębnów. Kornela można usłyszeć na jednym z tracków płyty "Time To Build" znakomitego duetu Dj Czarny/Tas której data premiery, to 7 Czerwca 2013 roku. Kornel pobierał nauki u takich osobistości jak: Jeff Ballard, Marc Ducret, Brad Mehldau, Eliel Lazo, Pete Lockett, Poogie Bell, Victor Bailey, Bill Stewart, Peter Erskine, Gretchen Parlato, Joe Martin, Bob Gulotti, Alex Blake...
      
Wojciech Minkiewicz, Centrum Sztuki Galeria EL

Najnowsze artykuły w dziale Kultura

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A w Krypcie nie mogą występować, nie dla takich przedsięwzięć powstała Galeria EL.
  • A dla jakich niby? Bardzo dobrze, niech się dzieje, a nie tylko wystawy i wystawy.
  • Raz lepsza impreza jest na balkonie, a innym razem jednak w kuchni ;-) Mam wrażenie, że Galeria EL nie straci po tym koncercie publiczności (a może nawet zyska?)
  • Mjazzga II. Żenujące.
  • A ja to widzę tak. Pan WM niczym forflex rozruszał instytucję stetryczałą. Syczą żmije starego układu. Pani dyr. powinna zatrudniać więcej takich osobowości a zrezygnować z leniwych gadzinek wygrzewających się na skałkach, czy robiących imprezki dla swoich zimnokrwistych, gatunkowych ziomków, typu "pan dźwięk jęk".
  • @ZoUSA - A ja to widzę trochę inaczej. Instytucję trzeba rozruszać, ale nie w kierunku robienia koncertów, bo takie mogą być gdziekolwiek, a w kierunku nawiązania współpracy z dobrymi artystami, performerami i innymi związanymi ze sztuką wizualną. W pierwszym komentarzu ktoś słusznie napisał, że nie dla takich przedsięwzięć powstała Galeria EL. A tak to będzie, jak ktoś też słusznie napisał Mjazzga 2,a chyba nie o to chodzi. To jest jakieś niezrozumienie zadań Galerii EL przez obecnie pracujące tam osoby.
  • W galerii odbywały się już koncerty, imprezy techno, spektakle i inne niewystawiennicze imprezy. Skąd takie poruszenie i refleksje po pierwszym w tym roku tego typu koncercie? Było fantastycznie i niesztampowo. Klimat zupełnie inny niż w Mjazzdze. Ten jeden koncert raczej nie zachwiał proporcji galeryjnych imprez. A jak będzie 6 takich koncertów w roku to będzie oznaczało że galeria stała się nowa Mjazzgą albo że zupełnie zmieniła profil? Serio? Negatywnie wypowiadają się osoby, które nie przyszły na koncert, ale już wiedzą że wszystko ruszyło w niewłaściwym kierunku i energia wszystkich pracowników odwróciła się od sztuki współczesnej. Wyczuwam w tych komentarzach jakieś osobiste sprawy, żale lub interesy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    Ciekawe(2019-04-27)
Reklama